Ja, det er jo veldig lavt på AB!JohnnyTh skrev:Er det så lavt da? I Norge ligger gjennomsnittet på halvliteren. Husker ikke helt nøyaktig hvor mye den bruker i 150km/t, derfor skreiv jeg 0,6 og noe.ZZR-Erling skrev:0,6...det var da svært til lavt forbruk! Ligger du i dragsuget til vogntogene??
Autozug slutter å kjøre!
Re: Autozug slutter å kjøre!
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Autozug slutter å kjøre!
Personlig så driter jeg litt i forbruket når jeg er på ferie.ZZR-Erling skrev:Ja, det er jo veldig lavt på AB!JohnnyTh skrev:Er det så lavt da? I Norge ligger gjennomsnittet på halvliteren. Husker ikke helt nøyaktig hvor mye den bruker i 150km/t, derfor skreiv jeg 0,6 og noe.ZZR-Erling skrev:0,6...det var da svært til lavt forbruk! Ligger du i dragsuget til vogntogene??
Tipper Hayaen med pikk&pakk på autobahn drar såpass mye at det blir tanking hver 15 mil.
Men nå er jeg ganske lei av å kjøre autobahn og hvis jeg kan stå opp i femtia på morra'n på Nordagutu og sette kursen sørover for så å våkne opp i München dagen etter sånn noenlunde uthvilt så er det ei jækla fin pakke.
Synd at tilbudet forsvinner men jeg akter å benytte meg av det en siste gang i sommer.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Autozug slutter å kjøre!
Noen som finner informasjon direkte fra Deutsche Bahn?
-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: Autozug slutter å kjøre!
Nei, har bare funnet det på nettsida til "Tourenfahrer".
-
- Innlegg: 95
- Registrert: 09 okt 2010, 08:24
- Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL
Re: Autozug slutter å kjøre!
Hvis du skal ta et utgångspunkt mellom å kjøre f.eks Hamburg - München eller ta toget, så er det greit å bruks statens satser for km-godtgjørelse. Gcenerelt er disse for lave.
Satsen for 2014 er 2,90 og skal du kjøre mellom Hamburg - München så blir det da 755 km x 2,90 = 2.189,50 (tur retur kr 4.379,-). Legg til 1 overnatting (det er ikke alle som starter fra Kiel !) så er jeg ikke i tvil. Det dyreste alternativet er å kjøre gjennom Tyskland. Men, liker du autobahn eller å tusle deg gjennom via bundesstrasse, så er det for all del, gjør det. Jeg har gjort det 1 gang og håper jeg kan slippe i fremtiden !
PS! Har tatt toget i 2-3 ganger hvert år de siste 3 årene og synes det er herlig å "parkere" i Hamburg og ta en kald en, prate med de andre i vogna (sist tur kom 1 tysker som hadde kjørt 14 dager på Island, jeg ble ikke fristet) og våkne i München.
Satsen for 2014 er 2,90 og skal du kjøre mellom Hamburg - München så blir det da 755 km x 2,90 = 2.189,50 (tur retur kr 4.379,-). Legg til 1 overnatting (det er ikke alle som starter fra Kiel !) så er jeg ikke i tvil. Det dyreste alternativet er å kjøre gjennom Tyskland. Men, liker du autobahn eller å tusle deg gjennom via bundesstrasse, så er det for all del, gjør det. Jeg har gjort det 1 gang og håper jeg kan slippe i fremtiden !
PS! Har tatt toget i 2-3 ganger hvert år de siste 3 årene og synes det er herlig å "parkere" i Hamburg og ta en kald en, prate med de andre i vogna (sist tur kom 1 tysker som hadde kjørt 14 dager på Island, jeg ble ikke fristet) og våkne i München.
Re: Autozug slutter å kjøre!
Huff, hvis jeg skulle tenkt at det koster 20kr mila å kjøre sykkel så hadde jeg sikkert ikke hatt råd. Når jeg sjekket Autozug sist så var det nesten 5000kr tur retur, så blir jo nesten det samme da.Vagabond60 skrev:Hvis du skal ta et utgångspunkt mellom å kjøre f.eks Hamburg - München eller ta toget, så er det greit å bruks statens satser for km-godtgjørelse. Gcenerelt er disse for lave.
Satsen for 2014 er 2,90 og skal du kjøre mellom Hamburg - München så blir det da 755 km x 2,90 = 2.189,50 (tur retur kr 4.379,-). Legg til 1 overnatting (det er ikke alle som starter fra Kiel !) så er jeg ikke i tvil. Det dyreste alternativet er å kjøre gjennom Tyskland. Men, liker du autobahn eller å tusle deg gjennom via bundesstrasse, så er det for all del, gjør det. Jeg har gjort det 1 gang og håper jeg kan slippe i fremtiden !
