L-NA skrev:Jompa skrev:
Syns det er merkelig at det ikke er lov å diskutere om HA blir urettmessig furfulgt eller ikke,
men å diskutere ett medlems mtentale helse og medisinbruk vs mc-kjøring ser ut til å være helt ok.
Selv om han sjøl la opp til det.
Tja kanskje du har rett i det, men nå skal det jo sies at det er fult mulig å fokusere på andre tråder en det som event. måtte gå på andres mentale Helse, eller annet som ikke interesser. Det er nesten som TV knappen, - man kan faktisk selv velge hva man skal trykke.... :-) Jeg har faktisk lagt merke til at det finnes bla. tråder med utallige tur beskrivelser, diskusjoner omkring dempere, kjede spray, mobil operatører, sofware, felles turer og arrangement. osv.osv.osv...Prøv heller noen av disse
Men så finnes det jo også enkelte, - både her inne og andre tråder, som ikke helt klarer å bli ferdig eller legge fra seg gamle feider, diskusjoner eller hva det nå måtte være. Skal man til stadighet drive å skrive om gammelt "oppgulp", gi noen forsiktige sleiv spark, fokusere på det man ikke liker?? Tja, det synes nå jeg det er enda litt merkeligere en overnevnte HA diskusjon...
Nei, du Jompa mann. Du har så mye bra og positivt i både denne tråden og hele Forumet, at jeg håper inderlig du fortsetter med det. En mann jeg overhode ikke vet en dritt om, men likevel føler jeg har litt kjennskap til. Begynte med å lese sidene dine om gamle MC blader. Videre om oppvekst, og senere om Bikkje og turer på ski, eller scooter turer. osv.osv. Har humret mye og gleder meg til neste oppdatering med litt humor og gode fortellinger.
...og det vil jeg takke deg for, og håper på mer i den sjangeren. :-)
Uten å sette Bikerdudes, for det var han det handlet om, sin mentale helse opp i mot HA skal jeg prøve å forklare hva jeg mente med innlegget.
At ett medlem er så tøff at han står frem med sine problemer er beundringsverdig.
Det som fort kan bli feil, er at problemet, medisinbruken osv blir gjort til en allmen diskusjon.
Ikke for at jeg trur noen er ute etter å hverken skade vedkommende, eller å gi dårlige råd, men ett innlegg på et offentlig forum KAN gjøre mere skade enn nytte. Selv om det er aldri så velment.
Jeg har selv lest alle innleggene i Bikerdudes blogg, og har stor respekt for han som menneske, og det han har fått til av mc-prosjekter.
Og synes som nesten alle som har skrevet noe, at det er synd han ble fratatt retten til å kjøre.
Om det siste var en riktig eller gal avgjørelse, kan jeg ikke ta stilling til. Ihvertfall ikke på et saklig grunnlag.
Jeg hører vel til dem som ikke klarer å bli ferdig med gamle feider ?
Nei, jeg kommer alltid til å kalle trecylindrete motorer for ufullendte og er ingen stor tilhenger av BMW-boksere.
Du skal ellers ha takk for det siste avsnittet i innlegget ditt.
AJ skrev:jhn skrev:
denne HA-problematikken angår ganske mange, og den ble dratt i gang av en moderator, som også har en fortid i et eller annet 1%-miljø. Han spurte om folks meninger omkring dette, og fikk svar, så stengingen av tråden kom som lyn fra klar himmel ... i alle fall sett med mine øyne.
Det slår meg at enkelte stadig kommer med påstander som ikke er riktige. Som den jeg har sitert ovenfor.
Tråden som ble stengt ble ikke startet av en moderator, men et vanlig medlem. Moderatoren startet en annen tråd, hvor han riktignok stilte spørsmål som berører en saåkalt 1% klubb. Men den tråden ble da aldri stengt!
Mitt råd må være at enkelte gjør lurt i å undersøke litt nærmere før de kommer med påstander som viser seg å være uriktige.
jhn skrev:På mc-siden ser det ut til å være et krav om å være enig med flertallet, eller så kan man fort få en kald skulder, spark på leggen eller en fot i ræva ... alt ettersom ....
Ja, ja...

Denne og lignende påstander fra enkelte begynner faktisk å bli kjedsommelig gjentagende. Og fortsatt fjernt fra hva som er virkeligheten.
Nevner ellers at jeg fant flere tråder hvor 1% klubber og HA spesielt er blitt diskutert side opp og side ned uten at de er stengt.
Det er kun
en tråd som handler om disse klubbene som vi fant det hensiktsmessig å stenge.
Men de som synes det var et "overgrep" mot brukerne her inne får for all del fortsette å messe og mase om dette til vi ikke gidder å høre på lenger

- om de synes det er fornuftig bruk av MCsiden.no...
Og helt til slutt: Jeg er ganske forundra over at disse 1% klubbene er så interessante å diskutere utover det som allerede er gjort

. En marginalisert gjeng ("harry-tasser", var det en som nevnte i en av trådene

)som utgjør kun en liten del av MC-miljøet her i landet og som sjelden eller aldri menger seg med oss andre?
Skulle egentlig bare sitere de to siste avsnittene, men lar hele sitatet stå. Så blir ingenting dratt ut av sammenhengen.
Om noen føler seg utsatt for overgrep vet ikke jeg, men det er ett faktum at diskusjoner ang 1%- klubber fenger ganske mange.
Hvorfor ?
Som "vanlig" motorsyklist blir man ofte konfrontert med spørsmål om hva man mener om HA og andre 1%ere.
Det alene skulle vel være god nok grunn til å bruke MCsiden til å diskutere problemet / ikkeproblemet ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.