Da har jeg dessverre solgt sykkelen min

Litt historie: hadde en yamaha yzf 600r thundercat som jeg var veldig fornøyd med. Etter å ha hatt denne i noen år hadde jeg altså bestemt meg for å oppgradere, og nå er den solgt.
Jeg har bestemt meg for at det blir 1000 denne gangen og da R sykkel.
Siden jeg alltid har likt Yamaha, har jeg tenkt og sett litt på Yamaha R1. Men jeg er åpen for andre forslag av samme type sykkel. Nå tilbyr jo alle de store produsentene et valg i denne klassen. Man har jo R1, CBR 1000RR, ZX-10R og GSXR 1000. Disse er de mest aktuelle syklene.
Er det noen som har noen innspill eller tanker om dette? Budsjettet er ca 120 000,- Så det blir ikke noe ny sykkel, men håper å få tak i en 2008-2009 mod til denne prisen ihvertfall.
Er det stor forskjell på syklene? Mange sier det er mer eller mindre det samme, men jeg har ingen erfaring fra noen av syklene tidligere. Har kjørt en 2008 mod Yamaha R1 og den virket veldig flott, men ingen av de andre overnevnte er prøvd.
Sykkelen skal brukes til alt, langturer, banekjøring og pendling frem og tilbake til jobb. Dette er også litt av grunnen til at jeg ønsker 1000, da jeg kjører mye motorvei og 600cc ligger litt høyt i turtall i disse hastighetene, + at jeg ønsker mindre giring. Syns det var veldig mye giring på min thundercat.