Bensin i motorolja
Re: Bensin i motorolja
nøling ved gasspådrag høres ut som for rik blanding ja. for mager fører til det omvendte ( høyt turtall som ikke går ned selv om du slipper gassen )
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Re: Bensin i motorolja
Ikke se sånn på det. Tråder som dette kan skape ro i sjelen til andre som kommer til å oppleve det samme som deg. Det er aldri bortkastet tid.tullestein skrev:
Det er jo oljekjøler og diverse slanger i alle retninger, så det kan jo godt være bare olje da som har forårsaket stigning. Off, hvis det er sant så blir jeg veldig flau over å ha kastet bort tida til folk her![]()
![]()
- tullestein
- Innlegg: 194
- Registrert: 23 aug 2010, 01:36
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
- Bosted: Karmøy
Re: Bensin i motorolja
Får satse på at det er rik blanding og sånt som kan forårsake dette da. Kanskje jeg slipper å demontere forgasserene alikevell da. Får bare holde et godt øye med oljenivåmammut89 skrev:nøling ved gasspådrag høres ut som for rik blanding ja. for mager fører til det omvendte ( høyt turtall som ikke går ned selv om du slipper gassen )


Hvis flottørdysene er tette så skal det vel være mulig å sette tanken på PRI og alikevell ikke lekke gjennom til oljesumpen? Hvis en skal sjekke liksom?
Ja sant ógRune75 skrev:Ikke se sånn på det. Tråder som dette kan skape ro i sjelen til andre som kommer til å oppleve det samme som deg. Det er aldri bortkastet tid.

__________________________
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
Re: Bensin i motorolja
Det skal ikke renne igjennom selv om krana står åpen/pri men 100% tett er det ikke nødvendigvis. Ulike årsaker, et lite rusk i flotørnålsetet f.eks, kan jo gi en liten lekkasje. Det er jo derfor krana skal holde tett i tilegg. Men 98-99% tett bør det være.