PS! Har tatt toget i 2-3 ganger hvert år de siste 3 årene og synes det er herlig å "parkere" i Hamburg og ta en kald en, prate med de andre i vogna (sist tur kom 1 tysker som hadde kjørt 14 dager på Island, jeg ble ikke fristet) og våkne i München.
2,90kr er det satsen for motorsykkel? Hos oss får vi samme satsen om det er bil eller mc. Alltid 1,50kr
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Autozug slutter å kjøre!
På jobben får vi 4,05 kr per km uansett bil eller mcJohnnyTh skrev:Huff, hvis jeg skulle tenkt at det koster 20kr mila å kjøre sykkel så hadde jeg sikkert ikke hatt råd. Når jeg sjekket Autozug sist så var det nesten 5000kr tur retur, så blir jo nesten det samme da.Vagabond60 skrev:Hvis du skal ta et utgångspunkt mellom å kjøre f.eks Hamburg - München eller ta toget, så er det greit å bruks statens satser for km-godtgjørelse. Gcenerelt er disse for lave.
Satsen for 2014 er 2,90 og skal du kjøre mellom Hamburg - München så blir det da 755 km x 2,90 = 2.189,50 (tur retur kr 4.379,-). Legg til 1 overnatting (det er ikke alle som starter fra Kiel !) så er jeg ikke i tvil. Det dyreste alternativet er å kjøre gjennom Tyskland. Men, liker du autobahn eller å tusle deg gjennom via bundesstrasse, så er det for all del, gjør det. Jeg har gjort det 1 gang og håper jeg kan slippe i fremtiden !
PS! Har tatt toget i 2-3 ganger hvert år de siste 3 årene og synes det er herlig å "parkere" i Hamburg og ta en kald en, prate med de andre i vogna (sist tur kom 1 tysker som hadde kjørt 14 dager på Island, jeg ble ikke fristet) og våkne i München.
2,90kr er det satsen for motorsykkel? Hos oss får vi samme satsen om det er bil eller mc. Alltid 1,50kr
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Autozug slutter å kjøre!
1,50 kr, det var da ikke mye ... hvordan er de kommet fram til det tallet?hakhap skrev:På jobben får vi 4,05 kr per km uansett bil eller mcJohnnyTh skrev:Huff, hvis jeg skulle tenkt at det koster 20kr mila å kjøre sykkel så hadde jeg sikkert ikke hatt råd. Når jeg sjekket Autozug sist så var det nesten 5000kr tur retur, så blir jo nesten det samme da.Vagabond60 skrev:Hvis du skal ta et utgångspunkt mellom å kjøre f.eks Hamburg - München eller ta toget, så er det greit å bruks statens satser for km-godtgjørelse. Gcenerelt er disse for lave.
Satsen for 2014 er 2,90 og skal du kjøre mellom Hamburg - München så blir det da 755 km x 2,90 = 2.189,50 (tur retur kr 4.379,-). Legg til 1 overnatting (det er ikke alle som starter fra Kiel !) så er jeg ikke i tvil. Det dyreste alternativet er å kjøre gjennom Tyskland. Men, liker du autobahn eller å tusle deg gjennom via bundesstrasse, så er det for all del, gjør det. Jeg har gjort det 1 gang og håper jeg kan slippe i fremtiden !
PS! Har tatt toget i 2-3 ganger hvert år de siste 3 årene og synes det er herlig å "parkere" i Hamburg og ta en kald en, prate med de andre i vogna (sist tur kom 1 tysker som hadde kjørt 14 dager på Island, jeg ble ikke fristet) og våkne i München.
2,90kr er det satsen for motorsykkel? Hos oss får vi samme satsen om det er bil eller mc. Alltid 1,50kr
Jeg hadde i mange år en utrolig kjip arbeidsgiver som ikke ga fra seg et eneste øre om det ikke var absolutt nødvendig. Jeg sluttet der i 2001 og da fikk vi ca 3.50, og jeg mener å huske det var statens satser vi fulgte
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Autozug slutter å kjøre!
Statens satser er:
1. Det skal innhentes forhåndssamtykke av arbeidsgiver/oppdragsgiver dersom egen bil skal benyttes som transportmiddel på reisen.
2. Satser for kilometergodtgjørelse ved bruk av egen bil:
a) For inntil 10 000 km i kalenderåret: kr 4,05 pr. km.
b) Over 10 000 km i kalenderåret: kr 3,45 pr. km.
c) For arbeidstakere med arbeidssted i Tromsø: kr 0,10 pr. km i tillegg til satsene i bokstav a) eller b).
3. For kjøring på skogs- og anleggsveier gis det i tillegg til kilometergodtgjørelsen som fremkommer i pkt. 2, et tillegg på kr 1,00 pr. km.
4. Når det er nødvendig med tilhenger for å bringe med utstyr og materiell som på grunn av sin vekt og beskaffenhet ikke er naturlig å plassere i bagasjerom eller på takgrind, gis det i tillegg til kilometergodtgjørelsen som fremkommer i pkt. 2, et tillegg på kr 1,00 pr. km.
5. Når det i bilen tas med arbeidstakere på oppdrag, gis det i tillegg til kilometergodtgjørelsen som fremkommer i pkt. 2, et tillegg på kr 1,00 pr. km pr. arbeidstaker.
1. Det skal innhentes forhåndssamtykke av arbeidsgiver/oppdragsgiver dersom egen bil skal benyttes som transportmiddel på reisen.
2. Satser for kilometergodtgjørelse ved bruk av egen bil:
a) For inntil 10 000 km i kalenderåret: kr 4,05 pr. km.
b) Over 10 000 km i kalenderåret: kr 3,45 pr. km.
c) For arbeidstakere med arbeidssted i Tromsø: kr 0,10 pr. km i tillegg til satsene i bokstav a) eller b).
3. For kjøring på skogs- og anleggsveier gis det i tillegg til kilometergodtgjørelsen som fremkommer i pkt. 2, et tillegg på kr 1,00 pr. km.
4. Når det er nødvendig med tilhenger for å bringe med utstyr og materiell som på grunn av sin vekt og beskaffenhet ikke er naturlig å plassere i bagasjerom eller på takgrind, gis det i tillegg til kilometergodtgjørelsen som fremkommer i pkt. 2, et tillegg på kr 1,00 pr. km.
5. Når det i bilen tas med arbeidstakere på oppdrag, gis det i tillegg til kilometergodtgjørelsen som fremkommer i pkt. 2, et tillegg på kr 1,00 pr. km pr. arbeidstaker.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 95
- Registrert: 09 okt 2010, 08:24
- Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL
Re: Autozug slutter å kjøre!
Overnevnte satser er for bil. For MC er det 2,90.
Poenget med mitt regnstykke var å synliggjøre kostnadene. For de som synes det er mye, så er det vel heller for lite. Satsen tar også høyde for avskrivning av mc og vi kjører vel ikke mc for å avskrive den ? Jeg kjører for opplevelsen og gleden.
Uansett (for ikke å spore helt av), jeg og min kone foretrekker autozug gjennom Tyskland.
Poenget med mitt regnstykke var å synliggjøre kostnadene. For de som synes det er mye, så er det vel heller for lite. Satsen tar også høyde for avskrivning av mc og vi kjører vel ikke mc for å avskrive den ? Jeg kjører for opplevelsen og gleden.
Uansett (for ikke å spore helt av), jeg og min kone foretrekker autozug gjennom Tyskland.
Re: Autozug slutter å kjøre!
For å komme frem til det tallet så slikket de på fingeren og holdt den opp i luften. Så sa de høyt 1,20kr/km Må ha vært sånn. Det var 1,20km i mange år og så ble det oppjustert til 1,50km for et par år siden. Jeg har et par ganger nektet å kjøre egen bil, med begrunnelse i at jeg ikke er interessert i å sponse deres transportutgifter. Da har det blitt liv i leiren da det ikke har vært andre muligheter for å få meg på jobb. Begge gangene har det helt magisk blitt bestemt at jeg skal få statens satser. Neste prosjekt igjen er det 1,50kr. Når jeg kjører mc så klarer de 1,5kr å dekke de umiddelbare kostnadene.jhn skrev:1,50 kr, det var da ikke mye ... hvordan er de kommet fram til det tallet?hakhap skrev:På jobben får vi 4,05 kr per km uansett bil eller mcJohnnyTh skrev:Huff, hvis jeg skulle tenkt at det koster 20kr mila å kjøre sykkel så hadde jeg sikkert ikke hatt råd. Når jeg sjekket Autozug sist så var det nesten 5000kr tur retur, så blir jo nesten det samme da.Vagabond60 skrev:Hvis du skal ta et utgångspunkt mellom å kjøre f.eks Hamburg - München eller ta toget, så er det greit å bruks statens satser for km-godtgjørelse. Gcenerelt er disse for lave.
Satsen for 2014 er 2,90 og skal du kjøre mellom Hamburg - München så blir det da 755 km x 2,90 = 2.189,50 (tur retur kr 4.379,-). Legg til 1 overnatting (det er ikke alle som starter fra Kiel !) så er jeg ikke i tvil. Det dyreste alternativet er å kjøre gjennom Tyskland. Men, liker du autobahn eller å tusle deg gjennom via bundesstrasse, så er det for all del, gjør det. Jeg har gjort det 1 gang og håper jeg kan slippe i fremtiden !
PS! Har tatt toget i 2-3 ganger hvert år de siste 3 årene og synes det er herlig å "parkere" i Hamburg og ta en kald en, prate med de andre i vogna (sist tur kom 1 tysker som hadde kjørt 14 dager på Island, jeg ble ikke fristet) og våkne i München.
2,90kr er det satsen for motorsykkel? Hos oss får vi samme satsen om det er bil eller mc. Alltid 1,50kr
Jeg hadde i mange år en utrolig kjip arbeidsgiver som ikke ga fra seg et eneste øre om det ikke var absolutt nødvendig. Jeg sluttet der i 2001 og da fikk vi ca 3.50, og jeg mener å huske det var statens satser vi fulgte
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: Autozug slutter å kjøre!
Tlbake til Autozug: "Tourenfahrer" har også i siste nummer mer om at Autozug - i nåværende form - blir nedlagt, i alle fall etter 2015. I denne vår kommersielle tidsalder er det selvfølgelig fortjenesten - eller mangel på sådan - som får dem til å gjøre dette. De antyder også at dersom Autozug skal frakte sykler, vil dette skje ved at sykkelen settes vekk, for så seinere å kjøres ombord av en "erfaren medarbeider". (I kassebil?) Ja, det kan de jo tro blir veldig aktuelt, sier nå jeg (som ikke låner bort sykkelen til noen som helst!). På turen er altså ikke du og sykkelen engang på samme tog.
http://www.tourenfahrer.de/artikel/arti ... -auto-zug/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tourenfahrer.de/artikel/arti ... -auto-zug/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Autozug slutter å kjøre!
Info fra AZ:
Bookings for summer 2015
Booking options are gradually released
In contrast to previous years, booking for the DB Autozug summer season has begun on different dates for the individual routes as we have not yet finalised some items with our partner companies.
DB Autozug makes your holiday a relaxing experience from the word go. Say goodbye to travel stress as you avoid long queues and frustrating bumper-to-bumper traffic on the motorway. Good for your nerves – and for your vehicle!
We recommend that you book as soon as possible to ensure you get the exact travel dates you wish.
The following routes can be booked for travel in summer 2015:
Hamburg–Lörrach
Hamburg–Munich
New operating concepts are currently being planned for the following routes. Tickets are now available. For more details see right.
Düsseldorf–Munich
Berlin–Munich
As from 10 am on 3 November, you can book DB Autozug journeys for the summer season from 1 May 2015 to 31 Octoberl 2015.
Find out more.
Bookings for summer 2015
Booking options are gradually released
In contrast to previous years, booking for the DB Autozug summer season has begun on different dates for the individual routes as we have not yet finalised some items with our partner companies.
DB Autozug makes your holiday a relaxing experience from the word go. Say goodbye to travel stress as you avoid long queues and frustrating bumper-to-bumper traffic on the motorway. Good for your nerves – and for your vehicle!
We recommend that you book as soon as possible to ensure you get the exact travel dates you wish.
The following routes can be booked for travel in summer 2015:
Hamburg–Lörrach
Hamburg–Munich
New operating concepts are currently being planned for the following routes. Tickets are now available. For more details see right.
Düsseldorf–Munich
Berlin–Munich
As from 10 am on 3 November, you can book DB Autozug journeys for the summer season from 1 May 2015 to 31 Octoberl 2015.
Find out more.
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: Autozug slutter å kjøre!
Fra kokka 10:00 mandag 3. november, kan Autozug billetter bestilles mellom Hamburg og Lörrach og Hamburg og München. så da er vi i gang.
Ja ja, da må sommeren 2015 grovplanlegges i morgen. Men, prisene har steget betydelig fra i sommer. Informasjon om øvrige ruter kommer i følge Autozug etter hvert.

Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
Re: Autozug slutter å kjøre!
Hamburg–Lörrach
Hamburg–Munich
Er jo to aktuelle, bra!
Dog vil vi savne Bozen.
Hamburg–Munich
Er jo to aktuelle, bra!
Dog vil vi savne Bozen.