jhn skrev:Jeg kjører Suzuki og trenger ikke NAF-medlemskapBusa Trond skrev:Jeg kjører Triumph og er NAF medlem

jhn skrev:Jeg kjører Suzuki og trenger ikke NAF-medlemskapBusa Trond skrev:Jeg kjører Triumph og er NAF medlem
Ingen banner og link i forumheadingen, men står oppført i venstre marg under "Linker" på portalsiden vår:Bjerknez skrev:
Hvorofor finnes det ikke en eneste banner her på siden som reklamerer for NMCU?
1095 pr år.SuperMorten skrev:[quote="jhn] hva koster et medlemskap?
http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
Medlemstallene antyder antakelig at det er langt flere bilister enn motorsyklister, og det stemmer nok ganske bra.Bjerknez skrev:http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
Dem har nok oppnådd langt mer enn NMCU gjennom tidene. Men NMCU er jo mer rettet mot motorsyklister. NAF og NMCU gjør nok mye av det samme og har nok mange like meninger rent politisk angående vedlikehold av veier, trafikksikkerhet etc. Så du skal ikke se bort i fra at det er NAF som faktisk har dratt det største lasset. Men dem har som sagt over 500.000 medlemmer mot NMCU's 17.000. Joda, kontigenten er høyere, fordelene med å være medlem er langt flere etc.
Jeg er helt enig med deg kjellv.kjellv skrev:Medlemstallene antyder antakelig at det er langt flere bilister enn motorsyklister, og det stemmer nok ganske bra.Bjerknez skrev:http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
Dem har nok oppnådd langt mer enn NMCU gjennom tidene. Men NMCU er jo mer rettet mot motorsyklister. NAF og NMCU gjør nok mye av det samme og har nok mange like meninger rent politisk angående vedlikehold av veier, trafikksikkerhet etc. Så du skal ikke se bort i fra at det er NAF som faktisk har dratt det største lasset. Men dem har som sagt over 500.000 medlemmer mot NMCU's 17.000. Joda, kontigenten er høyere, fordelene med å være medlem er langt flere etc.
Men som motorsyklister kan vi ikke stole på at en bil- og biltrafikkorientert interesseorganisasjon er våken på utfordringene vi som MC-trafikanter er opptatt av. Vi opplever helt andre farer enn bilister gjør, selv om vi ferdes på de samme veiene.
NAF har jo riktignok en undergruppe i NAF MC som også har mange lokallag rundt omkring. Likevel har ikke disse den samme tyngde som NMCU her til lands, og slett ikke når det er snakk om samarbeid med søsterorganisasjonene i andre land og moderorganisasjonen FEMA når det tunge byråkratiet i Brussel skal påvirkes.
Spør en hvilken som helst 18-20 åring med B-sertifikat og bil om de kan forklare deg noe om NAF. Tror du vil få samme svar.Bjerknez skrev:Jeg er helt enig med deg kjellv.kjellv skrev:Medlemstallene antyder antakelig at det er langt flere bilister enn motorsyklister, og det stemmer nok ganske bra.Bjerknez skrev:http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
Men som motorsyklister kan vi ikke stole på at en bil- og biltrafikkorientert interesseorganisasjon er våken på utfordringene vi som MC-trafikanter er opptatt av. Vi opplever helt andre farer enn bilister gjør, selv om vi ferdes på de samme veiene.
NAF har jo riktignok en undergruppe i NAF MC som også har mange lokallag rundt omkring. Likevel har ikke disse den samme tyngde som NMCU her til lands, og slett ikke når det er snakk om samarbeid med søsterorganisasjonene i andre land og moderorganisasjonen FEMA når det tunge byråkratiet i Brussel skal påvirkes.
Poenget mitt var å dra en parallell mellom NAF og NMCU med tanke på antall medlemmer/kundefordeler/gjennomslagskraft etc. Hvis du går bort til en hvilken som helst mopedist eller fersk eier av A-lappen og spør han/hun om han/hun vet hva NMCU er så kan jeg med stor sikkerhet si at dem bare klør seg i hodet. Dem kunne vært mye større enn dem er i dag hvis dem hadde gjort ting litt annerledes tror jeg.
Jeg savner liksom motorsyklistenes svar på NAF. Jeg føler NMCU er alt for dårlig til å markedsføre seg selv til å klare noe slikt.
Jeg viste hva NAF var siden jeg var rundt 10 år gammel da min far alltid har vert medlem der og det flyter av NAF bøker hjemme etc. De fleste har hørt om NAF, men ikke om NMCU. I en alder av 38 år så hadde jeg aldri hørt om NMCU før jeg ble medlem i dette forumet.kjellv skrev:Spør en hvilken som helst 18-20 åring med B-sertifikat og bil om de kan forklare deg noe om NAF. Tror du vil få samme svar.Bjerknez skrev:Jeg er helt enig med deg kjellv.kjellv skrev:Medlemstallene antyder antakelig at det er langt flere bilister enn motorsyklister, og det stemmer nok ganske bra.Bjerknez skrev:http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
Poenget mitt var å dra en parallell mellom NAF og NMCU med tanke på antall medlemmer/kundefordeler/gjennomslagskraft etc. Hvis du går bort til en hvilken som helst mopedist eller fersk eier av A-lappen og spør han/hun om han/hun vet hva NMCU er så kan jeg med stor sikkerhet si at dem bare klør seg i hodet. Dem kunne vært mye større enn dem er i dag hvis dem hadde gjort ting litt annerledes tror jeg.
