Enig!Misha skrev:Steike tøffe sykkler, pollti!![]()
Er felgene på cometen originale?
Cagiva'en ser jo skikkelig bra ut, da!

Enig!Misha skrev:Steike tøffe sykkler, pollti!![]()
Er felgene på cometen originale?
cheron skrev:Guttungen på 14 falt pladask for Kim-il :) Ble litt prat om det i bilen hjem... Jeg er tilhenger av at han skal drite i mopedlappen og heller gå rett på lett sykkel. Lære å kjøre med ett redskap som klarer å følge flyten i trafikken. Samt å bruke fullt utstyr. Ser at dissa ripsa med miniskjørt og scooter og gutta med sandaler og shorts.. Nei takke faen meg....
Lett sykkel med fullt utstyr er det jeg skal lede gutten mot!
De ungdommene som jeg tok teorikurs sammen med nå, var helt sjokka over at de måtte ha eget utstyr for å ta lappen på A1, hva hadde de forventet da? Må jo jeg spørre....Erling skrev:cheron skrev:Guttungen på 14 falt pladask for Kim-il :) Ble litt prat om det i bilen hjem... Jeg er tilhenger av at han skal drite i mopedlappen og heller gå rett på lett sykkel. Lære å kjøre med ett redskap som klarer å følge flyten i trafikken. Samt å bruke fullt utstyr. Ser at dissa ripsa med miniskjørt og scooter og gutta med sandaler og shorts.. Nei takke faen meg....
hør hør...![]()
helt enig...
Akkurat som å høre min far ..for ca 35 år siden ( utenom det med småripsa da..hehe). Han nekta meg også 50 ccm....få deg lappen, sa Gubben; jeg spandere og kjøp en sykkel som kan følge trafikken....
Men det var ikke noen form for kjøreopplæring da.. eller sikkerhetsutstyr...det gikk på ulovlig prøving langs veien.. helt sprøtt egentlig.
Pantress skrev:At det er greit å kjøre A1 i olabukse og vindjakke..... ? Sikkerhet er ikke akkurat noe dagen ungdom setter i høysete... Nå som jeg har skrevet dette følte jeg meg plutselig veldig gammal...... hmmErling skrev:cheron skrev:Guttungen på 14 falt pladask for Kim-il :) Ble litt prat om det i bilen hjem... Jeg er tilhenger av at han skal drite i mopedlappen og heller gå rett på lett sykkel. Lære å kjøre med ett redskap som klarer å følge flyten i trafikken. Samt å bruke fullt utstyr. Ser at dissa ripsa med miniskjørt og scooter og gutta med sandaler og shorts.. Nei takke faen meg....
hør hør...![]()
helt enig...
Akkurat som å høre min far ..for ca 35 år siden ( utenom det med småripsa da..hehe). Han nekta meg også 50 ccm....få deg lappen, sa Gubben; jeg spandere og kjøp en sykkel som kan følge trafikken....
Men det var ikke noen form for kjøreopplæring da.. eller sikkerhetsutstyr...det gikk på ulovlig prøving langs veien.. helt sprøtt egentlig.
Kjøp deg en dykkersnorkel som du kapper av og bruker munnstykket, Monter på en fleksibel slange som du lar gå ned innenfor trøya bak og som når ned til korsryggen. Da slipper du å dra kaldluft ned i lungene.cheron skrev:Ny uke... Ei ny uke nærmere sesongslutt... Har ikke helt bestemt meg for når jeg skal parkere, men mitt "problem" er rett og slett ømfindtlige lunger etter en kollaps for 3 år siden. De takler svært dårlig bytte fra varm til kald luft!
Litt trist i grunn, da det er mange fine dager som kommer nå, men hva gjør man? Helsa først eller sykkelen først?
Verkstedet her hjemme begynner å bli så smått som sen ferdig. "Ferdig" blir det nok aldrimen det sånn noenlunde i orden er det! Ønske lista over utstyr og ting/tang jeg ønsker meg begynner å bli lang!
Og om jeg slipper en fjert inni dressen da?Gammelgutt skrev:Kjøp deg en dykkersnorkel som du kapper av og bruker munnstykket, Monter på en fleksibel slange som du lar gå ned innenfor trøya bak og som når ned til korsryggen. Da slipper du å dra kaldluft ned i lungene.cheron skrev:Ny uke... Ei ny uke nærmere sesongslutt... Har ikke helt bestemt meg for når jeg skal parkere, men mitt "problem" er rett og slett ømfindtlige lunger etter en kollaps for 3 år siden. De takler svært dårlig bytte fra varm til kald luft!
Litt trist i grunn, da det er mange fine dager som kommer nå, men hva gjør man? Helsa først eller sykkelen først?
Verkstedet her hjemme begynner å bli så smått som sen ferdig. "Ferdig" blir det nok aldrimen det sånn noenlunde i orden er det! Ønske lista over utstyr og ting/tang jeg ønsker meg begynner å bli lang!