Film av dårlig MC-kjøring

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av PCP »

cbr1000f skrev: Om du ser på videoen, så svinger denne personen unna noe grums som ligger i veibanen.
Dette kommer dårlig frem på bildet.
Men disse hadde ett heller merkverdig sporvalg, skal være enig i det.
Ja. jeg så at det lå en pinne i veibanen akkurat ved inngangen av svingen, uten at det for meg ser ut som han svinger unna den (Han har samme spor inn i de fleste høyresvingene). Men for all del, kan godt hende den forstyrrelsen rotet til planen og var en indirekte årsak til fot ned, og sving som endte helt ut på motsatt veiskulder i utgangen.

Mitt poeng var uansett bare at kjøringen ikke oser selvtillit, eller verdensmester-nykker, og jeg velger å tro at han selv også ville sett i ettertid at det kunne vært gjennomført bedre. Så i konteksten jeg svarte var det på sett og vis til hans forsvar. ;-)

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Vagabond60 »

For meg ligner det veldig på en som ikke kan kontrastyring + feil blikk (ser ikke langt nok frem).

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av jhn »

Vagabond60 skrev:For meg ligner det veldig på en som ikke kan kontrastyring + feil blikk (ser ikke langt nok frem).
Vet ikke om du var involvert i kontrastyringstråden, men der ble det påstått at å svinge en MC uten kontrastyring er umulig.
Men det ser jo ut som om han mangler noen grunnleggende ferdigheter

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23143
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Bjerknez »

Uten å ha sett HELE videoen (kun de første 5min.) så må jeg vel være enig i at dette virket litt kjelkete ja... Men han virker noe usikker og erfaring ser det vertfall ikke ut som han har.

Han får litt problemer i den ene svingen grunnet den kvisten i veibanen, men det verste var den ene venstresvingen han kuttet som han umulig hadde sikt gjennom svingen. Jeg tipper han er litt stresset av at du ligger bak han og at han derfor prøver å "presse" seg selv, litt ut over egne grenser for å holde farten oppe.

Selv uten lappen så vil man med litt kjøring se logikken ganske automatisk tror jeg med tanke på sporvalg i sving etc. Slikt kommer jo normalt ganske naturlig og har man kjørt moped eller evt. også syklet så skjønner man tegninga, lappen eller ei.

Skal jeg synse litt så tror jeg han er ute å "prøvekjører" en ny sykkel på ukjent vei uten å ha kjørt mye sykkel fra før. Det at det ligger en bak han som filmer kjøringen øker nok stressnivået litt også og det er ikke alle som vil kaste inn håndkleet og kjørt til siden eller blinket den bak forbi. Han skjønte vel at du lett kunne kjørt forbi han hvis du ville det, men valgte å ligge bak han og da tror jeg han ble litt småstresset.

Men kjører man i tett trafikk og gjennom rundkjøringer etc. så ser man fort om en person har lappen. Noen ganger så lurer jeg på om mopedister i det hele tatt har fått opplæring om sporvalg. Jeg kjører til jobben hver dag i trafikk og hver eneste dag så ser jeg mopedister som stopper med fremhjulet HELT inntill fangeren på bilen forran (midt bak bilen) og når dem endelig kommer seg opp i litt fart (hvis man kan kalle det det) så ligger mange å balanserer på vegkanten/hvitstripa. Det ser nermest ut som om dem prøver å balansere på hvitstripa mens bilene suser forbi i to felt.

Når jeg øvekjørte en av de første gangene så kjørte også jeg litt kjelkete, men det var ikke fordi jeg ikke skjønte poenget med sporvalg i sving etc. men fordi jeg kjørte for fort i forhold til erfaringen jeg hadde og da bommet jeg ofte. Det at man startet med en tung 1300 cruiser på 300kg. gjorde jo lærekurven enda brattere for min del tror jeg. Men jeg kjørte ikke veldig mye før jeg kom inn i det.

Har sett mye rar kjøring og han på videoen er så absolutt ikke mye stødig av uante grunner, men jeg har faktisk sett værre.

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Vagabond60 »

jhn skrev:
Vagabond60 skrev:For meg ligner det veldig på en som ikke kan kontrastyring + feil blikk (ser ikke langt nok frem).
Vet ikke om du var involvert i kontrastyringstråden, men der ble det påstått at å svinge en MC uten kontrastyring er umulig.
Men det ser jo ut som om han mangler noen grunnleggende ferdigheter
Selfølgelig går det å svinge uten å bruke kontrastyring. Da får man gjerne lange svinger. Har flere i klubben, som ikke kan kontrastyring. Så den påstanden er tull :lol

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Film av dårlig MC-kjøring

Legg inn av Intruder »

Kjører etter hva som behager meg jeg...antakelig til expertisens store fortvilelse... :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar