Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Bjerknez skrev:Kom igjen'a folkens! :lol

Løsne litt på slippen og ta av hanskene. Jeg trodde min ironiske inntreden over var ganske så tydelig...
Tror kanskje det har litt med vilje å gjøre ... for meg var det ganske så tydelig.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

jhn skrev:

Løsne litt på slippen og ta av hanskene. Jeg trodde min ironiske inntreden over var ganske så tydelig...
Tror kanskje det har litt med vilje å gjøre ... for meg var det ganske så tydelig.
Jaja... samma det...

Nå er det nattan her vertfall :lol

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Den beste sykkelen for meg er den ultimate sport/turer, og da snakker vi om K1300S!

Bilde

Den har ett chassie som inngir enormt med tillit, er sylskarpt presist, trekker sterkt fra bunn til det tar av rundt 8000, jeg trenger ikke fikle med kjede, har fine modelltilpassede kofferter, og en god del "gadgets", som feks elektronisk justerbart chassie, fra styret..i fart :thumleft

Jeg har nu kjørt endel store sterke sykler, og det som spesielt gjør at K1300S står frem, er stabiliteten og den tilliten det formidler ved aktiv kjøring.
Dette er en sykkel som kanskje ser litt lang ut, men synet bedrar, den svinger lett!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Flott sykkel zzr-erling! :thumleft

Men jeg så ikke akselavsatanden før du nevnte den var lang, og da så jeg det virkelig. Nesten som cruiseren jeg hadde detta jo, hehe Men ellers er jo sykkelen din et rullende teknoliginnferno og kanskje en gang når jeg blir voksen så kjører jeg en slik også :thumleft

Hvordan er sittestillingen på denne?

Ser ut som en perfekt langtursykkel dette. Men den er jo heller ikke gratis...

Selv så har jeg jo ikke rare erfaringen å banke i bordet med, men har jo som kjent vært innom cruiser segmentet og er nå konvertert til "streetsykkel". Det neste nå blir kanskje noa ala Tiger Explorer eller kanskje en BMW K1300. Hvem vet. Uansett så får vi se etter ett par år med street'en hva jeg ender på. Så langt har den vertfall ikke skuffet meg :thumleft

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

De veskene dine Erling, hvor mange liter rommer de?
Henholdsvis i lukket og semi-åpen stilling :scratch
Det har slått meg mange ganger at de ser latterlig små ut,
men jeg er fullt klar over at synet kan bedra volsomt mht volum :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:Flott sykkel zzr-erling! :thumleft

Men jeg så ikke akselavsatanden før du nevnte den var lang, og da så jeg det virkelig. Nesten som cruiseren jeg hadde detta jo, hehe Men ellers er jo sykkelen din et rullende teknoliginnferno og kanskje en gang når jeg blir voksen så kjører jeg en slik også :thumleft

Hvordan er sittestillingen på denne?

Ser ut som en perfekt langtursykkel dette. Men den er jo heller ikke gratis...

Selv så har jeg jo ikke rare erfaringen å banke i bordet med, men har jo som kjent vært innom cruiser segmentet og er nå konvertert til "streetsykkel". Det neste nå blir kanskje noa ala Tiger Explorer eller kanskje en BMW K1300. Hvem vet. Uansett så får vi se etter ett par år med street'en hva jeg ender på. Så langt har den vertfall ikke skuffet meg :thumleft
Sittestillingen er passe "frempå", slik jeg liker det. Det føles komfortabelt og passer til meg som liker å kjøre "litt på hugget".
Har hatt Tiger 800, og ei slik kjørestilling passer ikke meg. Motoren er bra, kan ikke forlange mere av 800 i en allroader, men det ble mye "pisking" og turtallsprerre.. ;)
Man er forskjellig, ikke bare i hva som rent fysisk er best, men også hvordan vi liker å kjøre...
Ifht ZZR1400, er K1300S mere passe for meg i alle henseende vedr kjørestilling. Styret er nærmere, litt høyere og smalere.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

ojda skrev:De veskene dine Erling, hvor mange liter rommer de?
25L utslåtte, kanskje 15 komprimert. Jeg bruker å ha de litt over halvfulle.
Føler ikke at jeg trenger mere! :thumleft
Da skal det nevnes at min kjære tar bagasjen selv på sin, og at jeg er kritisk til tungt lasta bikes, det ødelegger jo kjøregleda...anyway.

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

ZZR-Erling skrev:
Da skal det nevnes at min kjære tar bagasjen selv på sin, og at jeg er kritisk til tungt lasta bikes, det ødelegger jo kjøregleda...anyway.

