Jeg bruker motul sin. Fornøyd med den, men blir en del Klin. Bare husk å smøre mens kjedet er varmt etter kjøring, og ikke før kjøring.
Bjerknez: du burde jo bare få montert scottoiler!
kjedeolje som ikke griser
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: kjedeolje som ikke griser
Poenget er at jeg ikke vil ha så mye klinmortenolb skrev:Jeg bruker motul sin. Fornøyd med den, men blir en del Klin. Bare husk å smøre mens kjedet er varmt etter kjøring, og ikke før kjøring.
Bjerknez: du burde jo bare få montert scottoiler!

Den jeg bruker i dag kliner ikke i det hele tatt...
Scottoiler tror jeg ikke jeg kommer til å bruke penger på nei. Å smøre kjedet synes jeg ikke er noe problem og jeg har ti tommeltotter. Jeg får til og med sykkelen min opp på disse depotstøttene helt alene.

Derimot fikk jeg en bittelitten lærepenge i dag og fikk erfare at kald og våt asvalt kan være farlige greier. Jeg viste jo at kald og våt asvalt var glatt, men når jeg dro på etter en rundkjøring så fikk jeg full hjulslipp når jeg la inn andre giret. Helt udramatisk, men allikevel litt ubehagelig. Kjørte litt penere resten av veien til jobb da gitt

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Støtter Motul. Den beste jeg har prøvd så langt ift søl.
- Bjerknez
- Kontakt:
Hvilken av Motul'ene er det du kjøpte?Cutless skrev:Støtter Motul. Den beste jeg har prøvd så langt ift søl.
Dem har jo følgende varianter:
- Road
- Factory Line
- Off road
Hva er evt. forskjellen på disse i praksis?
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
http://www.pdoiler.co.uk/pdoiler%20mini.htm
Miniutgaven er grei å plassere og du kan bruke annen beholder hvis du lyster.
Funker og er rimelig og du kan bruke den oljen du selv vil- motorolje sagkjedeolje gearolje eller spesialoljer
bruker selv Gearolje-75/90ps. lite sprut og "fuktig" på rullene.
ellers fungerer denne ok for å ikke lage "klumpesaus"-liten dusj ofte bedre enn masse sjelden.:
http://www.xxl.no/sykkel/verksted-og-ve ... 36_1_style
Miniutgaven er grei å plassere og du kan bruke annen beholder hvis du lyster.
Funker og er rimelig og du kan bruke den oljen du selv vil- motorolje sagkjedeolje gearolje eller spesialoljer
bruker selv Gearolje-75/90ps. lite sprut og "fuktig" på rullene.
ellers fungerer denne ok for å ikke lage "klumpesaus"-liten dusj ofte bedre enn masse sjelden.:
http://www.xxl.no/sykkel/verksted-og-ve ... 36_1_style
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Uansett type kjedesmøring: Må has på og i moderate mengder med VARMT kjede. Og deretter vente til dagen etter med å kjøre. I alle fall et par timer i varmt vær. Dette har fungert bra for meg, uansett type kjedesmøring. For tida bruker jeg rimelig smøring fra Louis (ProCycle Synthetisch Weiss).
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Road ! Jeg vet ikke om forskjellene, men jeg kjører på vei så da er den saken biff :)Bjerknez skrev:Hvilken av Motul'ene er det du kjøpte?Cutless skrev:Støtter Motul. Den beste jeg har prøvd så langt ift søl.
- Road
- Factory Line
- Off road
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sist jeg hadde kjede, monterte jeg Scottoiler. Med denne riktig justert, ble det mer eller mindre ikkeno søl.. Men samtidig tror jeg det er forskjell på definisjonen av søl. Jeg har alltid vært tilhenger av at en sykkel er til for å brukes. Vaske gjør vi når vi har tid. For andre er sykkelen et smykke, og her er nok søl uunngåelig... 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bjerknez
- Kontakt:
Da anntar jeg at "factory line" kun skal brukes når den er på produksjonslinjenCutless skrev:Road ! Jeg vet ikke om forskjellene, men jeg kjører på vei så da er den saken biff :)Bjerknez skrev:Hvilken av Motul'ene er det du kjøpte?Cutless skrev:Støtter Motul. Den beste jeg har prøvd så langt ift søl.
- Road
- Factory Line
- Off road

Ok, skal se om jeg får tak i den i dag. Hvis jeg rekker ALf Graarud før stengetid.