Nå er vi jo ikke så godt vandt med firefelts-vei heller (hvertfall ikke på Vestlandet), så det kan kanskje forklare noe. I andre land har man ofte skilt som påminner om at venstrefelt er forbikjøringsfelt, hold ellers høyre fil(er). Burde absolutt vært satt opp noen slike her i landet også.TBI81 skrev:Dette med forbikjøringsfelt har vi vansker med å forstå i norge ..
Langlys funker jo også skjelden på de som har bestemt seg for å ligge der.
Den Store KTM LC4 690-tråden
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den store KTM Duke 690-tråden
Bump.Snikendeugle skrev:Noen av dere som vil ha en PUIG vindskjerm for kjempebillig?
Nypris 1200,- hos Non-Stop racing
Fungerte dårlig for meg. Prøvd i 30 minutter og tok den av igjen. Fluer medfølger.
kr 200,- til førstemann som vil ha (må hentes). Tar bare plass!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
I'll have it please:)
Sjekk PM, må desverre be deg om å sende i såfall, pliiiiiiz!
Sjekk PM, må desverre be deg om å sende i såfall, pliiiiiiz!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Til noe helt annet:
Bilde av en Duke 2012 jeg tok i Sveits:

Stakkars... Hele sykkelen var i skikkelig dårlig forfatning til å være forholdsvis "ny" på årsmodellen.
Ingen gloss i lakken (slitt? aldri vasket?), rust litt overalt og en Duke 3 hodelykt som ikke passet helt inn.
Bilde av en Duke 2012 jeg tok i Sveits:

Stakkars... Hele sykkelen var i skikkelig dårlig forfatning til å være forholdsvis "ny" på årsmodellen.
Ingen gloss i lakken (slitt? aldri vasket?), rust litt overalt og en Duke 3 hodelykt som ikke passet helt inn.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Den var fuggly altså!!!!
Denne derimot er strøken, kommer flere bilder i morgen:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=53244707" onclick="window.open(this.href);return false;
Spread the word!
Denne derimot er strøken, kommer flere bilder i morgen:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=53244707" onclick="window.open(this.href);return false;
Spread the word!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Jeg må bare si at Duke funker helt utrolig bra til langtur også, så om du virkelig liker sykkelen er det ikke vits i å bytte ut! :)
Det gikk knirkefritt for meg på Europatur i år ihvertfall. Angrer ikke et sekund på at jeg hadde Duke'n på turen!
Det eneste unntaket er nok Autobahn og lange motorveien, men det er nok dødens kjedelig uansett sykkel.

Det gikk knirkefritt for meg på Europatur i år ihvertfall. Angrer ikke et sekund på at jeg hadde Duke'n på turen!
Det eneste unntaket er nok Autobahn og lange motorveien, men det er nok dødens kjedelig uansett sykkel.

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Trist å se at du selger Tobben84, men du får henge i tråden likevel...Tobben84 skrev:Den var fuggly altså!!!!
Denne derimot er strøken, kommer flere bilder i morgen:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=53244707" onclick="window.open(this.href);return false;
Spread the word!

Jeg tenker å handle meg handguards i løpet av vinteren. Ser dere begge har dette? Hvor har dere kjøpt? Jeg tenkte disse så staselige ut;
Eneste betenkeligheten jeg har er om dette bygger mye i bredden? Er ofte trangt nok når jeg lane-splitter... Føler man seg bredere med disse på?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Det blir ikke bredere i det hele tatt. Tvert i mot egentlig. De originale vektene på styret går lenger ut enn handguarden.
Det er de der jeg også har. Kjøpte hos AMD.
Husk å skru de godt sammen, boltene har en tendens til å løsne!
Jeg har byttet ut alle boltene i settet mitt med lengre bolter så jeg kan ha en låsemutter på enden, samt gummi rundt der de griper på styret for å hindre litt vibrasjoner.
Et greit forfra bilde av mine:
Jeg har "Structure" dekalsettet på.

Boldor på KTMForums kjører uten plastikken på, og har lakkert aluminiumen oransj. Ser veldig bra ut det også!
Finner ikke bilde i farta...
Det er de der jeg også har. Kjøpte hos AMD.
Husk å skru de godt sammen, boltene har en tendens til å løsne!
Jeg har byttet ut alle boltene i settet mitt med lengre bolter så jeg kan ha en låsemutter på enden, samt gummi rundt der de griper på styret for å hindre litt vibrasjoner.
Et greit forfra bilde av mine:
Jeg har "Structure" dekalsettet på.

