Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Ekskluderte nettopp fler enn en du! 

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Ingen som driver med villmanns kjøring her i Vestfold selv om vi tar kylling stripene en gang iblant 

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Du lager jo ikke riper mortenolb, deformerer hele fotvileren du!mortenolb skrev:Ekskluderte nettopp fler enn en du!

Skjønner ikke hvordan jeg kunne ta så feil. Da må jeg jo bare ta deg på ordet da...Ingen som driver med villmanns kjøring her i Vestfold selv om vi tar kylling stripene en gang iblant

Uansett... ett par ting til er tatt med som ekstrautstyr:
+ En slik bøyle bak passasjersetet som gjør at passasjeren (kjærringa) har noe å holde seg fast i og en bitteliten psykisk sperre som forteller når kanten på salen er nådd

Man får også slike sidehåndtak, men synes denne bøylen var mer praktisk samt så bedre ut.
+ Justerbare fotvilere (hvis mulig) Forhandler skulle forhøre seg om dette kunen kombineres med QuickShift.
Fikk også greie på at det var 2015 modellen jeg får, selv om det står 2014 i vognkortet hvis den registreres i år, noe den så klart gjør

- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Neinei, det er bakbremse"pedalen"(?) jeg har deformert!
Den gir jo ikke etter når man skraper den. :-)å

- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Gratulerer så mye, men dette er vel ikke no' Duke?
Neida, jeg tviler ikke på at Striple er en elskbar sykkel :)Må få prøvd en selv en dag

Neida, jeg tviler ikke på at Striple er en elskbar sykkel :)Må få prøvd en selv en dag
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Kontakt:
Takk for det uglaSnikendeugle skrev:Gratulerer så mye, men dette er vel ikke no' Duke?![]()

Jeg synes draget i sykkelen var imponerende og det var nok det som gjorde meg mest overrasket i positiv valør. Jeg er jo vant til å kjøre en 1300 og selv om man ikke kan sette disse opp mot hverandre så ble jeg imponert over at draget i tripelen var enda bedre. Det beste av alt var at draget også varte dobbelt så lenge. På toppen av kaka så var det en helt sinnsyk feit lyd i sykkelen og man kunne dra den til 12.000 rpm.
Utseendet måtte jeg bruke litt tid å venne meg til, og spesielt lykten fremme, men i dag elsker jeg bare utseendet!
Gleder meg som en unge til å slå kloa i denne

- tor2502
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Får du deg en tur forbi meg før vinteren setter inn får du stikke innom så jeg får sparka litt i dekka på dette leketøyet og tatt den nærmere i øyesyn.Bjerknez skrev:Takk for det uglaSnikendeugle skrev:Gratulerer så mye, men dette er vel ikke no' Duke?![]()
Neida, jeg tviler ikke på at Striple er en elskbar sykkel :)Må få prøvd en selv en dag![]()
Jeg synes draget i sykkelen var imponerende og det var nok det som gjorde meg mest overrasket i positiv valør. Jeg er jo vant til å kjøre en 1300 og selv om man ikke kan sette disse opp mot hverandre så ble jeg imponert over at draget i tripelen var enda bedre. Det beste av alt var at draget også varte dobbelt så lenge. På toppen av kaka så var det en helt sinnsyk feit lyd i sykkelen og man kunne dra den til 12.000 rpm.
Utseendet måtte jeg bruke litt tid å venne meg til, og spesielt lykten fremme, men i dag elsker jeg bare utseendet!
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- Bjerknez
- Kontakt:
Det skal jeg gjøre Tortor2502 skrev:Får du deg en tur forbi meg før vinteren setter inn får du stikke innom så jeg får sparka litt i dekka på dette leketøyet og tatt den nærmere i øyesyn.Bjerknez skrev:Takk for det uglaSnikendeugle skrev:Gratulerer så mye, men dette er vel ikke no' Duke?![]()
Neida, jeg tviler ikke på at Striple er en elskbar sykkel :)Må få prøvd en selv en dag![]()

- Bjerknez
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Det har virkelig ikke vert dagen min i dag!
Først så skjer dette:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=8527" onclick="window.open(this.href);return false;
Så på vei hjem fra jobb kommer jeg midt opp i en MC ulykke hvor en jente har blitt påkjørt. Jeg så ikke hendelsen men det hadde nettopp skjedd. Mange bilister sto og klødde seg i hodet så jeg kjørte kjapt rundt rundkjøringen og parkerte på gangstien og løp frem til jenta som lå på asfalten og vred seg av smerte. Når jeg kom frem var det enedelig en billist som hadde tatt affere og hadde situasjonen under rimelig kontroll med jenta og fik ksnakket med ho. I mellom tiden reiste jeg opp 125cc'ern hennes (Yamaha YZF 125 tror jeg... sort..) og fikk den bort fra rundkjøringen. jeg sparket bort de største glasskårene fra veibanen og gikk bort til han som snakket med jenta og spurte om jeg kunne bidra med noe. Vi ble enige om at jeg bare skulle kjøre.
Bilisten som hadde kjørt på henne var også der og hjalp til så ikke noe problem sån sett. Hvem som hadde skylden etc. vet jeg ikke noe om, men etter det som skjedde meg på morgenen samme dagen (se link over) så flyr det noen tanker gjennom hodet for å si det sån.
Jenta var ikke alvorlig skadd så det ut til så alt går nok bra i følge avisen:
http://www.f-b.no/nyheter/bil-mot-moped-1.8598788" onclick="window.open(this.href);return false;
Synes virkelig synd på den jenta når jeg sto der. Sikkert ikke lenge hun har hatt lappen og sykkelen så helt ny ut. Håper hun kommer seg på beina igjen og opp på to hjul og ikke "burer" seg inen av den grunn, selv om det er lett å tenke slik for en som ikke har vert ute for noe.
Jaja... jeg håper jeg har opplevd nok av ubehagelige hendelser i trafikken på en stund nå... :-)å
EDIT:
Jeg ser journalistene ikke er så veldig bevandret når det kommer til MC kontra moped, men dette var definitivt en 125cc Yamaha som virket flungende ny.
PS! Noen bilder fikk jeg meg ikke til å ta. Mange som gjør dette, men jeg føler det blir helt feil...
Først så skjer dette:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=8527" onclick="window.open(this.href);return false;
Så på vei hjem fra jobb kommer jeg midt opp i en MC ulykke hvor en jente har blitt påkjørt. Jeg så ikke hendelsen men det hadde nettopp skjedd. Mange bilister sto og klødde seg i hodet så jeg kjørte kjapt rundt rundkjøringen og parkerte på gangstien og løp frem til jenta som lå på asfalten og vred seg av smerte. Når jeg kom frem var det enedelig en billist som hadde tatt affere og hadde situasjonen under rimelig kontroll med jenta og fik ksnakket med ho. I mellom tiden reiste jeg opp 125cc'ern hennes (Yamaha YZF 125 tror jeg... sort..) og fikk den bort fra rundkjøringen. jeg sparket bort de største glasskårene fra veibanen og gikk bort til han som snakket med jenta og spurte om jeg kunne bidra med noe. Vi ble enige om at jeg bare skulle kjøre.
Bilisten som hadde kjørt på henne var også der og hjalp til så ikke noe problem sån sett. Hvem som hadde skylden etc. vet jeg ikke noe om, men etter det som skjedde meg på morgenen samme dagen (se link over) så flyr det noen tanker gjennom hodet for å si det sån.
Jenta var ikke alvorlig skadd så det ut til så alt går nok bra i følge avisen:
http://www.f-b.no/nyheter/bil-mot-moped-1.8598788" onclick="window.open(this.href);return false;
Synes virkelig synd på den jenta når jeg sto der. Sikkert ikke lenge hun har hatt lappen og sykkelen så helt ny ut. Håper hun kommer seg på beina igjen og opp på to hjul og ikke "burer" seg inen av den grunn, selv om det er lett å tenke slik for en som ikke har vert ute for noe.
