



http://www.asphaltandrubber.com/bikes/m ... eloce-800/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har mer eller mindre slått fra meg Dorsoduroen, tror den blir litt ekstrem.....takk for input:)hakhap skrev:Jeg prøvdre Dorsoduro 1200 forrige høst, veldig artig sykkel, men mine lår havnet over kanta på tanken og da er den ikke veldig bekvem å kjøre, så hvis du er høy (jeg er 193) så slite du lit.Tobben84 skrev:Nei, jeg ser på motorcycle ergos at den har ryggvinkel på 15 grader, noe som ikke er så veldig mye, og knevinkelen ser heller ikke ille ut. Den får jo 100% gode tilbakemeldinger av motorpressen ser jeg, så det lover jo bra. Har derimot ikke råd til 2014+, det blir nok 2011-12 i såfall. Hva er den store forskjellen bortsett fra TC?mortenolb skrev:Jeg synes ikke sittestillingen på Z1000SX nødvendigvis er så "sporty", og jeg kunne definitivt sett meg selv på langtur med den. Samtidig er den veldig leken, og veldig bakhjulsvillig
Men med alt det står Z1000 på, så er det 2014+ som gjelder.
Har du forresten prøvd Dorsoduroen før?
Dorsoduro har jeg ikke prøvd nei, og er litt skeptisk kjenner jeg etter å ha fordypet meg i div tester.
Nyyyydelig, men tror desverre tross avgiftsreduksjon at den blir for dyr:(L-NA skrev:Smaken er som baken,og jeg er vel kansje litt spagettifisert, men hva med denne :-) dyr, men du verden for en bike![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/m ... eloce-800/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, jeg tror egentlig at z1000sx kan være ganske behagelig for min kropp. Har en del trøbbel med knær og rygg, så min gamle Thundercat ble for framoverlent og hadde for skarp knevinkel, men den hadde 30 grader ryggvinkel, mens Z1000 sx kun har 15 grader. Det tror jeg går strålende.....gorbys skrev:Reiste på langtur med en sv1000s, mer sportslig den enn z1000sx sinn sittestilling. Den har forsåvidt samme ergonomi som en Yamaha fz8, det har eg prøvd å syntes det var ein veldig behagelig kjørestilling. Ein av grunnene til at eg sjølv vurderer z1000sx, men Suzuki kjem med gsx-s1000f neste år så det gjer jo valget litt meir vanskelig
Blir spennende å se hva du ender opp med. Selv om MT'n har sine svakheter så har den ihvertfall en fantastisk motor :) Og med tanke på at sykkelen er aggresivt priset og at den har høy effekt - så vil jo avgiftskuttet hjelpe veldig.Tobben84 skrev:Ja, jeg tror egentlig at z1000sx kan være ganske behagelig for min kropp. Har en del trøbbel med knær og rygg, så min gamle Thundercat ble for framoverlent og hadde for skarp knevinkel, men den hadde 30 grader ryggvinkel, mens Z1000 sx kun har 15 grader. Det tror jeg går strålende.....gorbys skrev:Reiste på langtur med en sv1000s, mer sportslig den enn z1000sx sinn sittestilling. Den har forsåvidt samme ergonomi som en Yamaha fz8, det har eg prøvd å syntes det var ein veldig behagelig kjørestilling. Ein av grunnene til at eg sjølv vurderer z1000sx, men Suzuki kjem med gsx-s1000f neste år så det gjer jo valget litt meir vanskelig
Nå ble det jo sannsynligvis avgiftskutt da, så jeg lukter KRAFTIG på Mt-09 Tracer;)
Jeg må nok krype til korset og være enig med deg der.gorbys skrev:For min eigen del så må eg faktisk ha litt vinkel framover. 15 grader er "ingenting" :-) har eigd to sykkler med rett opp og ned stilling og fikk berre verk i skuldre å øvre del av rygg. Men alle er forskjellige, dette var på en v strom og en intruder
Når det gjelder MT09 så føler jeg testene av denne spriker veldig med tanke på understell, så jeg mistenker kanskje at syklene er forskjellig satt opp?Tobben84 skrev:Ja, det er mange faktorer som spiller inn også, og små forskjeller i vinkel kan utgjøre mye i comfort. Det som er så dumt er at det ofte må en 5-6 timer i setet til før man oppdager hvordan dette funker. Vanligvis vil man jo prøvekjøre en mc i 30 min +/-.
Akkurat nå så står jeg veldig i mellom å bestille en ny Mt-09 Tracer eller vente litt å heller satse på at bruktmarkedet faller litt pga avgiftskuttet på en z1000sz, Ktm 990 smt eller 1190 adventure. En liten interesse har jeg også for en 2013 Versys 1000 som står til salgs rett borti gata her også![]()
Føler liksom at det er dumt å kjøpe en ny sykkel(mt-09) som jeg åpenbart vet at jeg kommer til å irritere meg over pga labert budsjett-understell. Kjører en del på bane også ila en sesong, og da vet jeg at det kommer til å føre til full oppgradering eller salg av sykkelen. Det som lokker er jo pris, garanti og resten av pakken. Gamle Thundercaten min sendte jeg hele til Esp1tech for en betydelig sum, og den ble veldig bra, men å begynne å tukle med det på en helt ny sykkel???nja, det bør være bedre ut av boksen altså....
For å gjøre det ENDA verre så kommer jo Tiger 800 i ny utgave også for 2015, med en del oppgraderinger som jeg ikke helt likte på den gamle, så den er også spennende.....
Jeg også har sett litt både og mtp understellet, men jeg begynner å bli ganske kresen etter 12 år med mye kjøring, så både og betyr som regel at noe er litt off. Jeg er også relativt stor og tung, og planlegger å ha med litt bagasje og fruen til tider, og da tror jeg desverre at tracerens dempere ikke akkurat får bedre egenskaper. Synd egentlig, for ellers tror jeg den fyller ALLE mine behov.....Bjerknez skrev:Når det gjelder MT09 så føler jeg testene av denne spriker veldig med tanke på understell, så jeg mistenker kanskje at syklene er forskjellig satt opp?Tobben84 skrev:Ja, det er mange faktorer som spiller inn også, og små forskjeller i vinkel kan utgjøre mye i comfort. Det som er så dumt er at det ofte må en 5-6 timer i setet til før man oppdager hvordan dette funker. Vanligvis vil man jo prøvekjøre en mc i 30 min +/-.
Akkurat nå så står jeg veldig i mellom å bestille en ny Mt-09 Tracer eller vente litt å heller satse på at bruktmarkedet faller litt pga avgiftskuttet på en z1000sz, Ktm 990 smt eller 1190 adventure. En liten interesse har jeg også for en 2013 Versys 1000 som står til salgs rett borti gata her også![]()
Føler liksom at det er dumt å kjøpe en ny sykkel(mt-09) som jeg åpenbart vet at jeg kommer til å irritere meg over pga labert budsjett-understell. Kjører en del på bane også ila en sesong, og da vet jeg at det kommer til å føre til full oppgradering eller salg av sykkelen. Det som lokker er jo pris, garanti og resten av pakken. Gamle Thundercaten min sendte jeg hele til Esp1tech for en betydelig sum, og den ble veldig bra, men å begynne å tukle med det på en helt ny sykkel???nja, det bør være bedre ut av boksen altså....
For å gjøre det ENDA verre så kommer jo Tiger 800 i ny utgave også for 2015, med en del oppgraderinger som jeg ikke helt likte på den gamle, så den er også spennende.....
Jeg vet heller ikke om det har noen gevinst i forhold til verdien på sykkelen om man monterer dempere fra tredjepart?
Jeg liker MT09'en veldig godt (mer og mer jo mer jeg ser den) og jeg synes det er synd at den hele tiden blir dratt ned grunnet disse demperne. Men jeg husker den var god å sitte på. man satt langt mer oppreist enn jeg trodde :-)
Ja, det kommer mye nytt, men samtidig mistenker jeg at forhandlerne legger på litt på prisene/fortjenesten sin, og dermed forsvinner litt av gevinsten for oss. I tillegg hvis jeg skal ha ny sykkel, så må jeg bestille nå, ellers kommer den ikke før langt utpå våren. Her i Stavanger begynner jo sesongen i februar:)gorbys skrev:Trur en gjør lurt i å vente til utpå nyåret siden det tydeligvis kommer mange nye sykkler da. Z1000sx får mye skryt for kjøreegenskaper på bane og da. :-) skal iallefall prøvekjøre neste år men usikker om det blir bytte, det er noko spesielt med sv'n og :-)
Jeg tror du kan føle deg helt trygg på at forhandlerne ikke kommer til å legge inn noen ekstra lapper til seg selv!Tobben84 skrev:Ja, det kommer mye nytt, men samtidig mistenker jeg at forhandlerne legger på litt på prisene/fortjenesten sin, og dermed forsvinner litt av gevinsten for oss. I tillegg hvis jeg skal ha ny sykkel, så må jeg bestille nå, ellers kommer den ikke før langt utpå våren. Her i Stavanger begynner jo sesongen i februar:)gorbys skrev:Trur en gjør lurt i å vente til utpå nyåret siden det tydeligvis kommer mange nye sykkler da. Z1000sx får mye skryt for kjøreegenskaper på bane og da. :-) skal iallefall prøvekjøre neste år men usikker om det blir bytte, det er noko spesielt med sv'n og :-)
Vurderer VELDIG Versys 1000 nå altså, selv om den ikke er av de peneste, så får den mye skryt i tester, og er en skikkelig robust maskin, som funker til stort sett alt.....Den er jo på mange måter lik z1000sx også, men har mye mer komfortabel sittestilling og lengre fjæringsvei.