Må slenge meg litt på den. Tenker det absolutt er verdt en prøvekjøring av en duke, evt superduke 990 om du får tak i en brukt å prøvekjøre. Duken ER en utrolig morsom sykkel å kjøre. Det er stor sansynlighet for at min neste sykkel blir en superduke 990/1290 når jeg har pæng nokSnikendeugle skrev:Skummet igjennom tråden kjappt nå. Hvor i landet holder du til?
Uten å kunne si noe om de andre alternativene (jeg tviler ikke på at de er topp sykler heller. Z750 får meg til å sikle :)), så kan jeg ihvertfall si at Duke 690 har vært en super førstesykkel for min del ihvertfall.
Tror det skal mye til for å få en SÅ leken og SÅ lettstyrt sykkel blant konkurrentene som ikke klarer å måle seg på vekt.
Det er også mange "veteraner" som faller "tilbake" på denne sykkelen fra større tunge sykler, netopp fordi kjøregleden er såppass stor :)
Om du er i Oslo/Akershus området (tviler iom. at du sier det er langt til KTM service), så kunne du evt. ha prøvd min.

Eneste jeg hadde å utsette på Duken i starten var at jeg syntes den krevde vel mye gass/clutch bruk på lave turtall. Egentlig en bagatell som jeg fort ble vant med og tenkte ikke over det etter noen timer på sykkelen. Liker motoren på den, elsker hvordan den spiser svinger til frokost, lunsj og middag, og ikke minst passet kjørestillingen meg ypperlig.