Hjelmsikkerhet

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Svar
Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Hjelmsikkerhet

Legg inn av Barbarozza »

Her sitter jeg og surfer rundt, og oppdager at hjelmen min rett ut er elendig mht sikkerhet ved sideskade. Jeg har en Shubert S2 som jeg faktisk trodde var bedre en dette da den er relativt ny, halvannet år.....

Jada jeg tok en titt på http://sharp.direct.gov.uk/news/publica ... et-ratings" onclick="window.open(this.href);return false;

Og veit at man ikke skal ta det helt dønn seriøst...men den har "pogger" meg røde farger på sidene og det er altfor dårlig på en sånn dyr hjelm. Gjelder det BMW hjelmene de lager også tro...må sjekke. Svakheten er jo på det fleste modellene deres bortsett fra S1pro

Så da blir det en AGV som hovedhjelm og S2 blir nr 2. AGV passer heldigvis hodet mitt nesten uansett modell og selv S4 hjelmen deres har 5 stjerner.

Tenkte på en Corsa Velocity. I grønn svart hvit tappning
Sist redigert av Barbarozza den 01 nov 2014, 17:09, redigert 1 gang totalt.
Memento mori

Brukeravatar
Barbarozza

Re: Hjelmsikkerhet

Legg inn av Barbarozza »

Og BMW hjelmene er jaggu meg samme svakhet, kun gamle system5 som er noenlunde...

Skuffende tysk ingeniørarbeide, de blir slått ned i støvla av Italienere her. Forza Italia :vs
Memento mori

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Ser at C3 Pro har samme greia, og at Shoei GT Air som jeg har tenkt til å kjøpe er bra på venstresida og dårlig på høyresida?

Brukeravatar
Barbarozza

Legg inn av Barbarozza »

Ja og kompisen min kjøpte GT air..

Lurer på om svakheten kommer av det innebygde solvisiret...og mekanismen der.....

Jeg går i alle fall på en AGV, jeg har hatt det som toer hjelm i alle år, og de er veldig gode på vind...bevegelse men ikke så gode på støy...
Memento mori

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

Jeg har GT-Air. Leste om svakheten før jeg kjøpte. Det skal ikke være pga solvisiret siden de ikke har fjernet noe materiale for å inntegrere den, de la til slik at hjelmen skulle være like sterk som om det ikke skulle vært solvisir.

Svar