Joda, jeg ser den, og det er kanskje vekten som utgjør den største forskjellen her..KawaJens skrev:To vidt forskjelloge sykkler byggd for forskjellige kriterier. Motor stammer nok fra Daytona men er nok sett opp anerledes samt girkasse etc etc. ST3 vil nok dra godt i fra.Bjerknez skrev:Jeg aner ikke hvordan denne Tiger 800 er satt opp i forhold til en Street Triple R, men den bør vel fint holde følge med en Street Triple da jeg annser disse to er relativt like i forhold til motor?
Joda, tigeren har ca. 10HK'er mindre og veier nesten 40kg. mer, men har 10NM mer enn street'en og har momentet lenger ned i effektkurven.
Er spent på hvordan denne Tigeren egentlig går i forhold til min, for dette er så absolutt en kandidat for meg hvis jeg en gang kommer til å konvertere til en slik type sykkel.
Uansett, så kjøper man vel ikke en slik type sykkel for å leke bajass...
Synes vertfall den nye Tigeren ser veldig bra ut
Uansett, så hadde det blitt denne eller evt. Explorer'n, men den koster jo vesentlig mer da...
Dog regner jeg med at speedometeret/displayet er det samme på Tiger 800 og Street'en...
Rett og slett det mest vellykkede displayet jeg har sett på en sykkel så langt. Her har man gir indikator og bensinmåler samt en drøss av andre instillinger og muligheter. Jeg liker at turtelleren er analog og det andre digitalt også. Nå er jo ikke jeg akkurat godt vant når det kommer til slike displayer da cruiseren jeg hadde var ganske spartansk her. Man hadde speedometer og tripteller samt klokke, og thats it. Man blir jo vant til dette også, men speedoen på Street'en/Tigeren etc. har nærmest samme funksjonalitet som i en moderne bil og det liker jeg