Jeg husker Dagbladet i gamle dager... da hadde de på lørdager en sånn kontaktannonsegreie langt baki, der det ofte kunne stå som følger: (f.eks)
"Mask.mann (45) s. ung fem.gutt for gj.sid. hygge. Ikke miljø.
Bill.merk: Kosebamse"
Dette var underlige greier synes vi småguttene på landsbygda. Det var slett ikke alt vi skjønte like godt.... og det var nok sikkert like bra :-D
Men jeg beit meg merke i dette med "Ikke miljø"
Det var nok slett ikke alle som ville bli asossiert med denslags miljø på 80'tallet
Jeg derimot har null og niks problemer med å bli sett sammen med de andre fra Triumph miljøet... som nå, når vi er på tur i London og omegn.
For en knallbra gjeng å reise med.
Vi ankom Flesland onsdag kveld, fikk oss en pils og to før vi gikk på flyet, og noen glass på hotellet før leggetid.
Tidlig opp torsdag morgen, buss til Hinckley og Triumph fabrikken, og en omvisning der.
Vi blei møtt av salgs-sjefen og fikk en 15 minutters innføring om Triumph Hinkcley, før han tok oss med på en runde i fabrikken...
Salgs-sjefen og hans sjarmerende assistent
Her Bjerkenez.... sånn ser mottorn din ut, innvendig.
Her er sykkel-lageret, klare til å fraktes ut til lykkelige eiere
Og inne i fabrikken var det litt restriksjoner på fotografering... men litt snik-knipsing blir det jo

Her er en palle med "rå-veiv" før maskinering
Vi hadde først en runde og fikk se på madkineringsavdelingen.
Her er Marthon med motoren til Rocket 3'en. Voksne saker
De forskjellige maskineringstrinn på en gearaksling til Thunderbird
Så var det inn i monteringshallen, der syklene kommer på løpende bånd (ca 100 om dagen)
Her kommer en Speed Triple motor, på vei fra "motor linja" og over til "Chassis" der ramma får motor og dempere/gaffel etc etc
Øhlins TXT
og Øhlins gaffel
og vips.... en Speed Triple er født.
Det kan lett falle noen gledestårer i en sådann stund :-D
Så blir den til slutt prøvestartet og testet, en laaaang sjekkliste gjennomgåes før den havner hit.... pakking:
Deretter fikk vi en lunch, før vi tok bussen tilbake, og gjorde oss klar til Christmas Party hos Jack Lillys.
Men det er en annen historie...
og til slutt...
Hvem kjørte denne sykkelen i Brasil og Amazonas?