AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Intruder skrev:Og prisen var..?

Mål sammenrullet? :sk?
Se bilde

Bilde

Prisen? For dyrt siden portoen kostet mer enn selve teltet.. :doh
I tillegg dukket det til alt overmål opp en tilleggsregning fra Tollpost Globe.
Hele greia endte til slutt på sånn ca. 1000,- kr. - langt høyre enn hva jeg hadde tenkt.

Men skal man kjøpe tilsvarende telt her i landet så må man antakelig likevel betale mer.
Så det var kanskje ikke så aller verst kjøp tross alt... :-k

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ja, nå kan du ligge over i svingene. :lol
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Desmo skrev:Ja, nå kan du ligge over i svingene. :lol
Passe slagferdig den der, ja ;e
Jo'a, blir været bra snart nå så skal jeg nok ligge over i svingene, vet je... :punch

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Ligge over i ei rundkjøring....... :sorry :dontknow :sover
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Russen gjør da det hvert år? :mk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dropper rundkjøringa, ja...
dropper telting i svingene også, for svingende! :ills
Men håper fortsatt på at jeg kan få prøvd teltet på tur i år \:D/ Kanskje allerede i helgen :-k
Fint telt, nemlig!

Håper været stabiliseres seg og viser seg fra sine lyse sommerlige side... :[-o<

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Så heiv vi på oss kjøreutstyret denne helgen også. Hadde ikke tenkt å ta noen tur, men da vi våknet til godt vær bestemte vi ossfor å prøve å ta en "Vänern Rundt" i nabolandet.
Ruten vi planla time før vi dro så slik ut...:

Bilde

Vi kom oss avgårde ved 12-tiden og slengte i oss en kopp kaffe ved første stopp på Shell i Fetsund...:

Bilde

Deretter fór vi videre i retning Halden og koste oss gjennom mange fine svinger og overraskende godt veidekke på rv. 22, selv om det ikke sees særlig godt på bildene som ble tatt under kjøringen. Her et av de...:

Bilde

Så en lite pause og beinstrekk i Halden...:

Bilde

Bilde

... før vi raste videre langs rute 101, også her noen artige svinger.
Så havnet vi i Sverige og endte opp i Ed før vi forstå at vi egentlig hadde kjørt litt feil... :8-[
Men når vi først havnet der så var tiden inne til å gjøre matinnkjøp.
Etter å ha snudd og fortsatt mot Trollhättan og etter å ha snakket med noen innfødte angret vi på snuoperasjonen. Hvorfor kan man gjerne spørre. Jo grunnen er ret og slett at vi vi glipp av den planlagte rutens beste veistrekninger, nemlig i Dalslandområdet fra Ed i retning mot Bengtfors og Åmål.
Vi hadde tenkt oss rundt Vänern og ende opp her igjen, men tiden løp dessverre fra oss. Så denne strekningen må¨vi ta senere.

Vi endte opp i Trollhättan et stykke utpå kvelden. Her slo vi opp vårt nye 'fantastiske' ebaytelt på Trollhättan Camping:

Bilde

Bilde

Bilde

Før vi la oss dro vi en tur 'på by'n'...:

Bilde
...
og spiste godt på Bella Pizzeria...:

Bilde

Så gjorde vi et anstendig forsøk på å rekke 'Vänern Rundt', men var nok litt skeptisk siden vi våknet av at det trommet heftig regn på teltduken mellom kl. 07 og 08... :sk?

Vi salet opp og dro mens det var brulbart vær og unngikk merkelig nok regnvæert som lå hakk i hæl på oss der vi lå behagelig krusende bak et HD på tur...:

Bilde

Men etter å ha vært innom Mariestad, Kristinehamn og Karlstad...:

Bilde

... fant vi ut at det antakelig ville bli mørkt og litt småskummelt med tanke på elg og andre dyr i skogene ved Åmål og Bengtfors. Den tanken slo oss stadig vekk siden vi så mange ihjelkjørte dyr (jerv, grevling og rev) langs disse rette veistrekningene i Sverige... Sant skal sies; man skal lete godt for å finne fine svingete MC-veier i nabolandet...

Med disse tankene i hodet bestemte vi oss kjapt for å ta Arvika - Charlottenberg - Kongsvinger-veien hjem hvor vi la inn en liten pause ved rasteplassen på Leirsjøen i 'nabolaget', dvs. på Lunner-siden rett før Lunnertunnelen på nye Gardermoeveien, hvor vi tidligere aldri har stoppet, før vi f'or strake veien hjem og hadde tilbakelagt godt og vel 800 km. på en tur med mye vind, men ellers fullt brukbart MC-vær.

Bilde

Strekningen vi ikke rakk over i år tar vi nok igjen til neste år. Men om vi tar en ny 'Vänern Rundt' tror jeg neppe. Til det er veiene faktisk for kjedelige...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Re: AJ Arena... Stilige TDM video'er!!

Legg inn av AJ »

Har vel lagt ut den ene av disse videoene tidligere, men den tåler å bli lagt ut enda en gang :knegg

[youtube]1Hq2GtCqKgg[/youtube]

Den andre har jeg ikke sett før. Stilig video! Her er'n!:

[youtube]78G1KxfA174[/youtube]

Pollti

Legg inn av Pollti »

Har du aksjer i fabrikken og kommisjon av TDM salget eller ? :terge Jeg er for gjeninnføring av gravhauger og har tenkt å bli begravet i båten med Cagge pent parkert ved siden av når den tiden kommer.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Har du aksjer i fabrikken og kommisjon av TDM salget eller ? :terge
:knegg
Synes bare at disse videoene er vellaget og gode og som så mange andre som eier TDM så mener jeg at sykker'n er betydelig undervurdert.
Så det så! :punch
:knegg

Og bare for å ha nevnt det; jeg kjøpte min i sept. 2006 med 0 km på telleren og nå når vi er i ferd med å ta steget inn i sept. 2009 har den passert godt og vel 42000 km.
Skulle mene at det er en god indikasjon på at sykker'n brukes mye av fornøyd eier...
Så hvorfor ikke vise et par videoer av en sykkel man er fornøyd med?

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:Har du aksjer i fabrikken og kommisjon av TDM salget eller ? :terge Jeg er for gjeninnføring av gravhauger og har tenkt å bli begravet i båten med Cagge pent parkert ved siden av når den tiden kommer.
Har du ikke solgt den balja enda????
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Da går gravhaug prosjektet mitt i dass da jo Cheron. Toppboksen er for liten til at jeg går inn der. :dontknow

Brukeravatar
cheron

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:Da går gravhaug prosjektet mitt i dass da jo Cheron. Toppboksen er for liten til at jeg går inn der. :dontknow
Du sier noe der.. Vil se litt rart ut om du lager høl i toppboksen og trer den over hue...
You'll never walk alone

Pollti

Legg inn av Pollti »

Ja. Det er helt klart som blekk. :bananas

Brukeravatar
cheron

Legg inn av cheron »

Hmmmmmm... Kan kjøre ganske heftig med en TDM ser jeg.......... Pluss at den er genial på tur.... AJ; får jeg prøve sykkelen din neste år? Ikke sportslig altså... Bare for å prøve og kjenne litt på den!
You'll never walk alone

Svar