Førstegangssykkel tips

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Superbels
Innlegg: 16
Registrert: 28 sep 2014, 21:38
Motorsykkelen din: KTM duke 690R 2014 mod.

Førstegangssykkel tips

Legg inn av Superbels »

Hei!

Skal kjøpe førstegangssykkel enten nå, eller til våren, og driver og ser litt rundt.
Har vel bestemt meg for at det enten blir yamaha mt09, Suzuki gsr750 eller kawazaki z750. Har absolutt mest lyst på mt09, men tenkte og høre om noen har erfaringer og kanskje andre tips? Også sett litt på ktm duke, men her jeg bor blir det forholdsvis langt og kjøre for å få tatt en service.

Håper på litt tips og erfaringer for og imot...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24652
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Bjerknez »

Vurdert Triumph Street Triple R?

Av disse du nevner ville jeg nok valgt MT09'en :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av RuneMC »

Ville ventet til våren med å kjøpe... (hvis du ikke har tenkt å kjøre veldig mye kommende ukene... )

MC'er faller i pris akkurat som biler - 10K pr år til 5K pr år.
Pluss alltids en sjanse for å få kjøpt en helt ny "overligger" (fabrikkny, men forrige års modell som forhandler ikke har fått solgt) på salg til våren.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Flanker »

Enig med Rune. Vent til våren og sørg for å få noen skikkelige runder med prøvekjøring av de aktuelle..

Superbels
Innlegg: 16
Registrert: 28 sep 2014, 21:38
Motorsykkelen din: KTM duke 690R 2014 mod.

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Superbels »

Har sett litt på triumph ja, men klarer ikke og like den fronten desverre. Dessuten synes jeg de ligger forholdsvis mye høyere i pris i forhold til de nevnte modellene.
Er triumphen så mye bedre at det er verdt og legge i 50k ekstra?

Det blir nok handel til våren ja, har tenkt på det å se litt etter overliggere fra i år da, ser det ligger en del på finn nå som de ikke får solgt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24652
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Bjerknez »

Superbels skrev:Har sett litt på triumph ja, men klarer ikke og like den fronten desverre. Dessuten synes jeg de ligger forholdsvis mye høyere i pris i forhold til de nevnte modellene.
Er triumphen så mye bedre at det er verdt og legge i 50k ekstra?

Det blir nok handel til våren ja, har tenkt på det å se litt etter overliggere fra i år da, ser det ligger en del på finn nå som de ikke får solgt.
Det skal sies at jeg er ganske subjektiv når dte gjelder Triumph da jeg nettopp har bestillt meg en selv og jeg har også hatt MT09 som et av hovedalternativene.

JEG mener (samt alle tester jeg har lest) at Street Triple er en bedre sykkel enn MT09. Dog koster den ikke 50.000,- mer som du anntyder, men ca. 15.000,-
For disse 15.000,-. får du mye bedre dempere (justerbare fremme og bak) samt bremser. Mulig du har sett på Speed Triple. Denne er 50.000,- dyrere, men det er en 1050ccm mens Street Triple er en 675cc. Her i Norge blir stort sett R-versjonen tatt inn da den selger mest og koster bare marginalt mer enn den som ikke har "R" i navnet. Forskjellen på Street Triple og Street Triple R er bedre dempere som er justerbare samt bremser stort sett. Dessuten så ser den i mine øyne bedre ut da den har en rød ramme.

Søk på "MT09 vs Street Triple R" på Youtube og du vil garantert finne en del reviews som forteller deg at Street Triple er en bedre sykkel, MEN.. det betyr ikke at MT09 er en DÅRLIG sykkel, bare så det er sagt.

En MT09 koster vel rundt 145.000,- og en Street Triple R koster 159.990,-

Jeg har prøvekjørt Street Triple R i ca. 20 min. men kun sittet på en MT09 og jeg opplevde Street Triple R som en mer gjennomført sykkel. Fronten likte ikke jeg til å begynne med heller, men i dag så digger jeg den faktisk. Den ser ut som en litt sinna mosquito.

