Scorpio Ride

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Scorpio Ride

Legg inn av Orion »

Scorpio Ride. Logger ruta du har kjørt, overvåker lufttrykk, batteri, sender sms dersom sykkelen flytter på seg og mange andre kule finesser. Gode tilbakemeldinger i statene, og ser ut til å fungere i Europa også.

1600,- i innkjøp og 930,- i året for å bruke. Virker nesten for kul til å være sant ;) Se video for mer info:

http://ridescorpio.com/ride/" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen som har erfaringer med denne?


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Scorpio Ride

Legg inn av Flanker »

Ingen erfaring, men jeg er meget fristet! Denne må jeg sjekke ut nærmere... Kanskje nissen kommer med noe sånt, hvis jeg er snill!

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Scorpio Ride

Legg inn av Orion »

Da er vi to. Skal se om jeg finner noen troverdige reviews når jeg går av vakt i morgen tidlig.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Scorpio Ride

Legg inn av KydeX »

Det er sikkert bra greier. Bare å kjøre på. Jeg har alarm fra Scorpio, SR- i900 og den er ihvertfall veldig bra. Hatt den i to år nå uten problemer.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Scorpio Ride

Legg inn av Tommas »

For de som evt måtte lide av tung gasshånd, kan det bli et problem med full historie og sporing i ettertid?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Scorpio Ride

Legg inn av Flanker »

Antar at man selv bestemmer hva av denne informasjonen man deler offentlig...

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Scorpio Ride

Legg inn av Tommas »

Ja, jeg tenkte mer på om du har det på sykkelen og øverighetspersoner av en eller annen grunn skulle fatte interesse for kjøringen din.
Kan de så evt "ransake" kontoen din der? Litt likhet med feks et kamera som har filmet egen kjøring.

For all del, jeg synes hele opplegget ser helt topp ut, men ville jo vært kjedelig å lagt en lissepassning til onkel ;-)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Scorpio Ride

Legg inn av Orion »

Fant en i Europa som har montert det på en 899 Panigale. Sist oppdatert august 2014. Hadde litt feil i starten, sendte unit i retur og fikk tilsendt ny. Så ut til å fungere flawless etter det. Var også en som hadde montert systemet på en 1199 Panigale. Så bør ikke ta all verdens plass.

Ser den at det kan brukes mot en. Men kan også være en viss fordel, da man blir mer bevisst på kjøringen sin. Ha det aktivert på søndagsturer, og deaktivere det på ukedager en har lyst til å ha det litt moro ;)

http://www.899panigale.org/forum/899-af ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Scorpio Ride

Legg inn av Orion »

Installasjonsvideo for Scorpio Ride "Core" på en Honda MSX 125cc. Kommer med video for "Secure kit" senere.

http://youtu.be/rxa1L03PT8I?list=UULdAc ... zwdjLeFy_Q" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Scorpio Ride

Legg inn av Vagabond60 »

Tommas skrev:Ja, jeg tenkte mer på om du har det på sykkelen og øverighetspersoner av en eller annen grunn skulle fatte interesse for kjøringen din.
Kan de så evt "ransake" kontoen din der? Litt likhet med feks et kamera som har filmet egen kjøring.

For all del, jeg synes hele opplegget ser helt topp ut, men ville jo vært kjedelig å lagt en lissepassning til onkel ;-)
Onkel har ingen hjemmel for å hente ut slike opplysninger, så der kan vi ta det helt med ro. Du har de samme opplysninger på GPS´en du evt. bruker. De som ryker er luringene som legger ut kjøringen på youtube etc. !

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Scorpio Ride

Legg inn av Vagabond60 »

Synes den så interessant ut, helt til jeg fant ut at den må ha tilgang på internett hele tiden (ingen lagring på selve enheten) og dermed så kan jo det bli kostbart hvis man farter mye i utlandet. Eller tar jeg feil her ?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Scorpio Ride

Legg inn av Flanker »

Vagabond60 skrev:Synes den så interessant ut, helt til jeg fant ut at den må ha tilgang på internett hele tiden (ingen lagring på selve enheten) og dermed så kan jo det bli kostbart hvis man farter mye i utlandet. Eller tar jeg feil her ?
Du kjøper er abonnement fra Scorpio til fastpris. Det dekker all datatrafikk i ett år, globalt. Så ingen grunn til å bekymre seg for dyre overraskelser.

Svar