Elolz - Honda VTR SP1
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: Elolz- Honda CBR600F4i
Hvilket batteri var det du kjøpte?
Sony Z2
Sony Z2
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Kajakk ja. Har drevet å sett etter kajakk i det siste jeg også, og wind solo er en av de jeg har siklet på.
Jeg har planer om å melde meg på grunnkurs hav, men det er ikke før i august.
Har tidligere prøvd en Hasle Explorer, og den var fin å padle for en uvitende nybegynner som meg.
Det blir vel som med MC. Man vet ikke hva man egentlig vil ha før man har prøvd og feilet litt.
Jeg har planer om å melde meg på grunnkurs hav, men det er ikke før i august.
Har tidligere prøvd en Hasle Explorer, og den var fin å padle for en uvitende nybegynner som meg.
Det blir vel som med MC. Man vet ikke hva man egentlig vil ha før man har prøvd og feilet litt.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Pen sykkel
, så på maken, men mitt valg ble ZX6r :)
Liker nok faktisk utseende på CBR'n bedre
Men etter som du driver å småhandler fra ebay, kjøp deg nye blinkers
gjerne intrigert i speilet, det ser mye penere og renere ut, og små blinkers bak da, eller intrigert i bremselyset 

Liker nok faktisk utseende på CBR'n bedre

Men etter som du driver å småhandler fra ebay, kjøp deg nye blinkers

- Tomgsx-r
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Off, det er surt :-)å
Håper det ordner seg og at den blir tilsvarende strøken som den var
Håper det ordner seg og at den blir tilsvarende strøken som den var

-
- Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Sykkelen rygget ned...
Uff det var kjipt! Bra at dere skrev skademelding, få tatt takst på den så fort som mulig. Min ble også veltet, velteklosser reddet begge kåpene og heller ikke skade på bakhjulet som din, men allikevel ble det skader for 36000. Mc deler koster pæng!
-
- Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Kjapt oppsummert, fremme kåpedel 7000, kåpeglass ca 1200, blinklys og speil som du allerede har nevnt, bakre plastikk under var vel ca 4000 tror jeg. Pluss pluss... Hos min ble lyddemperen bulket også, 6000 til... Jeg fikk besøk av takstmann som motpartens forsikringsselskap hadde leid inn (if), han takserte og jeg kunne velge om å sende sykkelen på verksted og få den reparert, eller å få kontantoppgjør og fikse sykkelen selv.. Valgte det siste da det det skjedde mai = laang ventetid på verksted + at jeg selv er mekaniker.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Få satt den inn på et godkjent mcverksted du stoler på, helst merkeverksted og få tatt takst der! Særlig med tanke på det bakhjulet du nevnte, i hvert fall hvis det ikke er tydelig hva som er galt. Er du ikke dreven i dette gemet så bør du ikke stå alene med motpartens forikringsselskaps takstmann og avdekke skadeomfanget.MKH88 skrev:Kjapt oppsummert, fremme kåpedel 7000, kåpeglass ca 1200, blinklys og speil som du allerede har nevnt, bakre plastikk under var vel ca 4000 tror jeg. Pluss pluss... Hos min ble lyddemperen bulket også, 6000 til... Jeg fikk besøk av takstmann som motpartens forsikringsselskap hadde leid inn (if), han takserte og jeg kunne velge om å sende sykkelen på verksted og få den reparert, eller å få kontantoppgjør og fikse sykkelen selv.. Valgte det siste da det det skjedde mai = laang ventetid på verksted + at jeg selv er mekaniker.
Selv om taksten blir tatt på et verksted står du ganske fritt i det videre forløp.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Dette var triste saker og høre...Elolz skrev:Takker for tipset! Ble oppringt av takstmannen nå, og pga dette med bakhjulet ble vi enige om at Falcken henter sykkelen og kjører den til MC Marine som er lokale merkeverkstedet for Honda og så blir taksten tatt der. Så får jeg håpe dette ikke tar for lang tid, men sesongen ser vel stort sett over ut for min delkjellv skrev:Få satt den inn på et godkjent mcverksted du stoler på, helst merkeverksted og få tatt takst der! Særlig med tanke på det bakhjulet du nevnte, i hvert fall hvis det ikke er tydelig hva som er galt. Er du ikke dreven i dette gemet så bør du ikke stå alene med motpartens forikringsselskaps takstmann og avdekke skadeomfanget.MKH88 skrev:Kjapt oppsummert, fremme kåpedel 7000, kåpeglass ca 1200, blinklys og speil som du allerede har nevnt, bakre plastikk under var vel ca 4000 tror jeg. Pluss pluss... Hos min ble lyddemperen bulket også, 6000 til... Jeg fikk besøk av takstmann som motpartens forsikringsselskap hadde leid inn (if), han takserte og jeg kunne velge om å sende sykkelen på verksted og få den reparert, eller å få kontantoppgjør og fikse sykkelen selv.. Valgte det siste da det det skjedde mai = laang ventetid på verksted + at jeg selv er mekaniker.
Selv om taksten blir tatt på et verksted står du ganske fritt i det videre forløp.
Men vær glad for at dette ikke skjedde midt i sesongen! Nå er det vel snart på tide og parkere uansett, selv om det er noen dager innimellom her i sør som fortsatt er kjørbare.
Lykke til

Veldig leit, men samtidig veldig bra timing! Dette hadde vært kjipere i mai!
Håper det ikke blir så dyrt at de velger å kondemnere! Om ikke så ville jeg tatt kontantoppgjør og brukt vinteren på å fikse opp.
Håper det ikke blir så dyrt at de velger å kondemnere! Om ikke så ville jeg tatt kontantoppgjør og brukt vinteren på å fikse opp.
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Utkast til takst på skadene
Repsol fargene ser så sinnsykt mye bedre ut en tricolor.... I mine øyner
Note 4
Note 4
Apropos forsikring og skader er det alltid lurt å ta det gjennom forsikringsselskap om man er den som skal ha erstatning. Du får garantert oppgjøret du skal ha og motparten kan alltids gi beskjed til forsikringsselskapet sitt at han ønsker å betale sluttregningen framfor å ta det på forsikringen og få bonustap.
Hva som blir mest lønnsomt for motparten avhenger av bonus - noen har jo opptjent 75% og en fri skade mens andre vil få skikkelig bonustap og en reell utgift på 40-60 000 før de er oppe på samme bonus igjen).
Hva som blir mest lønnsomt for motparten avhenger av bonus - noen har jo opptjent 75% og en fri skade mens andre vil få skikkelig bonustap og en reell utgift på 40-60 000 før de er oppe på samme bonus igjen).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Den dagen CBR600F er en risikosykkel skal jeg løpe Oslo maraton.
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Gets the popcornmortenolb skrev:Den dagen CBR600F er en risikosykkel skal jeg løpe Oslo maraton.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang
Er denne aggressiv nok ?
Eller ser du etter noe fra Italia ?
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 7809838195" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller ser du etter noe fra Italia ?
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 7809838195" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang
Jaja
[video]https://www.youtube.com/watch?v=GdDuhrfWRfw[/video]
Jeg er bare ufin pga skruzuki påstandene altså

[video]https://www.youtube.com/watch?v=GdDuhrfWRfw[/video]
Jeg er bare ufin pga skruzuki påstandene altså