Min første nestenulykke med et rasshøl!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: Min første nestenulykke med et rasshøl!

Legg inn av Jompa »

Snikendeugle skrev:Jeg har bare fått gratis visirvask i dag jeg... :prf I form av spylervæske fra bil foran som syns jeg kjørte for fort.
Spylevæske fungerer utmerket mot mopeder ( og mc) som kliner seg opp i ræva når man kjører bil.
Har hørt at det svir som f...i øyan.
Og om ei passe dose med væske ikke gjør susen, har æ to kraftige halogenarbeidslys bak som kan brukes mot alle kjøretøy som prøve å snylte på dragsuget etter servicebilen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Jompa skrev:
Snikendeugle skrev:Jeg har bare fått gratis visirvask i dag jeg... :prf I form av spylervæske fra bil foran som syns jeg kjørte for fort.
Spylevæske fungerer utmerket mot mopeder ( og mc) som kliner seg opp i ræva når man kjører bil.
Har hørt at det svir som f...i øyan.
Og om ei passe dose med væske ikke gjør susen, har æ to kraftige halogenarbeidslys bak som kan brukes mot alle kjøretøy som prøve å snylte på dragsuget etter servicebilen.

Jeg mente faktisk at det var positivt med visirvask :thumleft . Kjører med visir, så det er lite som havner i øynene desverre :mk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Velkommen i klubben - er ikke alltid det hjelper med bråkete eksos, ref svar på min nesten ulykke tråd :)

Beundringsverdig at du turte å konfrontere han - takk for at du har gjort veien bittelitt tryggere for oss motorsyklister!
Glemte å svare på denne, så jeg tar det nå, hehe.

Det hjelper nok med bråkete eksos generelt sett, men man hører ikke denne så godt forfra når jeg ikke har noe gasspådrag. Når jeg først dro på så hørte han meg og da bremset han (selv om det var i seineste laget). Spørsmålet er hvordan det hadde gått hvis jeg IKKE hadde bråkete eksos... grøss og gru...

Dette er en erfaring som er viktig å ta med seg over på en ny sykkel som ikke bråker på langt nær så mye. :-)å

Jeg er egentlig en meget tolmodig mann som svært sjelden tyr til nevene. Men når noen direkte "truer" deg i trafikken og toutcher borti deg TO ganger med full viten, så forsvinner alt av hemninger hos meg vertfall. Der og da så hadde jeg ikke engang nølt med å gitt han tidenes svingslag og full av adrenalin og sint som jeg var kunne jeg også funnet på og sparket han mens han lå nede. Det strider mot all fornuft, men såpass vred var jeg faktisk. Han satt bak sykkelen min og nærmest gråt (hadde sjelvende stemme) og selv da syntes jeg ikke synd på fyren. I hodet mitt tenkte jeg liksom bare "nå sitter han på huk så nå er han et lett bytte".

Tror aldri jeg har vert så sint før og hadde han kjørt meg over ende og jeg hadde kunnet reist meg opp igjen så skal jeg love deg at fyren hadde fått tidenes lærepenge. merker nesten sinnet kommer tilbake når jeg skriver dette, men dette er min ærlige skildring av hendelsen. :-)å

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:
Cutless skrev:Velkommen i klubben - er ikke alltid det hjelper med bråkete eksos, ref svar på min nesten ulykke tråd :)

Beundringsverdig at du turte å konfrontere han - takk for at du har gjort veien bittelitt tryggere for oss motorsyklister!

Det hjelper nok med bråkete eksos generelt sett, men man hører ikke denne så godt forfra når jeg ikke har noe gasspådrag. Når jeg først dro på så hørte han meg og da bremset han (selv om det var i seineste laget). Spørsmålet er hvordan det hadde gått hvis jeg IKKE hadde bråkete eksos... grøss og gru...

Dette er en erfaring som er viktig å ta med seg over på en ny sykkel som ikke bråker på langt nær så mye. :-)å

Som en vis mann på KTM forumet sa:

"Loud pipes don't save lives. Loud pipes just sound cool to egotistical riders like me.

Drivers will squash anything they are annoyed by including slow egotistical riders IF YOU LET THEM!"

:hallo
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ErikVHThorup
Motorsykkelen din: VF750c 1998
Kontakt:

Legg inn av ErikVHThorup »

Veldig bra gjort, både af dig og af han. I lærte begge noget som I begge husker. Det der gjordes tæller, det der tæønktes tæller ikke, kun resultatet af tænkningen har reel værdi. :prf

Han har sikkert fået sig en lærestreg og du har kansje lært at ikke alle er idioter der kører som han. :thumleft
(Det mangler jeg selv stadig at lære).
- ET.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:

Som en vis mann på KTM forumet sa:

"Loud pipes don't save lives. Loud pipes just sound cool to egotistical riders like me.

Drivers will squash anything they are annoyed by including slow egotistical riders IF YOU LET THEM!"

:hallo
Jeg er overbevist om at bråkete eksos gjør at man lettere blir lagt merke til i trafikken, selv om dette ikek ALLTID stemmer. Dog er det primært ikke derfor jeg i utgangspunktet skaffet meg bråkerør :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

ErikVHThorup skrev:Veldig bra gjort, både af dig og af han. I lærte begge noget som I begge husker. Det der gjordes tæller, det der tæønktes tæller ikke, kun resultatet af tænkningen har reel værdi. :prf

Han har sikkert fået sig en lærestreg og du har kansje lært at ikke alle er idioter der kører som han. :thumleft
(Det mangler jeg selv stadig at lære).
Hadde han kommet borti meg ved et faktisk uhell så hadde saken vært helt en annen. Alle kan være uheldig eller uoppmerksom til tider. Men når han aktivt var ute etter å gjøre livet surt for meg så satt jeg ut piggene og etter min mening med veldig god grunn. I ettertid er jeg ikke akkurat atolt av tankene jeg hadde i hodet der og da, men slik jeg oppførte meg i praksis står jeg helt inne for.

Det mest geniale ved å stoppe der jeg gjorde var at han ikke hadde mulighet til å "stikke av". Bilene hopet seg opp bak han og jeg sto forran han igjen. Bank i bordet... det var ikke EN bil som tutet. Dem viste jo ikke helt hendelsesforløpet så i dems øyne var jeg vel bare en biker som ville drive inn pengegjeld og slikt vil jo ingen blande seg borti :lol

man ser jo litt ekstra skummel ut med MC utstyret på, hehe.
Inni bekledningen min så finner man bare en varm og god gutt med tynt hår og sprudlende humør :lol :lol

Svar