Jaja... jeg håper jeg har opplevd nok av ubehagelige hendelser i trafikken på en stund nå... :-)å
EDIT:
Jeg ser journalistene ikke er så veldig bevandret når det kommer til MC kontra moped, men dette var definitivt en 125cc Yamaha som virket flungende ny.
PS! Noen bilder fikk jeg meg ikke til å ta. Mange som gjør dette, men jeg føler det blir helt feil...
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Jepp, enig med deg der.
Man stiller seg ikke opp å¨"knipser" vilt når man kommer til en ulykke, for så å legge ut bildene på enten Mcsiden eller andre fora.
Bra at det gikk bra med jenta.
Min eldste datter kolliderte med lett mc mot en bil da hun var 16. Jeg var bare noen kilometer unna da fruen ringte og kom frem samtidig med ambulansen.
Det var ikke noen god følelse, men det gikk bra. ( med meg også)
Man stiller seg ikke opp å¨"knipser" vilt når man kommer til en ulykke, for så å legge ut bildene på enten Mcsiden eller andre fora.
Bra at det gikk bra med jenta.
Min eldste datter kolliderte med lett mc mot en bil da hun var 16. Jeg var bare noen kilometer unna da fruen ringte og kom frem samtidig med ambulansen.
Det var ikke noen god følelse, men det gikk bra. ( med meg også)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Bjerknez
- Kontakt:
Var en lite hyggelig opplevelse dette ja. Er noe annet når du kommer oppi slike situasjoner selv.
Men... Over til noe litt mer positivt....
Er det noen her som vet om det er mye jobb og få montert en kortere skiltplate på Street triple R? Jeg vil ikke ha den lange dingsen som stikker ned bak men vil heller at skiltet henger rett under baklyset.
Kan dette gjøres selv for en med mildt sagt ti tommeltotter, eller bør jeg gi dem beskjed om at dette bør gjøres på verksted før levering?
PS! Det må være lovlig.
Er det noen her som vet om det er mye jobb og få montert en kortere skiltplate på Street triple R? Jeg vil ikke ha den lange dingsen som stikker ned bak men vil heller at skiltet henger rett under baklyset.
Kan dette gjøres selv for en med mildt sagt ti tommeltotter, eller bør jeg gi dem beskjed om at dette bør gjøres på verksted før levering?
PS! Det må være lovlig.
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Det er ikke noen stor jobb, få med deg en kamerat med noen tommeltotter mindre, så er det gjort på under en time. og en 1000lapp er spart :)Bjerknez skrev:Var en lite hyggelig opplevelse dette ja. Er noe annet når du kommer oppi slike situasjoner selv.
PS! Det må være lovlig.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Kontakt:
TakkOlav K skrev:![]()
Det er ikke noen stor jobb, få med deg en kamerat med noen tommeltotter mindre, så er det gjort på under en time. og en 1000lapp er spart :)Bjerknez skrev:Var en lite hyggelig opplevelse dette ja. Er noe annet når du kommer oppi slike situasjoner selv.
PS! Det må være lovlig.

Lyst til å bli kammeraten min og komme en tur på besøk?

- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Det er intet værre enn å følge en bruksanvisning og sunn fornuft i hodet for å få til noe sånt
.

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Hehe, det hadde ikke vært noe problem, men tipper du har mer igjen for en tur til vakre Rosendal og omegn, med nye sykkelen og tail tidy'en i bagasjen.Bjerknez skrev:TakkOlav K skrev:![]()
PS! Det må være lovlig.![]()
Lyst til å bli kammeraten min og komme en tur på besøk?

ELLER.... så finnes det fullt opp av kjekke karer med verktøy og passende antall tommeltotter innen betydelig kortere radius enn meg.
For som Ugla sier her, det er bare å følge bruksanvisningen....
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;