Kjøper du fra Alf Graarud Motor kjapt så får du med BellyPan ("spoiler" under eksosrørene forran) og Windscreen (kåpe) på kjøpet. Mulig andre også har denen kampanjen.

Det eneste MT09 kan skilte med i forhold til Street Triple R er to ting:
- Prisen (lavere pris, men også dårligere dempere og bremser)
- Bedre bunndrag i motoren (er jo en 850cc)
- Du har en langt mer oppreist sittestilling på MT09 (hvis det er viktig for deg)

Så konklusjoinen MIN blir:
Street Triple R er en langt bedre sykkel enn MT09, selv om jeg ikke kan skryte på meg å ha kjørt MT09. Min konklusjon er på grunnlag av en prøvetur med Street Triple R og en påsitting av MT09 samt en drøss av Youtube videoer som taler til Street Triple R sin favør.

De andre syklene du nevner i første post vet jeg svært lite om da jeg ikke har hatt disse i kikkerten i det hele tatt, så det får andre svare for. :thumleft

EDIT:
Her er diverse videoer du bør se. Så vidt jeg vet så feier Street Triple rent bord i de fleste testene:
http://www.youtube.com/results?search_q ... +R+vs+MT09" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT2:
Over dammen så heter MT09 "FZ09". Samme sykkelen, så du kan søke på det også.

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av detvarvondtdet »

Bjerknez skrev:
Superbels skrev: EDIT2:
Over dammen så heter MT09 "FZ09". Samme sykkelen, så du kan søke på det også.

Ikke for å være pirkete, men FZ09 er vel uten ABS..? Ellers samme sykkel ja :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24652
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Bjerknez »

detvarvondtdet skrev:
Bjerknez skrev:
Superbels skrev: EDIT2:
Over dammen så heter MT09 "FZ09". Samme sykkelen, så du kan søke på det også.

Ikke for å være pirkete, men FZ09 er vel uten ABS..? Ellers samme sykkel ja :-)
Joda, men sykkelen i seg selv er helt lik. Var bare for å nevne det slik at man kanskje får opp flere reviews av sykkelen. :)

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av detvarvondtdet »

Jada :-) Lurt å ha flere søkekriterier. Ellers syntes jeg det er rart at den selges uten ABS i noen markeder, og med i andre. Kan det være for å presse prisen ned i noen markeder for på den måten å tilrive seg andeler fra konkurenter som dominerer markedet (feks hd)?

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Zadnez »

detvarvondtdet skrev:Jada :-) Lurt å ha flere søkekriterier. Ellers syntes jeg det er rart at den selges uten ABS i noen markeder, og med i andre. Kan det være for å presse prisen ned i noen markeder for på den måten å tilrive seg andeler fra konkurenter som dominerer markedet (feks hd)?
Folk som vil ha harley, men ikke har råd, kjøper uten ABS :lol
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Zadnez »

Forøvrig må du ikke høre FOR mye på Bjerknez for tiden, akkurat nå finnes det ikke alternativer til Triumph for han.... Det finnes mange flotte sykler der ute i ditt segment. Se på utseende, sittestilling og pris. Så kjøper du den du faller for etter EGEN vurdering :D
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24652
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Bjerknez »

Det skal sies at jeg heller ikke hadde valgt en sykkel jeg ikke likte utseendet på bare fordi den har vunnet tester. Sykkel velger man med hjertet :thumleft

Kan godt fortelle litt om førsteinntrykket jeg fikk ved å prøvesitte en MT09:

Man sitter veldig mye mer oppreist på denne. Noen liker dette, andre ikke. Personlig liker jeg å sitte mer oppreist (er jo vant til å kjøre cruiser), men valgte allikevel Street Triple'en av andre grunner.
Jeg likte ikke displayet/speedometeret. Selv om det ikke er slik, så så det ut som om dem hadde kjøpt denne i etterkant og klistret den på sykkelen, hvor dem også bommet på plasseringen. Den var liksom ikke integrert i sykkelen. JEG likte vertfall ikke dette.