Boldor på KTMForums kjører uten plastikken på, og har lakkert aluminiumen oransj. Ser veldig bra ut det også!
Finner ikke bilde i farta...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Understreker at jeg vurderer salg da, og tar ikke til takke med skambud, da blir det heller en sesong til altså.
Ja, jeg har kjørt 50 mils etapper flere dager på rad jeg også uten at det har vært noe problem, men med fruen bakpå begynner den å slite veldig. I tillegg begynner jeg å bli godt voksen(passert 30;)), så føler den blir litt vel ungdommelig for meg.
Har peila meg inn på 990 SMT nå, så håper bare jeg finner en og at salget av min går bra, spre ryktet, føler den er vanvittig bra. Min bruker nesten ikke olje heller, det er helt minimalt hvertfall...
Handguards er et must syns jeg, både for utseende og beskyttelse mot vind og elementene. Kjøp originale ja.
Ja, jeg har kjørt 50 mils etapper flere dager på rad jeg også uten at det har vært noe problem, men med fruen bakpå begynner den å slite veldig. I tillegg begynner jeg å bli godt voksen(passert 30;)), så føler den blir litt vel ungdommelig for meg.
Har peila meg inn på 990 SMT nå, så håper bare jeg finner en og at salget av min går bra, spre ryktet, føler den er vanvittig bra. Min bruker nesten ikke olje heller, det er helt minimalt hvertfall...
Handguards er et must syns jeg, både for utseende og beskyttelse mot vind og elementene. Kjøp originale ja.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Das Dooke danker ut konkurrentene:
Fra siste Bike utgave. Her på Finsk... :)


Fra siste Bike utgave. Her på Finsk... :)
] Bike magazine did a test they called "Cheap thrills"
They put the Duke 690 against
Kawa ER6N
Yamaha MT-07
Honda CB 650F
KTM Duke 690 won the test.
they also Dynoed all the bikes and KTM claims 68hp of the crank and it made 66,4hp of the wheel.
only 0,7hp less than the Yamaha.
And had more torque than any of the competition.
Honda's dyno graphs are impressively smooth thou for a stock bike.


MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ingen overraskelse det nei! Den er vel streng talt kapabel til å påta seg større konkurrenter enn de der også. Synes forstsatt at den slår de aller fleste andre sykler jeg har prøvd på lekenhet, lettkjørt-het og generelt kvalitet på bremser og fjærings-komponenter.
Hver gang jeg kjører en tru, så blir jeg i tvil om jeg skal selge
Hver gang jeg kjører en tru, så blir jeg i tvil om jeg skal selge

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Jeg tok en kjapp tur til butikken i går fra jobben (der den står parkert). Ble litt nyforelsket igjen 
Men du har et godt poeng med å oppgradere om du skal kjøre med passasjer. Den mister mye mye av egenskapene sine med en gang det er mer enn én person på den.

Men du har et godt poeng med å oppgradere om du skal kjøre med passasjer. Den mister mye mye av egenskapene sine med en gang det er mer enn én person på den.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ja, det er det store minuset. Sier seg selv at en egenvekt på 150 kg ikke kan bære vekten av to personer +bagasje som lett blir høyere enn egenvekten. Nei, jeg har ikke feit kjerring;)
Senka prisen på min til 85000,- for å se om den blir solgt før vinteren. Når våren kommer greier jeg nok ikke å selge den:) Ser min ligger meeeeget gunstig priset nå i forhold til de andre Dukene til salgs.
Senka prisen på min til 85000,- for å se om den blir solgt før vinteren. Når våren kommer greier jeg nok ikke å selge den:) Ser min ligger meeeeget gunstig priset nå i forhold til de andre Dukene til salgs.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Da var min solgt, og jakten på ny begynner. Ser etter 990 SMT, 1190 adventure ellers vurderer jeg å bestille den nye 1050 adventure. Alt avhenger av avgiftsnivået for neste år :[-o<
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
"Gratulerer" :) Lykke til på jaktwn etter ny. Bra du holder deg innenfor go'merket 
1050 adv ser interesaant ut, men virker kanskje litt som en "budget 1190". Pris er nok en betydelig faktor her, uten å ha sjekket noe rundt prisene.

1050 adv ser interesaant ut, men virker kanskje litt som en "budget 1190". Pris er nok en betydelig faktor her, uten å ha sjekket noe rundt prisene.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013