LordShaft skrev:Jeg skal ikke legge skjul på at jeg hater fotball... Det får alt for mye dekning og fokus i media osv
Men jeg har store problemer med å forstå at en idrett/sport får folk til å miste hodet eller gå så sinnsykt av hengslene? :gruble
Ja jeg vet dette foregår i større eller mindre grad i andre områder også, men noen som kan prøve å forklare? Hvorfor nettopp du er så sinnsykt engasjert i nettopp fotball og ditt lag?
Note 4
Jeg hater ikke fotball, hater ingen sport, men driter i de fleste ... ellers er jeg enig med deg.
Man kunne forstå engasjementet for en klubb før i tiden. Da representerte klubbene gjerne en by/bydel/nabolag og sine lokalt skrevne heiarop og sang, og kanskje en særegen kultur, nå er det vel stort sett banemannskaper som har lokal tilhørighet.
På meg virker det veldig merkelig å være så følelsesmessig engasjert i Man U eller Liverpool eller ... det blir som å heie fanatisk på enten Rema vs Rimi, eller Statoil vs shell eller ..
Men har ingen problemer med å forstå at folk liker selve spillet. Det krever jo at man har visse ferdigheter, akkurat som både dansere, rr-førere, musikere og alpinister.
Gode prestasjoner er jo nesten alltid imponerende