Oppkjøring, - trynefaktor?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Mirus
Innlegg: 4
Registrert: 25 aug 2014, 12:41
Motorsykkelen din: 2009 Kawasaki

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av Mirus »

Hadde ny oppkjøring nå denne uken. Og jeg hadde vel litt rett i at trynefaktor spiller en viss rolle.

Hadde en annen sensor, gjorde som sist gang. Kjøregården ble kjørt etter samme prinsipp, jeg har hatt 3 kjøretimer siden forrige oppkjøring.
Nå fikk jeg lov til å fortsette ut på landevei, og alt gikk greit.

Oppsummeringen fra sensor var bare skryt, og en liten kommentar om at jeg kjørte noe for defensivt inn mot kryss og rundkjøringer. Jeg måtte ikke være redd for å bruke luker i trafikken.

Så jadda! Lappen i boks!.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av poulet_cavalier »

Mirus skrev:Hadde ny oppkjøring nå denne uken. Og jeg hadde vel litt rett i at trynefaktor spiller en viss rolle.

Hadde en annen sensor, gjorde som sist gang. Kjøregården ble kjørt etter samme prinsipp, jeg har hatt 3 kjøretimer siden forrige oppkjøring.
Nå fikk jeg lov til å fortsette ut på landevei, og alt gikk greit.

Oppsummeringen fra sensor var bare skryt, og en liten kommentar om at jeg kjørte noe for defensivt inn mot kryss og rundkjøringer. Jeg måtte ikke være redd for å bruke luker i trafikken.

Så jadda! Lappen i boks!.
Gratulerer :thumleft
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av Orion »

Nais! Gratulerer! :)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av norse900 »

Gratulerer! :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av kjellv »

SuperMorten skrev:
Busa Trond skrev:
LordShaft skrev:
Carpa skrev:
En annen teori er vel at de skal stryke en viss prosentandel, og har mange bestått i løpet av uken så må de vel stryke noen når de kommer til fredagen....
Dette kan da umulig stemme? Høres jo helt sløvt ut at de må stryke en viss prosent.
Dette kan jo en ikke finne seg i, om det er tilfelle som du sier.
Her hadde jeg forhørt meg om muligheten for å klage inn avgjørelsen, å forsikre meg om at jeg ikke fikk samme sensor neste gang
Tullball :[-X
Det er konspirasjonsteori. Å på fredag skulle Marc Márquez kjøre opp, men han støyk på kjøregården på oppbremsing for at prosentandelen skulle oppretholdes :knegg
Forresten så må han nok klare seg med A2 inntil videre hvis så var tilfelle :prf
Jeg strøyk på oppkjøring til bil en fredag en gang i august 1988. Kjørlærer satt i baksetet under oppkjøringen, og etter at stryk var et faktum, og vi var på vei tilbake til kjøreskolen (hvis ikke kjørelærer kjørte meg hjem..) kunne kjørelærer fortelle at dette kunne han ha fortalt meg på forhånd, fordi det var fredag, og denne sensoren var beryktet for sin fanatiske statistikk. Kjørelærer mente også at kjøringen min var mer enn godt nok for "bestått". Neste oppkjøring var på en mandag. Ikke like perfekt, men denne gangen bestod jeg.

Dette var i Molde. Jeg er sikker på at kjellv vet hvem han er/var. En beryktet sensor som herjet mørekysten midt på 80 tallet.. :knegg
Jeg vet hvem du sikter til her ja.
Han var beryktet. Dumpet hos han to ganger selv. Først i 1978 på traktor og i 1980 på bil. Like greit å ikke nevne navn, men mannen er død og begravet. Det vet jeg fordi jeg jobbet hos parkvesenet på den tiden og kjørte selv gravemaskinen...

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av kjellv »

Gratulerer:-)

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av mammut89 »

hvis kjørelærern din synes det var rart så var det nok rart. de ser jo på oppkjøringer daglig. synd at det går ut over deg. når jeg tok lappen for et par år siden var det ingen tvil om at man skulle stoppe sykkelen fullstendig.
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av mammut89 »

Gratulerer i ettertid :)
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av DrGreve »

Vi hadde en kvinnelig sensor her i distriktet, som gikk av med pensjon i fjor, tror jeg. Hun hadde tilnavnet "strykjernet". Om det var faglige eller kroppslige faktorer som ga oppnavnet, skal jeg ikke gå inn på her ifall noen her på forumet er på en eller annen måte i familie med vedkommende :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av detvarvondtdet »

DrGreve skrev:Vi hadde en kvinnelig sensor her i distriktet, som gikk av med pensjon i fjor, tror jeg. Hun hadde tilnavnet "strykjernet". Om det var faglige eller kroppslige faktorer som ga oppnavnet, skal jeg ikke gå inn på her ifall noen her på forumet er på en eller annen måte i familie med vedkommende :)


Har en på Lillestrøm som også går under tilnavnet "strykejernet". Vil tro du finner et kvinnelig "strykehjern" i mange distrikt :-)

Forøverig har jeg svært liten tro på "trynefaktor". Jeg velger å ha litt mer tiltro til sensor en det. Når det gjelder klasse-A så er det mange av sensorene som er MC entusiaster, gjerne med bakgrunn som kjørelærere. Har vanskelig for å tro at de stryker deg fordi de ikke liker oppsynet ditt ;-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av LordShaft »

detvarvondtdet skrev:
DrGreve skrev:Vi hadde en kvinnelig sensor her i distriktet, som gikk av med pensjon i fjor, tror jeg. Hun hadde tilnavnet "strykjernet". Om det var faglige eller kroppslige faktorer som ga oppnavnet, skal jeg ikke gå inn på her ifall noen her på forumet er på en eller annen måte i familie med vedkommende :)


Har en på Lillestrøm som også går under tilnavnet "strykejernet". Vil tro du finner et kvinnelig "strykehjern" i mange distrikt :-)

Forøverig har jeg svært liten tro på "trynefaktor". Jeg velger å ha litt mer tiltro til sensor en det. Når det gjelder klasse-A så er det mange av sensorene som er MC entusiaster, gjerne med bakgrunn som kjørelærere. Har vanskelig for å tro at de stryker deg fordi de ikke liker oppsynet ditt ;-)
Noe er vanskeligere for enkelte å tro enn andre. En tror gjerne ikke på enkelte ting før en har opplevd det selv. Jeg er selv instruktør i flere geskjefter, og vet at der er en ukultur blandt noen... De stryker eller er vanskelig med folk de ikke liker.

Sony Z2

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av Busa Trond »

Gratulerer med lappen Mirus :prf

Hvis det er som dere sier at det er trynefaktor, ukultur og prosenter som avgjør status på oppkjøringa så ser jeg ingen grunn til å praktisere oppkjøring mer :[-X
Gjøkeredet.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av Intruder »

Biltilsynets oppkjøringsfantomer er vel som folk flest og har sikkert som oss andre både gode og dårlige dager....
I de tilfelle kandidater som stryker legger skylda på sensorer som var slik eller slik og blablabla er det nok som regel kandidaten som har tråkket litt i salaten..

:vs :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Oppkjøring, - trynefaktor?

Legg inn av Reodor Felgen »

Da jeg kjørte opp fikk jeg inntrykk av at øvelsene i kjøregården kun var for å vise at man behersket sykkelen, jeg ble vinket ut av kjøregården uten å ha fullført øvelsene og så var det en runde på veien (kjørte noe motorcross på den tiden så jeg var dyktigere da enn nå).

Svar