Sykkelen virket i mine øyne mer "anonym" og ikke så veldig spennende med tanke på utseendet. Altså i forhold til Street Triple. Smak og behag dette så klart. Den tar seg langt bedre ut på disse reklamevideoene, men jeg tror disse utgavene er mer påkostet. Kjøp i såfall en som heter MT-09 Street Rally. Denne ser langt mer badass ut og koster ikke veeeeldig mye mer. Men da nermer du deg prisen for en Street Triple R faretruende.

MT09 føltes mye mindre enn Street Triplen, men rent komfortmessig så sitter man nok bedre på MT09 hvis man liiker oppreist sittestilling. Personlig så ble jeg såpass forelsket i Street'en at jeg valgte å se bort fra dette. (les: velg med hjertet)

Motormessig så er det nok litt mer punsh i MT09'en da motoren er litt større etc. men Street Triplen tror jeg er mer forutsigbar og morsommere å kjøre. Igjen, bare synsing.

Prøvekjør en Street Triple R hvis du har muligheten før du evt. går for en MT09. Begge er gode sykler uansett, så velg den du liker best og ikke velg ut fra hva andre mener. Det er DU som skal kjøre sykkelen! :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Snikendeugle »

Skummet igjennom tråden kjappt nå. Hvor i landet holder du til?

Uten å kunne si noe om de andre alternativene (jeg tviler ikke på at de er topp sykler heller. Z750 får meg til å sikle :)), så kan jeg ihvertfall si at Duke 690 har vært en super førstesykkel for min del ihvertfall.
Tror det skal mye til for å få en SÅ leken og SÅ lettstyrt sykkel blant konkurrentene som ikke klarer å måle seg på vekt.
Det er også mange "veteraner" som faller "tilbake" på denne sykkelen fra større tunge sykler, netopp fordi kjøregleden er såppass stor :)

Om du er i Oslo/Akershus området (tviler iom. at du sier det er langt til KTM service), så kunne du evt. ha prøvd min :thumleft .
Sist redigert av Snikendeugle den 29 sep 2014, 10:53, redigert 1 gang totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24652
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:Forøvrig må du ikke høre FOR mye på Bjerknez for tiden, akkurat nå finnes det ikke alternativer til Triumph for han.... Det finnes mange flotte sykler der ute i ditt segment. Se på utseende, sittestilling og pris. Så kjøper du den du faller for etter EGEN vurdering :D
Joda, det finnes en drøss av alternativer, hvis man blar opp 50.000,- til! :thumleft

Nå vanker det derimot buksevann på deg neste gang vi møtes! :bl3

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:
Zadnez skrev:Forøvrig må du ikke høre FOR mye på Bjerknez for tiden, akkurat nå finnes det ikke alternativer til Triumph for han.... Det finnes mange flotte sykler der ute i ditt segment. Se på utseende, sittestilling og pris. Så kjøper du den du faller for etter EGEN vurdering :D
Joda, det finnes en drøss av alternativer, hvis man blar opp 50.000,- til! :thumleft

Nå vanker det derimot buksevann på deg neste gang vi møtes! :bl3
He he... Beklager :sorry
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av detvarvondtdet »

Snikendeugle skrev:Skummet igjennom tråden kjappt nå. Hvor i landet holder du til?