Jeg savner liksom motorsyklistenes svar på NAF. Jeg føler NMCU er alt for dårlig til å markedsføre seg selv til å klare noe slikt.
Men jeg synes det er litt trist at det virker som mange vet hva NMCU er og mye om hva de gjør. Men likevel kan de ikke tenke seg medlemsskap fordi det ikke er gode nok medlemsfordeler. Jeg vil anta de samme heller ikke er fagorganisert. Medlemsfordelene der har heller ikke samme verdi som medlemskontingenten for de fleste.
For min egen del er jeg medlem i NMCU, men ikke fagorganisert! Det er et bevisst valg.
Din far kjørte kanskje ikke motorsykkel, og var kanskje av den grunn heller ikke NMCU medlem. Derfor har du ikke fått dette inn med morsmelka. NMCU er jo også en langt yngre organisasjon, og det er vel helst i de senere år at vi motorsyklister har trengt en organisasjon som taler for oss.Bjerknez skrev:Jeg viste hva NAF var siden jeg var rundt 10 år gammel da min far alltid har vert medlem der og det flyter av NAF bøker hjemme etc. De fleste har hørt om NAF, men ikke om NMCU. I en alder av 38 år så hadde jeg aldri hørt om NMCU før jeg ble medlem i dette forumet.kjellv skrev:Spør en hvilken som helst 18-20 åring med B-sertifikat og bil om de kan forklare deg noe om NAF. Tror du vil få samme svar.Bjerknez skrev:Jeg er helt enig med deg kjellv.kjellv skrev:Medlemstallene antyder antakelig at det er langt flere bilister enn motorsyklister, og det stemmer nok ganske bra.Bjerknez skrev:http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
Men jeg synes det er litt trist at det virker som mange vet hva NMCU er og mye om hva de gjør. Men likevel kan de ikke tenke seg medlemsskap fordi det ikke er gode nok medlemsfordeler. Jeg vil anta de samme heller ikke er fagorganisert. Medlemsfordelene der har heller ikke samme verdi som medlemskontingenten for de fleste.
For min egen del er jeg medlem i NMCU, men ikke fagorganisert! Det er et bevisst valg.
Ellers så er jeg enig med deg vedrørende at de gjør en god jobb isolert sett. Men jeg mener dem SELV kunne gjort det mye bedre med å satse litt mer på og få medlemmer og ikke bruke jungeltelegrafen. Har jobbet med salg/kundeoppfølging etc. i mange år og kan med en gang si at NMCU kunne gjort det bedre. Når ikke jeg føler at lysten til å skaffe medlemmer er der så faller også litt av interessen bort, selv om beløpet er lite og mye av det dem gjør er bra.
Men som jeg skrev lenger opp i tråden så kan jeg gjerne melde meg inn der av den grunn, og kanskje gjør jeg det også, men det er da altså ikke poenget her.
Helt enig ... NAF er på mange måter overflødig. Jeg ser på NMCU litt på samme måte. Jeg ser egentlig ikke noe kjempebehov for de heller. Føler ikke at jeg trenger noen organisasjon som jobber spesielt for meg som motorsyklist.LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.
Note 4
NMCU har ihvertfall jobbet aktivt for å oppnå konkrete ting for motorsyklister: fri fra bompenger, lov til å kjøre i kollektivfelt, pkk, wire-rekkverk m.m. Veiboka til NAF kan jeg godt klare meg uten.jhn skrev:Helt enig ... NAF er på mange måter overflødig. Jeg ser på NMCU litt på samme måte. Jeg ser egentlig ikke noe kjempebehov for de heller. Føler ikke at jeg trenger noen organisasjon som jobber spesielt for meg som motorsyklist.LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.
Note 4
Jeg synes også at det er litt råflott av NMCU å ta æren for at det ikke ble pkk ... de sier jo selv på hjemmesiden at regjeringen også var motstandere av pkk
Jeg skjønner ikke helt hva du sikter til når du henviser til NMCU sin hjemmeside jhn.jhn skrev:Helt enig ... NAF er på mange måter overflødig. Jeg ser på NMCU litt på samme måte. Jeg ser egentlig ikke noe kjempebehov for de heller. Føler ikke at jeg trenger noen organisasjon som jobber spesielt for meg som motorsyklist.LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
Note 4
Jeg synes også at det er litt råflott av NMCU å ta æren for at det ikke ble pkk ... de sier jo selv på hjemmesiden at regjeringen også var motstandere av pkk