Nei sykkelen min er kommet deg på service og vinterlagring... Det bøtter ned her også, gjort det hele helgen. Blir nok ikke sykkel igjen før i mars. Håper på en mild og kort vinter i år også

Note 4
Du trenger vel ikke en egen garasje du Cutless! Kan jo bare komme til megCutless skrev:Grattulerer !
Hærlig med egen garasje - jeg drømmer om den dagen jeg har det.
Er bare å flytte rett inn ja. Litt små ting som må males og flikkes på, noe bærer preg av at der har bodd 3 unger, men ikke noe som krever mye tid eller penger.Olav K skrev:Grattis, veldig mye Grattis![]()
Alltid gøy å vinne en budrunde, det gir litt adrenalin (iallefall hos meg) :-D
Er det "flytte rett inn"? Du slipper å pusse opp?
Ja akkurat dette har jeg tenkt litt på selv. Jobbet selv 4 år i olja, gjennom et kontraktør firma.... Og måten de driver "monopol" der ute er under en hver kritikk.KawaJens skrev:Grattis med hus. Flytter sjølv i ei leilighet om to månder, skal bli deilig å eige sjølv.
Stavanger er jo oljebyen og med so mangen som blir arbeidsledige over nyttår så vill markedet stagnere. Men det går ikke så veldig lenge før at det blir full rulle igjen. Strategi fra Statoil slik at dei får pressa ned prisane ved ny kontrakt forhandling.
Nei du skal ikke ha vært lenge i systemet før du ser galskapen.... en ting er å jobbe i statoil å være farget, ikke minst naiv! Men når du står med luen i hånden å ber høflig om en skilling etter endt jobb, blir saken en helt annen!KawaJens skrev:Du snakker logisk no, slikt forstår ikke Statoil. Korupt og slu bedrift. Blir provosert når eg ser dissa reklamene som ruller på youtube der dei står frem som miljøvenlige og folkevennlige. Ser galskapen og måtten dei kjøreroveralt så dei har ikke så mye respekt å få fra meg.
norse900 skrev:Først er prisene for høye i Norge... Derfor bygges nye rigger i østen... Det fører til mangler, som fører til at riggene må hit til lands for oppgradering... Men siden operatør-selskapene har lagt vedlikeholds- og modifikasjonsoppdrag på is, -og det ikke er lønnsomt å permittere i et usikkert marked, så blir det nedbemanning... Når så riggene siden Må gjennomføre vedlikehold er verftsnæringen så redusert at det bare er midlertidige ansettelser som gjelder, hvis ikke folk har funnet seg annet og mer stabilt arbeid... Det er ikke mangel på arbeid, men viljen til å gjøre grep er ganske så fraværende.
Bare mine 2 $ worth...