Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Banditmannen »

jhn skrev:Alle partier er mot dette, bortsett H og Frp. Både arbeidsgiver- og arbeidstaker-organisasjoner er mot. Dårlig ide :sk?
Da er det jo ikke noe "problem", for da går det ikke igjennom på Stortinget. :sk?
Og økningen fra 200 til 500 er jo reell heller, siden det var 200, før frakt, nå er forslaget 500 inkl. frakt... :mk

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av jhn »

Banditmannen skrev:
jhn skrev:Alle partier er mot dette, bortsett H og Frp. Både arbeidsgiver- og arbeidstaker-organisasjoner er mot. Dårlig ide :sk?
Da er det jo ikke noe "problem", for da går det ikke igjennom på Stortinget. :sk?
Og økningen fra 200 til 500 er jo reell heller, siden det var 200, før frakt, nå er forslaget 500 inkl. frakt... :mk
Kanskje ikke noe problem, men man vet jo aldri om de klarer å "lure" V og KrF.
Det er visst flere enn først antatt (av meg) som har en fasinasjon for billige kinesiske smådingser.
Man kan jo bestille en liten dings til en us dollar, og få den fraktfritt levert på døra, :scratch det hadde vært artig å visst hvem som sponser frakten.
Er ikke dette et forslag som i utgangspunktet betyr ganske lite for den enkelte, men kan få større konsekvenser for landets dingseforhandlere?

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Banditmannen »

jhn skrev:
Banditmannen skrev:
jhn skrev:Alle partier er mot dette, bortsett H og Frp. Både arbeidsgiver- og arbeidstaker-organisasjoner er mot. Dårlig ide :sk?
Da er det jo ikke noe "problem", for da går det ikke igjennom på Stortinget. :sk?
Og økningen fra 200 til 500 er jo reell heller, siden det var 200, før frakt, nå er forslaget 500 inkl. frakt... :mk
Kanskje ikke noe problem, men man vet jo aldri om de klarer å "lure" V og KrF.
Det er visst flere enn først antatt (av meg) som har en fasinasjon for billige kinesiske smådingser.
Man kan jo bestille en liten dings til en us dollar, og få den fraktfritt levert på døra, :scratch det hadde vært artig å visst hvem som sponser frakten.
Er ikke dette et forslag som i utgangspunktet betyr ganske lite for den enkelte, men kan få større konsekvenser for landets dingseforhandlere?
Ingen stor sak for meg dette. Klarer meg fint selv om dette ikke går igjenom. :-)
Men jeg tror noen krisemaksimerer når de påstår at dette kommer til å koste tusenvis av arbeidsplasser.
Kanskje det forsvinner noen "småbedrifter" fra Finn.no, men det plager meg ikke nevneverdig, da det mange av de driver med er på grensen til lureri!
Selger ting til overpris, som de har handla på alibaba.com for en slikk og ingenting! :sk?
For min egen del kommer jeg neppe til å handle så mye mer på nettet enn jeg allerede gjør... :mk
Handler bare sporadisk litt forsjkellige dingser og duppeditter som enten er umulig å få tak i, eller koster MYE mer i Norge.
Og ofte har jeg overhodet ikke bruk for det jeg kjøper en gang! :-# :x

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av SuperMorten »

Banditmannen skrev:
Handler bare sporadisk litt forsjkellige dingser og duppeditter som enten er umulig å få tak i, eller koster MYE mer i Norge.
Og ofte har jeg overhodet ikke bruk for det jeg kjøper en gang! :-# :x
Helt enig. Tror ikke dette kommer til å bety så veldig mye. De som handler på nett fortsetter med det, og de som handler lokalt fortsetter med nettopp det. 2 eller 5 hundrelapper betyr ikke all verden..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Salt kjeks
Innlegg: 17
Registrert: 02 sep 2014, 17:20
Motorsykkelen din: Nei

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Salt kjeks »

jhn skrev: Man kan jo bestille en liten dings til en us dollar, og få den fraktfritt levert på døra, :scratch det hadde vært artig å visst hvem som sponser frakten.
Postsystemet er gammelt, og for at det skal være "retferdig" må det være like mye import som eksport fra hvert land. Postvesenet i avsenderlandet tar imot all betalingen, mens den som leverer det ikke får et rødt øre. Det Kinesiske postvesenet går nok i null, siden det som statlig institusjon ikke trenger generere noe overskudd. De kinesiske utgiftene er uansett veldig lave, siden de som regel transporterer store mengder pakker i container til Europa og USA (gjerne med skip for det billigste fraktalternativet). Der slutter også deres utgifter, selv om mesteparten av arbeidet gjenstår.

I tillegg får de "alltid" betalt, siden importen andre veien inn til Kina er mye mindre. "Ingen" kinesere bestiller noe særlig med dingser fra EU. Posten her i Norge frakter, varsler mottaker og leverer ut til mottaker uten å få betalt for det, fordi det er slik det internasjonale postsystemet fungerer.

