Tur 10-12 oktober... Where to go??
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Driver og planlegger en siste krampetrekning på turfronten i tidsrommet 10-12 oktober, med fruen bakpå og med et gigantisk værforbehold. Men hvor skal man kjøre for å unngå snø og frys-i-hjel temperaturer? Jeg er ute etter noen gode råd...
Hjemme er Berger i Svelvik, 30 min. sør for Drammen. Ønsker 1-2 overnattinger. Vi kan dra på fredagen, men da helst ikke en etappe på mer enn drøyt 20 mil, ettersom det nok er litt utpå dagen før vi kan starte. Hjem igjen på søndag. Maks. dagsetapper forøvrig er 30 mil-ish, avhengig av veiene. Overnatting; Hotell, B&B, hytter... same shit, men gjerne noe med eget bad! E-veier unngås hvis vi kan.
Fjelloverganger etc. utgår nok. Det samme gjør Fjällbacka-området i Sverige, der kjørte vi nemlig i fjor på omtrent samme tid. Noen som har noen gode forslag, primært til rute? Og er der noen gullkorn på overnattingsfronten så sleng gjerne med de også :[-o<
Hjemme er Berger i Svelvik, 30 min. sør for Drammen. Ønsker 1-2 overnattinger. Vi kan dra på fredagen, men da helst ikke en etappe på mer enn drøyt 20 mil, ettersom det nok er litt utpå dagen før vi kan starte. Hjem igjen på søndag. Maks. dagsetapper forøvrig er 30 mil-ish, avhengig av veiene. Overnatting; Hotell, B&B, hytter... same shit, men gjerne noe med eget bad! E-veier unngås hvis vi kan.
Fjelloverganger etc. utgår nok. Det samme gjør Fjällbacka-området i Sverige, der kjørte vi nemlig i fjor på omtrent samme tid. Noen som har noen gode forslag, primært til rute? Og er der noen gullkorn på overnattingsfronten så sleng gjerne med de også :[-o<
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Re: Tur 10-12 oktober... Where to go??
Kan absolutt anbefale Tanumstrand hotell, Grebbestad, Bohuslän. http://www.tanumstrand.se/no" onclick="window.open(this.href);return false;
Vil anta at du får bedre pris via Hotels.com: http://no.hotels.com/ho313159/tanumstra ... d-sverige/" onclick="window.open(this.href);return false;
Se på kalenderen til hotellet for å velge den kvelden med best underholdning. Vi synes det var et artig sted med høy standard.
Vil anta at du får bedre pris via Hotels.com: http://no.hotels.com/ho313159/tanumstra ... d-sverige/" onclick="window.open(this.href);return false;
Se på kalenderen til hotellet for å velge den kvelden med best underholdning. Vi synes det var et artig sted med høy standard.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Flanker
- Kontakt:
Takk, Evike! Det hotellet ser meget bra ut, og jeg kan også få en svært god pris for to netter der! Helt klart et alternativ, og da kan vi utforske en del veier vi ikke kjørte i fjor på lørdagen.
Andre gode tips og vink til en sen høsttur for to?
Andre gode tips og vink til en sen høsttur for to?
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Flanker
- Kontakt:
Drister meg til en liten bump her. Flere gode forslag tas i mot med takk :)
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Jeg lurer på om min siste lange tur skal gå til Larvik, og så langs alle småveier jeg kan finne nedover sørlandskysten. Holder været/varmen så kanskje kutte over noen fjell på veien hjem.
Har sjekket litt på google maps, og ser ut som det går ann å finne noen fine veier der?
Har sjekket litt på google maps, og ser ut som det går ann å finne noen fine veier der?
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
En liten runde i Telemark,innom Vestagder og Austagder er jo en fin tur.Dere rekker vel kanskje til Bø på fredagen og da er det fint mulig å legge opp til to 30 mils turer etter det med mange fine fylkesveier og riksveier :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Mulig jeg missforstår, men er dette en "familetur" for deg og madammen eller er det duket for at fler kan bli med?
Hvis jeg får den nye sykkelen innen den tid så slår jeg meg gjerne med, men er det bare deg og madammen på "kosetur" så skal jeg la dere kjøre i fred, hehe.
Men som bidrag til spørsmålet ditt, så er jo svenskekysten et flott sted. Legger du ruten om Halden/Kornsjø etc. så får du også litt flott svingete vei MC vei før du entrer "autostraden" over svenskegrensen. Jeg er relativt godt kjent i Østfold så spør hvis du lurer på noe spesifikt
Hvis jeg får den nye sykkelen innen den tid så slår jeg meg gjerne med, men er det bare deg og madammen på "kosetur" så skal jeg la dere kjøre i fred, hehe.
Men som bidrag til spørsmålet ditt, så er jo svenskekysten et flott sted. Legger du ruten om Halden/Kornsjø etc. så får du også litt flott svingete vei MC vei før du entrer "autostraden" over svenskegrensen. Jeg er relativt godt kjent i Østfold så spør hvis du lurer på noe spesifikt