Uten å kunne si noe om de andre alternativene (jeg tviler ikke på at de er topp sykler heller. Z750 får meg til å sikle :)), så kan jeg ihvertfall si at Duke 690 har vært en super førstesykkel for min del ihvertfall.
Tror det skal mye til for å få en SÅ leken og SÅ lettstyrt sykkel blant konkurrentene som ikke klarer å måle seg på vekt.
Det er også mange "veteraner" som faller "tilbake" på denne sykkelen fra større tunge sykler, netopp fordi kjøregleden er såppass stor :)

Om du er i Oslo/Akershus området (tviler iom. at du sier det er langt til KTM service), så kunne du evt. ha prøvd min :thumleft .
Må slenge meg litt på den. Tenker det absolutt er verdt en prøvekjøring av en duke, evt superduke 990 om du får tak i en brukt å prøvekjøre. Duken ER en utrolig morsom sykkel å kjøre. Det er stor sansynlighet for at min neste sykkel blir en superduke 990/1290 når jeg har pæng nok :yeyeye
Eneste jeg hadde å utsette på Duken i starten var at jeg syntes den krevde vel mye gass/clutch bruk på lave turtall. Egentlig en bagatell som jeg fort ble vant med og tenkte ikke over det etter noen timer på sykkelen. Liker motoren på den, elsker hvordan den spiser svinger til frokost, lunsj og middag, og ikke minst passet kjørestillingen meg ypperlig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24652
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:
Zadnez skrev:Forøvrig må du ikke høre FOR mye på Bjerknez for tiden, akkurat nå finnes det ikke alternativer til Triumph for han.... Det finnes mange flotte sykler der ute i ditt segment. Se på utseende, sittestilling og pris. Så kjøper du den du faller for etter EGEN vurdering :D
Joda, det finnes en drøss av alternativer, hvis man blar opp 50.000,- til! :thumleft

Nå vanker det derimot buksevann på deg neste gang vi møtes! :bl3
He he... Beklager :sorry
Tøff på avstand jeg se! :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Snikendeugle »

detvarvondtdet skrev:
Snikendeugle skrev:Skummet igjennom tråden kjappt nå. Hvor i landet holder du til?

Uten å kunne si noe om de andre alternativene (jeg tviler ikke på at de er topp sykler heller. Z750 får meg til å sikle :)), så kan jeg ihvertfall si at Duke 690 har vært en super førstesykkel for min del ihvertfall.
Tror det skal mye til for å få en SÅ leken og SÅ lettstyrt sykkel blant konkurrentene som ikke klarer å måle seg på vekt.
Det er også mange "veteraner" som faller "tilbake" på denne sykkelen fra større tunge sykler, netopp fordi kjøregleden er såppass stor :)

Om du er i Oslo/Akershus området (tviler iom. at du sier det er langt til KTM service), så kunne du evt. ha prøvd min :thumleft .
Må slenge meg litt på den. Tenker det absolutt er verdt en prøvekjøring av en duke, evt superduke 990 om du får tak i en brukt å prøvekjøre. Duken ER en utrolig morsom sykkel å kjøre. Det er stor sansynlighet for at min neste sykkel blir en superduke 990/1290 når jeg har pæng nok :yeyeye
Eneste jeg hadde å utsette på Duken i starten var at jeg syntes den krevde vel mye gass/clutch bruk på lave turtall. Egentlig en bagatell som jeg fort ble vant med og tenkte ikke over det etter noen timer på sykkelen. Liker motoren på den, elsker hvordan den spiser svinger til frokost, lunsj og middag, og ikke minst passet kjørestillingen meg ypperlig.
Jeg har hørt at 990'en er ganske tung for kraften den leverer, og er ikke helt "Duke" på samme måte som 1290 og 690, men ser jammen morsom ut den også!
Det med clutchbruk på 690 er enkelt remediert med flere modifikasjoner som de aller fleste 690 eiere ender opp med: O2 kontroller (koster rundt 1000 lappen) som forbigår "utslipssregulative" mappingen samt fjerne katalysatoren så alt går mye renere. Dette trenger ikke koste en formue, spesielt ikke med tanke på hvor mye bedre sykkelen blir.