Det avsenderen betaler for en liten internasjonal pakke i Kina er fra 6-7 kroner og opp, men det kan tenkes at det er kvantumsrabatter og subsidier også inne i bildet.

Jeg handler småtjafs på denne måten til stadighet. Om det skal være barberblader, batterier, teip eller andre småting, så får jeg det til sterkt rabatterte priser fra østen.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Pollti »

Og det du linker til er en megabløff ! Er ingenting i forbindelse med skade han har som tilsier at dette stemmer. Og det har jeg fra en av helsepersonalet som pleide ham.Hjelmen er ikke sprukket pga kamerafeste. Men uansett, skaden har interessantte sider. Jeg visste feks ikke at hjernen kan flytte seg lagvis ved bråstopp. Dvs hodet sitter fast også forskyver hjernen seg lagvis, det er visstnok det som skjedde med Bianchi i Japan tror de kloke hodene. Så kanskje HANS utstyret førerene bruker ikke er så godt som de trodde ? siden Bianchi hadde en fart av ca 218 km/t og traff bergningsbilen mere eller mindre sideveis så har muligens ikke sikkerhetsutsyret fungert som forutsatt ? Uansett grunn, 2 helt håpløst triste ulykker. Fred være med de begge to.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Jompa »

Et apropos til Politidirektoratets forslag om nye strafferammer for ulovlig kjøring i utmark:

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter ... 237520.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

Jompa skrev:Et apropos til Politidirektoratets forslag om nye strafferammer for ulovlig kjøring i utmark:

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter ... 237520.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Innmari bra :lol Gapskratte her, dette va dagens!
Takk ska du ha Jompa :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av jhn »

kjellv skrev:
Jompa skrev:Et apropos til Politidirektoratets forslag om nye strafferammer for ulovlig kjøring i utmark:

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter ... 237520.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Innmari bra :lol Gapskratte her, dette va dagens!
Takk ska du ha Jompa :thumleft
Høres litt drøyt ut ja, men er det noen som har forslag til hvordan man skal få bukt med ulovlig utmarkskjøring? Det blir ikke akkurat mindre av det etter som tiden går.
Skal man bare la folk kjøre som de vil ... hvor de vil?
I Finnmark som er på størrelse med Danmark er det et ganske omfattende løypenett ... mange tusen km.
Det er vel ca ei håndfull betjenter som skal overvåke denne trafikken, og det er vel et forholdsvis håpløst utgangspunkt. Det er også forholdsvis mye fyllekjøring i div hyttefelt og mellom hyttefelt og fjellet.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av jhn »

Det har i den siste tiden vært en del i media om 2. verdenskrig, evakueringen og frigjøringen av Finnmark ... 70 år siden i disse dager. Eller er det kanskje bare her oppe det har vært skrevet om dette?
Dette er en del av historien det fortelles lite om i skolen ... det fikk meg til å undres litt.
Hvor mye vet egentlig folk i resten av landet om dette?
http://www.nrk.no/nordnytt/denne-delen- ... 1.12002035
http://www.nrk.no/nordnytt/fortviler-ov ... 1.12002314

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Kawagutten »

jhn skrev:Det har i den siste tiden vært en del i media om 2. verdenskrig, evakueringen og frigjøringen av Finnmark ... 70 år siden i disse dager. Eller er det kanskje bare her oppe det har vært skrevet om dette?
Dette er en del av historien det fortelles lite om i skolen ... det fikk meg til å undres litt.
Hvor mye vet egentlig folk i resten av landet om dette?
http://www.nrk.no/nordnytt/denne-delen- ... 1.12002035
http://www.nrk.no/nordnytt/fortviler-ov ... 1.12002314
Det er på NRK1 nå.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Jompa »

Veteranscootere er " i vinden".
Det mekkes scooter i garasjer og på låver i hele Finnmark.
Se bikldeserie fra utstilling sist helg her :
http://www.finnmarkdagblad.no/bildeseri ... 685358.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av jhn »

Kom over denne saken ...
http://www.nordlys.no/Sj_f_rens_ville_t ... 27048.html

... er det greit å ta lappen fra denne karen? Vil anta de fleste mener det ... men kanskje samtidig tenke på at Iron Butt jo er forholdsvis høyt aktet blandt motorsyklister :-k
Er det noen prinsipielle forskjeller som skulle tilsi at det ene er forbudt og det andre ikke?

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Busa Trond »

Det er sikkert ille i 2014 dette. For 15-20 år siden var du ei pingle hvis du ikke greide Bodø - Milano i en smell.
Menyen bestod av kaffe, winnertip og amfetamin :knegg

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Jompa »

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter ... 409243.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Flere som gleder seg over lavere avgifter :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar