Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Tror jeg ville unngått montering på ratt, og heller gått for noe litt mer skjult. Mer elegant og ikke noen ledninger som henger og slenger.
Med litt søk på nett ser det som det er en del mulige plasser å snike inn en liten usb plugg.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:
tor2502 skrev:
Bjerknez skrev:Har tenkt til å montere et 12V uttak ved styret ett eller annet sted på Street'en, men har ikke lyst på en stor klump som henger å dingler. Jeg er ute etter en litt mer fancy og diskre løsning som er festet skikkelig og som ser pent ut.

Et sigarettenner uttak er sikkert greit, men den er som sagt stor og klumpete. Men en USB uttak er vel litt mer diskre vil jeg tro og de fleste enheter i dag kan jo lades via USB.

Så er det noen her som har noen tips til noe som ser bra ut?

Jeg får monteringen "gratis" da denne allerede er betalt for, så jeg trenger kun å kjøpe delene som trengs. Det må også være slik at strømmen slås av når tenningen er av.

Det eneste jeg har funnet så langt er denne:
http://www.thansen.dk/scooter-knallert- ... 598537162/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjøpte en slik på ebay tidligere i år den er liten og kan gjemmes over alt.
Det er bare å søke litt på ebay.
Joda, men kan den festes skikkelig litt diskre på styret?

Er ute etter noe som sitter skikkelig og som ser bra ut. Dessuten står det ingen info om hvor lang ledningen er etc. Men ja, dette er den mest ideelle jeg har funnet så langt. Holder sikkert med bare en USB utgang også. Jeg kan jo koble til en fordeler eller noe hvis jeg ønsker flere. Poenget er at det skal være lite å diskre samt fastmontert :thumleft
Var beregnet for fastmontering men ikke på styret, jeg ville ikke ha slikt vræl på styret, ser alt for harry ut.
Det skal være stilrent, hwlst se org. ut.
Slike ting som settes fast med klemme på handlebars....... nei takk.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er forsåvidt enig med deg tor2502, men jeg skal tross alt ha det litt praktisk også da jeg kommer til å kjøre en god del til sommeren. Jeg orker ikke å fastmontere noe som i utgangspunktet ikke ser så bra ut, og jeg ønsker heller ikke noe som henger å slenger, så det må være noe midt i mellom.

Poenget er at jeg skal ha mulighet til å enkelt koble strøm til GPS og når det er tilkoblet så skal det se sån noenlunde ut. Når langturen er over så skal det være mulig å fjerne det helt, uten at jeg må drive å koble til og fra over alt.

En løsning er å ha den under salen, men den må jo strekkes frem til GPS etc. når jeg skal bruke det og da blir det en liten meter ledning som vil henge å slenge.

Litt vanskelig å finne en perfekt løsning her ut fra mine kritterier kanskje... det skal jeg inrømme :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Gjør det noe om det er en ledning som henger litt rundt når du er på langtur da? Jeg har jo min under salen. :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Gjør det noe om det er en ledning som henger litt rundt når du er på langtur da? Jeg har jo min under salen. :D
Jeg regelrett hater ledninger som henger rundt. Jeg liker å ha det ordentlig, men samtidig skal det være praktisk.

Jaja, jeg har hele vinteren på og fundere litt rundt dette. Nå er vertfall varmeholkene montert og det var det viktigste. Jeg finner frem uten GPS også så det er ikke noe krise sån sett :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Du kan jo dra ledningen fra under setet, gjennom tankveska og til styret, så blir den ikke "slengende" like mye som "hengende". :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Du kan jo dra ledningen fra under setet, gjennom tankveska og til styret, så blir den ikke "slengende" like mye som "hengende". :knegg
Aboslutt ikke den verste ideen det mortenolb. Kan nok funke det så lenge jeg har tankvesken på og det har jeg jo stort sett på langtur hvor GPS er nødvendig. :thumleft

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av 45316 »

Det er vel en del tankvesker med strøm via tankring, blir vel forholdsvis kort strekke med kabel fra tankveske til styret


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:Jeg er forsåvidt enig med deg tor2502, men jeg skal tross alt ha det litt praktisk også da jeg kommer til å kjøre en god del til sommeren. Jeg orker ikke å fastmontere noe som i utgangspunktet ikke ser så bra ut, og jeg ønsker heller ikke noe som henger å slenger, så det må være noe midt i mellom.

Poenget er at jeg skal ha mulighet til å enkelt koble strøm til GPS og når det er tilkoblet så skal det se sån noenlunde ut. Når langturen er over så skal det være mulig å fjerne det helt, uten at jeg må drive å koble til og fra over alt.

En løsning er å ha den under salen, men den må jo strekkes frem til GPS etc. når jeg skal bruke det og da blir det en liten meter ledning som vil henge å slenge.

