Teflon eller vanlig kjedespray?
- Bjerknez
- Innlegg: 24586
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Teflon eller vanlig kjedespray?
Jeg fant flere tråder her inne som omhandler kjedespray så jeg skal ikke spørre om hvilken som er best, for da blir tråden lang, men det jeg lurer på er om hva JEG bør velge av kjedespray av en såkalt vanlig kjedespray og en teflon (tørr) kjedespray til min Triumph Street Triple R?
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Vanlig kjedespray om du skal kjøre, teflon om du skal posere og er livredd for møkkete felg.
Prøvde en slik tørrspray på EU tur for noen år siden og det endte med kjedebytte etter 5' km.
Det funker nok om en smører hver 200km men jeg synes det er "litt" slitsomt å måtte spraye kjedet ved hver tankstopp. Det bør være nok å smøre etter endt kjøring.
Prøvde en slik tørrspray på EU tur for noen år siden og det endte med kjedebytte etter 5' km.
Det funker nok om en smører hver 200km men jeg synes det er "litt" slitsomt å måtte spraye kjedet ved hver tankstopp. Det bør være nok å smøre etter endt kjøring.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Bjerknez
- Innlegg: 24586
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Sikker på at det ikke er noen brukerfeil ute å går her?Voodoodoo skrev:Vanlig kjedespray om du skal kjøre, teflon om du skal posere og er livredd for møkkete felg.
Prøvde en slik tørrspray på EU tur for noen år siden og det endte med kjedebytte etter 5' km.
Det funker nok om en smører hver 200km men jeg synes det er "litt" slitsomt å måtte spraye kjedet ved hver tankstopp. Det bør være nok å smøre etter endt kjøring.
Kjedebytte etter 5km. KUN grunnet bruk av teflonsparay altså??

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39759
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Bjerknez skrev:
Kjedebytte etter 5km. KUN grunnet bruk av teflonsparay altså??

Voodoodoo mener vel 5000 km, vil jeg tro...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24586
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Synes det var snaut også jeg daAJ skrev:Bjerknez skrev:
Kjedebytte etter 5km. KUN grunnet bruk av teflonsparay altså??Det var nok litt snaut, tenker jeg.
Voodoodoo mener vel 5000 km, vil jeg tro...

Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
teflon funker utmerket.... noen som ikke orker tanken på å følge med tiden... jeg mener at fjernsynet er kommet for å bli, selv om radio sikkert er bra det også 

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Motul kjedespray med PTFE (Teflon)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Jeg bruker Motul, og synes ikke kjedet slites spesielt raskt. Det er viktig ikke å spraye på for mye, ellers fester det seg all mulig møkk til kjedet. En runde eller to er nok. Innimellom vasker jeg kjedet med WD-40.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Kjør på med motul sin chain lube road, ja
. Da får du itte problemer med unormal slitasje iaf! Bare husk å smøre etter kjøring.
. Da får du itte problemer med unormal slitasje iaf! Bare husk å smøre etter kjøring.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Faen å pirkete dere er da.. La dere ikke merke til den lille ' etter femtallet?AJ skrev:Bjerknez skrev:
Kjedebytte etter 5km. KUN grunnet bruk av teflonsparay altså??Det var nok litt snaut, tenker jeg.
Voodoodoo mener vel 5000 km, vil jeg tro...
Uansett, jeg prøvde meg med den såkalte vidundersprayen profi drylube og den funka særs dårlig. Svidde av kjedet på en ferietur.
Nå har jeg en auto kjedesmører "pro oiler" og etterfyller tanken hver 4' (4000)km
Har nå 30'(30000)km på kjede og drevpakka. Kjedet er noe strekt men rullene er tighte og fine. Dev bak er ok men framdrevet begynner å bli noe slitt. Holder nok en stund til men har uansett handla inn ei kjede&drevpakke til delelageret.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Bjerknez
- Innlegg: 24586
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Jeg er ikke pirkete, bare litt tilbakestående. Men det kan jeg så klart ikke noe for.Voodoodoo skrev:Faen å pirkete dere er da.. La dere ikke merke til den lille ' etter femtallet?AJ skrev:Bjerknez skrev:
Kjedebytte etter 5km. KUN grunnet bruk av teflonsparay altså??Det var nok litt snaut, tenker jeg.
Voodoodoo mener vel 5000 km, vil jeg tro...
Uansett, jeg prøvde meg med den såkalte vidundersprayen profi drylube og den funka særs dårlig. Svidde av kjedet på en ferietur.
Nå har jeg en auto kjedesmører "pro oiler" og etterfyller tanken hver 4' (4000)km
Har nå 30'(30000)km på kjede og drevpakka. Kjedet er noe strekt men rullene er tighte og fine. Dev bak er ok men framdrevet begynner å bli noe slitt. Holder nok en stund til men har uansett handla inn ei kjede&drevpakke til delelageret.


