
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Kan ikke annet en å føye meg til rekken som gratulerer med ny sykkel 

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Gosh.... jeg føler nesten at jeg får lyst til å prøve en triumf... :-)å Gratulerer så mye, det høres unektelig fantastisk ut. Sikkert kjempeartigBjerknez skrev:Fælt så nyskjerrige vi var her da!!![]()
![]()
Først ett par bilder av sykkelen jeg kjørte:
Så til konklusjonen etter en noe kort tur på ca. ett par mil:
Sittestillingen var langt mer fremoverlent enn jeg kunen huske, men så absolutt godkjent. Lyden med orginalpotta var jo bare himmelsk i forhold til alt annet jeg har kjørt og man kan fint foreta forbikjøringer fra rundt 4-5.000rpm i høyere gir![]()
Jeg fikk beskjed om å ta det pent, men ikke faen om jeg evt. bestemmer meg for en sykkel uten å ha testet den litt først så jeg måtte jo prøve. Resultatet ble at hjelmen ble veldig ukomfortabel å ha på seg for gliset presset ørene bakover slik at dem gnisset mot hjelmkanten! :-)å![]()
Det var rett og slett det råeste jeg har kjørt så langt av sykler og at en 650ccm(?) drar så sinnsykt hadde jeg aldri trodd. Det var et rått drag hele veien og draget varte fra 5-6.000 til nermere 12.000rpm! Jeg ble rett og slett bitt av basillen!![]()
Så motoren var langt råere enn jeg hadde anntatt så den får full pott!
Komforten må jeg som sagt gå ned på i forhold til min så klart og det viste jeg jo om, men du store jesus så utrolig mye mer lettkjørt enn min. Dette viste jeg jo også så klart, men å lanesplitte med noe slikt er noe heeeeelt annet. Jeg bruker sykkelen på jobb hver dag i tett trafikk så dette passer den langt bedre til.
Igjen...lyden var bare helt fantastisk med den orginale potta også, så det er nesten så jeg vurderer og spare 10-lapper her på og evt. ikke montere Arrow slipon.
Jeg fikk ikke kjørt den så veldig aktivt for dette var jo noe helt nytt for meg.
Det som var mest uvant var at jeg følte at fremhjulet ikke var der. Jeg er jo vant til å se alt forran meg så jeg følte jeg hang utenfor et lite stup. Igjen, bare en vanesak sikkert.
Så hva ble det til da?
Joda, kontrakt ble skrevet og ny sykkel ventes i oktober![]()
![]()
Den jeg kjørte var vist solgt allerede. Dem får inn en hvit og en matt svart i oktober. Fortsatt litt usikker på hvilken farge jeg vil ha av matt sort og hvit, men det haster ikke å bestemme seg for dette i skrivende stund, hehe.
Aå hva var det jeg valgte av ekstrautstyr da mon tro....?
- Comfort seat Gel (eller hva det hette)
- QuickShift
- Jada... klinte til med Arrow potte også!
- Belly Pan beskyttelse
- Wind screen (kåpe forran)
- Tankveske og baggasjefester bak
- Hvit baklykt
- Varmeholker
- En slik bremseveskedings på styret i stede for den plastdingsen som var der...
Så da gjenstår det bare å bestemme seg for farge og det må gjøres innen få dager. Jeg skulel få beskjed så fort en av dem eller begge kom inn og da måtte jeg bestemme meg!


Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Nice
Gratulerer! Det er bankers at sesongen varer ut november.

"Only boring People are brilliant during breakfest"
- Bjerknez
- Innlegg: 24585
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Legg til grunn at sammenligningsgrunnlaget mitt er noe tynt når dere leser anmeldelsene mine her
Men ut fra mitt standpunkt så imponerte Tripl'en meg enormt. Gleder meg som en unge til å slå kloa i min egen snart!

Men ut fra mitt standpunkt så imponerte Tripl'en meg enormt. Gleder meg som en unge til å slå kloa i min egen snart!

-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Grattis! Tøff sykkel! 

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Gratulerer. Kjenner til DEN følelsen 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Gratulerer! Dette kom ikke som noen bombe :-)
Synes å ha "lest mellom linjene" at noe var på gang i den leiren

Synes å ha "lest mellom linjene" at noe var på gang i den leiren


BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Plumber
- Innlegg: 411
- Registrert: 07 jul 2012, 14:58
- Motorsykkelen din: Ingen...
- Bosted: Bjørkelangen
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Gratulasjoner fra meg også
Nå skal det gå fort i svingene ja ...

Nå skal det gå fort i svingene ja ...

Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Tøff sykkel! Gratulerer! 
Sent from my iPod touch using Tapatalk

Sent from my iPod touch using Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24585
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Takker for alle gratulasjoner folkens!
Nå går jeg bare å håper at jeg får testet den litt før vinteren slår inn for fullt....
Begynenr å bli kaldt her i Fredrikstad nå, men foreløpig ingen nattefrost eller hvite dingser som kommer dalene heldigvis. :-)å

Nå går jeg bare å håper at jeg får testet den litt før vinteren slår inn for fullt....
Begynenr å bli kaldt her i Fredrikstad nå, men foreløpig ingen nattefrost eller hvite dingser som kommer dalene heldigvis. :-)å
- Bjerknez
- Innlegg: 24585
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Siden det derre med kjede er nytt for meg (har jo vert bortskjemt med reim) så spør jeg:
Hvor ofte bør man smøre/stramme kjedet?
Er det slik at man bør ha med seg verktøy for å stramme kjedet når man er på langtur og at man hele tiden bør ha en boks med kjedespary med seg?
Jeg snakker om turer på rundt 100-150 mil.

Hvor ofte bør man smøre/stramme kjedet?
Er det slik at man bør ha med seg verktøy for å stramme kjedet når man er på langtur og at man hele tiden bør ha en boks med kjedespary med seg?
Jeg snakker om turer på rundt 100-150 mil.


- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Kjedet ville jeg sjekket/smørt opp hver ca 50-60 mil og å ha med seg en boks på tur er nok det beste.Bjerknez skrev:Siden det derre med kjede er nytt for meg (har jo vert bortskjemt med reim) så spør jeg:
Hvor ofte bør man smøre/stramme kjedet?
Er det slik at man bør ha med seg verktøy for å stramme kjedet når man er på langtur og at man hele tiden bør ha en boks med kjedespary med seg?
Jeg snakker om turer på rundt 100-150 mil.
![]()
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Innlegg: 24585
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Okay, så da må jeg hele tiden ha med verktøy for å løsne hjul samt stramme kjedet, og i tillegg en boks med kjedespray... jaja...Kawagutten skrev:Kjedet ville jeg sjekket/smørt opp hver ca 50-60 mil og å ha med seg en boks på tur er nok det beste.Bjerknez skrev:Siden det derre med kjede er nytt for meg (har jo vert bortskjemt med reim) så spør jeg:
Hvor ofte bør man smøre/stramme kjedet?
Er det slik at man bør ha med seg verktøy for å stramme kjedet når man er på langtur og at man hele tiden bør ha en boks med kjedespary med seg?
Jeg snakker om turer på rundt 100-150 mil.
![]()

- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Du må ikke løsne hjul og stramme kjede så ofte men se etter at det ikke er mer slakk enn det som står i boka.F.eks. 2.5-3cm.Bruker håndboka er en fin ting å lese.Bjerknez skrev:Okay, så da må jeg hele tiden ha med verktøy for å løsne hjul samt stramme kjedet, og i tillegg en boks med kjedespray... jaja...Kawagutten skrev:Kjedet ville jeg sjekket/smørt opp hver ca 50-60 mil og å ha med seg en boks på tur er nok det beste.Bjerknez skrev:Siden det derre med kjede er nytt for meg (har jo vert bortskjemt med reim) så spør jeg:
Hvor ofte bør man smøre/stramme kjedet?
Er det slik at man bør ha med seg verktøy for å stramme kjedet når man er på langtur og at man hele tiden bør ha en boks med kjedespary med seg?
Jeg snakker om turer på rundt 100-150 mil.
![]()
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Ja, sjekk brukermanualen som K sier. I min står det at man skal rengjøre og smøre kjede hver 1000 km. Men er jo de som nesten aldri smører kjedene sine også. De nye o-ring kjedene har jo lukket smøring av leddene, så hvis du kjører deg en tur på 80-90 mil så går det sikkert helt fint uten smøring under veis. Med mindre det regner hele veien da..
Og siden du er bekymret for stramming; kjede mitt har blitt strammet 2 ganger siden jeg kjøpte den. 1 gang på 1000 km servicen - er visstnok vanlig at det strekker seg litt i starten. Også strammet jeg det selv rundt 4000 km (kjørt hardere siden motor var innkjørt).
Og siden du er bekymret for stramming; kjede mitt har blitt strammet 2 ganger siden jeg kjøpte den. 1 gang på 1000 km servicen - er visstnok vanlig at det strekker seg litt i starten. Også strammet jeg det selv rundt 4000 km (kjørt hardere siden motor var innkjørt).