Litt vanskelig å finne en perfekt løsning her ut fra mine kritterier kanskje... det skal jeg inrømme :lol
Som du vet Bjerknez så satte jeg på en org brakett til garmin zumo 665 eller var det 655 husker ikke helt , alle kabler er rutet inni handlebar, ingenting som henger å slenger der.
Mye jobb men resultatet er konge.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Var en tur på Alf Graarud Motor i dag og kjøpte meg Motul Chain Lube Road. Sprayet litt på en papirbit og synes denne virker meget lovende. Størknet ganske fort og avgir ikke farge etc.

Denne har jeg stor tro på :thumleft

Nå venter jeg bare på helgen så jeg kan kose meg i garasjen med kjedevask, kjedsmøring etc. :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

tor2502 skrev:
Bjerknez skrev:Jeg er forsåvidt enig med deg tor2502, men jeg skal tross alt ha det litt praktisk også da jeg kommer til å kjøre en god del til sommeren. Jeg orker ikke å fastmontere noe som i utgangspunktet ikke ser så bra ut, og jeg ønsker heller ikke noe som henger å slenger, så det må være noe midt i mellom.

Poenget er at jeg skal ha mulighet til å enkelt koble strøm til GPS og når det er tilkoblet så skal det se sån noenlunde ut. Når langturen er over så skal det være mulig å fjerne det helt, uten at jeg må drive å koble til og fra over alt.

En løsning er å ha den under salen, men den må jo strekkes frem til GPS etc. når jeg skal bruke det og da blir det en liten meter ledning som vil henge å slenge.

Litt vanskelig å finne en perfekt løsning her ut fra mine kritterier kanskje... det skal jeg inrømme :lol
Som du vet Bjerknez så satte jeg på en org brakett til garmin zumo 665 eller var det 655 husker ikke helt , alle kabler er rutet inni handlebar, ingenting som henger å slenger der.
Mye jobb men resultatet er konge.
Sikkert fint det Tor, men jeg er litt usikker på om jeg vil ha en slik festet permanent. Jeg vil ha muligheten til å fjerne det, da jeg bare får bruk for det inni mellom :thumleft

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:
tor2502 skrev:
Bjerknez skrev:Jeg er forsåvidt enig med deg tor2502, men jeg skal tross alt ha det litt praktisk også da jeg kommer til å kjøre en god del til sommeren. Jeg orker ikke å fastmontere noe som i utgangspunktet ikke ser så bra ut, og jeg ønsker heller ikke noe som henger å slenger, så det må være noe midt i mellom.

Poenget er at jeg skal ha mulighet til å enkelt koble strøm til GPS og når det er tilkoblet så skal det se sån noenlunde ut. Når langturen er over så skal det være mulig å fjerne det helt, uten at jeg må drive å koble til og fra over alt.

En løsning er å ha den under salen, men den må jo strekkes frem til GPS etc. når jeg skal bruke det og da blir det en liten meter ledning som vil henge å slenge.

Litt vanskelig å finne en perfekt løsning her ut fra mine kritterier kanskje... det skal jeg inrømme :lol
Som du vet Bjerknez så satte jeg på en org brakett til garmin zumo 665 eller var det 655 husker ikke helt , alle kabler er rutet inni handlebar, ingenting som henger å slenger der.
Mye jobb men resultatet er konge.
Sikkert fint det Tor, men jeg er litt usikker på om jeg vil ha en slik festet permanent. Jeg vil ha muligheten til å fjerne det, da jeg bare får bruk for det inni mellom :thumleft
Jeg har jo den muligheten , der er jo bare braketten som står igjen på handlebar når jeg fjerner gps'n.
det er ikke mulig å få i pose og sekk, du må nok velge pest eller kolera.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

I see :thumleft

Problemer er nok at jeg ikke vil ha en brakett der som jeg ikke kan fjerne igjen. Men vi er jo som sagt forskjellige alle sammen, og takk vår Herre for det. :thumleft

Snakkes i morgen gjør vi i alle fall :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:I see :thumleft

Problemer er nok at jeg ikke vil ha en brakett der som jeg ikke kan fjerne igjen. Men vi er jo som sagt forskjellige alle sammen, og takk vår Herre for det. :thumleft

Snakkes i morgen gjør vi i alle fall :thumleft
om du har braketten fast montert så ser jo alle at du har kult ekstrautstyr til sykkelen... jeg vet du liker det :knegg
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:I see :thumleft

Problemer er nok at jeg ikke vil ha en brakett der som jeg ikke kan fjerne igjen. Men vi er jo som sagt forskjellige alle sammen, og takk vår Herre for det. :thumleft

Snakkes i morgen gjør vi i alle fall :thumleft
om du har braketten fast montert så ser jo alle at du har kult ekstrautstyr til sykkelen... jeg vet du liker det :knegg
Poenget er nok kanskje at jeg ikke synes at en slik brakett er noe kult synes. Men ja, så klart liker jeg at evt. andre ting som er kult synes :thumleft

Svar