Hei. Eg har en GSX 750 som er veteran til neste år. Eg lurer på hva den kan være verdt?
Saken er den at pga dårlig økonomi og tid må eg selge sykkelen eg kjøpte i sommer. Den er fortrinnsvis i god stand men gammel og lite gjort med, har gått ca 75 men mest småturer, 2 eiere. Nå har den fått en skade i selve blokken under sylinderen på høyre side, det runde dekselet er knust av og selv om det skiftes så blir det en liten kløft der. Av feil ellers er det: mangler 1blinklys og 1speil, speedometeret-tror det bare er nedi navet, har virket nylig.
Tenkte at det da dessverre ikkje er noe verdi i denne gamle sykkelen, fordi om det er en flott sykkel som går godt. Men så var det en som sa at siden den straks er veteran og populær å bygge om, så kunne eg få mer for den med å vente evt fikse den litt også selge.
Men noen som vet ca verdi på dette?
(kan legge ved noen bilder senere)
Selge, fikse og så selge, eller beholde GSX 750 E?
-
- Innlegg: 10
- Registrert: 29 nov 2014, 20:55
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 srad
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Selge, fikse og så selge, eller beholde GSX 750 E?
Tja, vil tro den kan være verdt 10 - 20000, avhengig av tilstand forøvrig. Original lakk og originalt eksosanlegg kan eventuelt bidra til en bedre pris enn ellers.
Du har ikke et bilde?
Du har ikke et bilde?
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Selge, fikse og så selge, eller beholde GSX 750 E?
Det koster noen tusenlapper å få den i god stand, strøken koster mange tusenlapper og mange timers arbeid.
Og det koster langt mer enn du kan få betalt for sykkeln, mao dårlig butikk.
Selg den for 10 -20 tusen hvis du uansett skal kvitte deg med den.
Og det koster langt mer enn du kan få betalt for sykkeln, mao dårlig butikk.
Selg den for 10 -20 tusen hvis du uansett skal kvitte deg med den.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 10
- Registrert: 29 nov 2014, 20:55
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 srad
Re: Selge, fikse og så selge, eller beholde GSX 750 E?
Takker for raske svar!
Tenkte meg nesten det var noe i den duren. Skal få knipset et bilde og to i morgen, for skaden på selve motoren synes eg var litt stygg og kan tenke meg dette drar verdien ned...
Tenkte meg nesten det var noe i den duren. Skal få knipset et bilde og to i morgen, for skaden på selve motoren synes eg var litt stygg og kan tenke meg dette drar verdien ned...
-
- Innlegg: 10
- Registrert: 29 nov 2014, 20:55
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 srad
Re: Selge, fikse og så selge, eller beholde GSX 750 E?
Får ikke lagt til bilder, får beskjed om at de er for store som vedlegg.
Noen som vet om en plass eg kan legge de ut, for så og bare legge ut linken her?
Mvh. CTD
Noen som vet om en plass eg kan legge de ut, for så og bare legge ut linken her?
Mvh. CTD
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39729
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Selge, fikse og så selge, eller beholde GSX 750 E?
Det beste er å bruke en ekstern lagringsplass ekstern og linke til posten du skrifver her inne.CrashTestedDummie skrev:Får ikke lagt til bilder, får beskjed om at de er for store som vedlegg.
Noen som vet om en plass eg kan legge de ut, for så og bare legge ut linken her?
Mvh. CTD
Selv bruker jeg http://www.postimage.org" onclick="window.open(this.href);return false;. Kjapp og brukervennlig.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Selge, fikse og så selge, eller beholde GSX 750 E?
Your ikke du skal forvente mer enn 10000 på en god dag med de manglene/skadene.
Jeg følger i hovedsak med på 80-talls Honda, og er der ikke kjøreklare, så får du fra 3000,- og oppover til ca 10000,-.
80-talls sykler er nok ikke så verdifulle som man skulle tro. Det er sykler fra før 1980 som henter de store pengene fremdeles.
Jeg følger i hovedsak med på 80-talls Honda, og er der ikke kjøreklare, så får du fra 3000,- og oppover til ca 10000,-.
80-talls sykler er nok ikke så verdifulle som man skulle tro. Det er sykler fra før 1980 som henter de store pengene fremdeles.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Selge, fikse og så selge, eller beholde GSX 750 E?
Mange sykler fra 80-tallet har gått mye opp i pris, bare de siste par årene. Dette sees særlig på prisene i feks England, USA og Tyskland.skullerud skrev:Your ikke du skal forvente mer enn 10000 på en god dag med de manglene/skadene.
Jeg følger i hovedsak med på 80-talls Honda, og er der ikke kjøreklare, så får du fra 3000,- og oppover til ca 10000,-.
80-talls sykler er nok ikke så verdifulle som man skulle tro. Det er sykler fra før 1980 som henter de store pengene fremdeles.
Noen 80-talls Honda her, med priser fra omkring 5500 - 14000 Euro, i en tid da Euroen ikke er så langt fra
9 kr.: http://suchen.mobile.de/motorrad/search ... 1985-12-31" onclick="window.open(this.href);return false;
Et par av de tidligste GSX 1100 her, til 3-4000 Euro.
i Tyskland koster en 2014 ZZR 1400 rundt 13 000 Euro.
Mao kan en gammel Honda eller Suzuki fra første halvdel av 80-tallet koste 1/3 - 1/2 ganger prisen av
en ny ZZR 1400. Det synes jeg er MYE.