Det som er "fint" med Duke 690 nå er at prisene er laaaave, på grunn av et helt hav av de ligger ute på Finn for tiden.
Duke 690 var den nest mest solgte sykkelen i 2013 etter BMW 1200GS, men den har tydeligvis ikke passet for alle og enhver, noe som reflekteres i lav km. Duke's til salgs på Finn.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24652
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Bjerknez »

Spørsmålet er:
Hvorfor ligger dte så himla mange Duke's til salgs på Finn som nesten ikke har gått noen ting? :knegg :P :p

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Snikendeugle »

Les siste linje :)

Jeg vil si det ikke er en LIKE komplett sykkel rett ut av kassa som mange av konkurrentene, og at den ikke er helt i "live" før 2-3 enkle "bolt-on mods" som kanskje er en turnoff for mange. Ikke at det har vært noen turnoff for meg når sykkelen var ny. Jeg endte bare opp med (som de fleste andre ting jeg eier) å oppgradere og oppgradere med "bling". Det var da jeg oppdaget potensialet jeg hadde vekket :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24652
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Les siste linje :)

Jeg vil si det ikke er en LIKE komplett sykkel rett ut av kassa som mange av konkurrentene, og at den ikke er helt i "live" før 2-3 enkle "bolt-on mods" som kanskje er en turnoff for mange. Ikke at det har vært noen turnoff for meg når sykkelen var ny. Jeg endte bare opp med (som alle andre ting jeg eier) å oppgradere og oppgradere med "bling". Det var da jeg oppdaget potensialet jeg hadde vekket :)
Ja, men hvorfor finner ikke KTM ut dette selv eller evt. gjør noe med det når det er så enkelt som du sier?

Har vel vært et problem lenge det?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Snikendeugle »

Kostnad og utslippskrav (ikke at det er så veldig god grunn for en dårlig mapping jobb, men slike "feil" merkes ekstra godt på en endunker) :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24652
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Kostnad og utslippskrav (ikke at det er så veldig god grunn for en dårlig mapping jobb, men slike "feil" merkes ekstra godt på en endunker) :)
Uten å måtte dra denen saken enda lenger, så tror jeg kostnaden blir enda større når førstegangskundene selger Duk'en sin tilsynelatende grunnet disse problemene. Tror ikek dem vil råde andre til å gjøre det samme kjøpet...

Godt rykte er viktig og bør være førsteprioritet i mine øyne og da er dte kjipt når man må spare inn på slike kjipe småting.

Men det er sikkert en grunn til at det er slik og de eneste som kan svare på det er vel KTM og jeg tviler på at dem kommer på banen her med formelle uttalelser :thumleft

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Epylypzon »

GS`er også kjent for litt rykkete gange på lavt turtal som ordnes ved hjelp av ettermarkesdel.
Har ikke kjøpt det selv da jeg ikke syns problemet er så ille.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Superbels
Innlegg: 16
Registrert: 28 sep 2014, 21:38
Motorsykkelen din: KTM duke 690R 2014 mod.

Re: Førstegangssykkel tips

Legg inn av Superbels »

Njash..synes vel speed triple ligger litt høyt i pris da, tenker litt på å kjøpe en sykkel som har gått et år slik at jeg slipper det førsteårstapet som kan kan være brutalt på noen sykler ser jeg. Men det spørs om den må prøvekjøres før det blir handel da!
Fikk prøve mc-læreren sin mt09 under oppkjøringa og ble litt frelst, herlig bunndrag og rå lyd, og det kjentes veldig rett ut og kjøre den mtp. Sittestilling, men den er kanskje litt anonym, og jeg har jo ikke prøvd de andre merkene.

Er 16 mil en vei til nærmeste ktm butikk, og har hørt at de skal være veldig nazi på at servicer skal være hos deres forhandlere for at garantien skal gjelde.
Men absolutt kul sykkel, så jeg har lyst til og prøve den også.

Må vel prøvekjører flere merker for og få et bra bilde på hva jeg skal gå for. Men det er vel slik at mt09 har bedre bunndrag enn gsr og z?

Svar