- Flanker
- Kontakt:
I utgangspunktet er dette tenkt å være en ren getaway for fruen og meg. Det å kunne "stikke av" fra unger og bikkje et par helger i året er viktig, og på MC er det ekstra gøy! Så jeg må nok være så kjip å si at denne turen er for oss to - uten selskap :-)Bjerknez skrev:Mulig jeg missforstår, men er dette en "familetur" for deg og madammen eller er det duket for at fler kan bli med?
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Bjerknez
- Kontakt:
Hehe, i see!Flanker skrev:I utgangspunktet er dette tenkt å være en ren getaway for fruen og meg. Det å kunne "stikke av" fra unger og bikkje et par helger i året er viktig, og på MC er det ekstra gøy! Så jeg må nok være så kjip å si at denne turen er for oss to - uten selskap :-)Bjerknez skrev:Mulig jeg missforstår, men er dette en "familetur" for deg og madammen eller er det duket for at fler kan bli med?
Ønsker dere uansett en god tur! Det er fint nedover svenskekysten, selv om veiene ikke akkurat maner til aktiv kjøring

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Følg tipset til Bjerknez; ta turen nedover den svenske vestkysten.
Kjørte der selv i sommer og i fint vær er det en bra strekning med mange idylliske plasser nedover der langs kysten.
Selv hadde vi dessverre mye regn på turen vår, men en bra tur ble det likevel.
Kjørte der selv i sommer og i fint vær er det en bra strekning med mange idylliske plasser nedover der langs kysten.
Selv hadde vi dessverre mye regn på turen vår, men en bra tur ble det likevel.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
En annen ting som er fint med å kjøre på vår søta brors veier er at bøtesatsene er halvert i forhold til Norge og blir man tatt i fartskontroll så er jeg ganske sikker på at man ikke får prikker. Ligger man 30-40km/t over fartsgrensen (på speedometeret) så snakker vi ca. 2.500,- i bøter. Personlig så har jeg en slik sum stående nettopp for formålet når jeg er i Sverige. Så langt har jeg ikke blitt tatt. Er det 80km/t så kan man faktisk fint ligge i 120km/t på speedometeret. Veldig ofte er det også 90km/t mange steder i sverige.
Jeg sier ikke at man skal kjøre idiot, men siden veiene er såpass rette og flotte som dem er så kan man unne seg noen forbikjøringer for å sprite opp litt
men med madammen bakpå hvor dette skal være en kosetur så er vel uansett dette ikke et aktuelt tema vil jeg tro.
God tur ønsker jeg uansett!
Jeg sier ikke at man skal kjøre idiot, men siden veiene er såpass rette og flotte som dem er så kan man unne seg noen forbikjøringer for å sprite opp litt

men med madammen bakpå hvor dette skal være en kosetur så er vel uansett dette ikke et aktuelt tema vil jeg tro.
God tur ønsker jeg uansett!

- Flanker
- Kontakt:
Takk og takk :-) En kystnær tur anbefales, skjønner jeg. Så da får vi se hva det blir til. Enten Sverige og hotellet Evike foreslo. Ellers så blir det andre siden av Oslofjorden, med mulighet for å svi av noen bonuspoeng på hotell i f.eks. Arendal.
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Flanker
- Kontakt:
Da er hotel bestilt: Det ble TanumStrand, som Evike anbefalte. 2 netter kommer på 1495,- svenske kronasjer og da var det ikke noe å lure på! Kjører ned neste lørdag, hjem mandag. Så har vi hele søndagen på å ture rundt. Tenkte meg bl.a. ned til Smögen en tur...
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------