Uansett synes jeg 5' (5.000km) virker hårresiende lite og jeg har vanskelig for å tro at det var denne teflonsprayen ene og alene som forårsaket dette?
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
du ser på profilbildet til voodooo at det ikke er pensjonistkjøring vi snakker omBjerknez skrev:Jeg er ikke pirkete, bare litt tilbakestående. Men det kan jeg så klart ikke noe for.Voodoodoo skrev:Faen å pirkete dere er da.. La dere ikke merke til den lille ' etter femtallet?AJ skrev:Bjerknez skrev:
Kjedebytte etter 5km. KUN grunnet bruk av teflonsparay altså??Det var nok litt snaut, tenker jeg.
Voodoodoo mener vel 5000 km, vil jeg tro...
Uansett, jeg prøvde meg med den såkalte vidundersprayen profi drylube og den funka særs dårlig. Svidde av kjedet på en ferietur.
Nå har jeg en auto kjedesmører "pro oiler" og etterfyller tanken hver 4' (4000)km
Har nå 30'(30000)km på kjede og drevpakka. Kjedet er noe strekt men rullene er tighte og fine. Dev bak er ok men framdrevet begynner å bli noe slitt. Holder nok en stund til men har uansett handla inn ei kjede&drevpakke til delelageret.![]()
![]()
Uansett synes jeg 5' (5.000km) virker hårresiende lite og jeg har vanskelig for å tro at det var denne teflonsprayen ene og alene som forårsaket dette?

du og jeg klarer oss fint med teflon :-)å
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 24586
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Mitt profilbilde viser en sykkel jeg enda ikke er eier avZadnez skrev:du ser på profilbildet til voodooo at det ikke er pensjonistkjøring vi snakker omBjerknez skrev:Jeg er ikke pirkete, bare litt tilbakestående. Men det kan jeg så klart ikke noe for.Voodoodoo skrev:Faen å pirkete dere er da.. La dere ikke merke til den lille ' etter femtallet?AJ skrev:Bjerknez skrev:
Kjedebytte etter 5km. KUN grunnet bruk av teflonsparay altså??Det var nok litt snaut, tenker jeg.
Voodoodoo mener vel 5000 km, vil jeg tro...
Uansett, jeg prøvde meg med den såkalte vidundersprayen profi drylube og den funka særs dårlig. Svidde av kjedet på en ferietur.
Nå har jeg en auto kjedesmører "pro oiler" og etterfyller tanken hver 4' (4000)km
Har nå 30'(30000)km på kjede og drevpakka. Kjedet er noe strekt men rullene er tighte og fine. Dev bak er ok men framdrevet begynner å bli noe slitt. Holder nok en stund til men har uansett handla inn ei kjede&drevpakke til delelageret.![]()
![]()
Uansett synes jeg 5' (5.000km) virker hårresiende lite og jeg har vanskelig for å tro at det var denne teflonsprayen ene og alene som forårsaket dette?![]()
du og jeg klarer oss fint med teflon :-)å


Man kan vel nesten ikke gå ut fra at profilbildene til folk forteller den stor og hele sannhet tror jeg :-)
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Det sagt, som nevnt her, noe av de pengene du sparte på å skippe quickshift hadde jeg brukt på scottoiler!
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Teflon eller vanlig kjedespray?
Nei..........Voodoodoo skrev:[Man kan vel nesten ikke gå ut fra at profilbildene til folk forteller den stor og hele sannhet tror jeg :-)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.