Ok, da var de ikke større en jeg trodde :roll
Med andre ord ikke noe for ojda m kone =;

Men pokker, jeg skal da ikke ha noen ny sykkel nå :[-X Uff den vintern :sorry

På tide med køya :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

ojda skrev:
ZZR-Erling skrev:

Ok, da var de ikke større en jeg trodde :roll
Med andre ord ikke noe for ojda m kone =;

Men pokker, jeg skal da ikke ha noen ny sykkel nå :[-X Uff den vintern :sorry

På tide med køya :vs
:vs

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev:
25 liter utslåtte vil si at du i praksis kan ha 50 liter i sideveskene til sammen (skarp i matte se..) og jeg kan forestille meg at det er mer enn nok hvis man er litt spartansk når man pakker. 50 liter holder selv for meg når jeg er borte en uke, og jeg tar heller med for mye enn for lite. Men som sagt.. dere er jo to personer da...

Har selv bestillt meg bagasjeløsning fra Kriega på til sammen 50 liter bak på sykkelen. Det skal sies at jeg også har ne tankveske på 20 liter. Tror jeg klarer meg fint med det. Det skal også sies at JEG tar med meg finstasen, gåbort skoene og en del andre ting som kanskje andre legger igjen hjemme :P :p

Men du har jo også en større sykkel enn meg og har nok også plass til litt mer på sykkelen.

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Størrelsen på sideveskene på K1200S var hovedgrunnen til at det ikke ble sånn sykkel. De ble litt for små for to stk på campngtur :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:Størrelsen på sideveskene på K1200S var hovedgrunnen til at det ikke ble sånn sykkel. De ble litt for små for to stk på campngtur :)
Og da blei du belemret med kawaen ... du har ikke vurdert skillsmisse? ... :-k øøøh ... det er kanskje ikke grunn nok i allmennhetens øyne? Glem det, bare behold både sykkel og kjærring du. Det e nok det beste, så får du heller finne deg i å ha en sykkel du ikke liker :twisted

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
jhn skrev:
Jompa skrev:Bra at du er fornøyd :thumleft
Kunne ikke tenkt meg en sånn "traktor" selv, men skal ikke starte noen diskusjon om å like/ ikke like.
Du kjørte 190 mil på tre dager, hvor mange timer ble det pr dag fra du starta til du parkerte om kvelden ?
Treogseksti komma tretretre mil pr dag er ca det jeg normalt kjører pr dag når jeg er på tur, da har jeg 10-12 timers dag med ganske hyppige pauser.
Har som regel første overnatting i Tromsø, og det er ganske nøyaktig 60 mil hjemmefra.

Har du prøvd noen av disse traktorene? Om du har prøvd, ja da vet du jo hvorfor du mener det gjør, og alt er greit. Om ikke, så kan det hende du hadde blitt litt overrasket over både komfort og kjøreegenskaper ...

Ang BMW K 1x00 S/R/R Sport, som nevnt over, så er det den sykkelen jeg har mest lyst på, og har mange ganger vært nær ved å bytte til en sånn. Dessverre har fornuften slått inn hver gang, og jeg kjører fremdeles V-strom.
Egentlig er jeg strålende fornøyd med den, så da så ....
http://68.178.194.211/gallery/data/500/DSC_0151.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Very nice
Noen og seksti mil er vel ikke så veldig mye når man er på tur? Eller er det det? Hadde vært gøy å lest erfaringene noen som har fått prøve den på litt lange etapper. Og ikke bare i Norske fartsgrenser. Jeg har lyst på en slik traktor, men er fremdeles skeptisk. Har et håp om en langtur neste sommer og da blir det sikkert på den gamle Kawaen. Fikk ikke prøvd noe BMW i år, har vært litt lite hjemme dessverre.
Jeg er litt enig med jhn. Noen og seksti mil er lite etter min mening. Med F800GS gikk det faktisk fint med etapper på 85mil, med R1200GS går disse 85 milene enda finere og mer behagelig så klart :thumleft

Men i flott Norsk natur, fint vær og svingete 50-60 soner så sier det seg klart at noen og seksti mil er nok for en klokke om man skal slå opp telt , ta bilder og kose seg. :mk

Som jeg har nevnt sikkert i det kjedsommelige så er det slike veier og opplevelser som gjør at jeg kjører motorsykkel. For over 20 år siden var målet et helt annet.
Da var målet å komme seg med fergen til Danmark og fortest mulig ned til Tyskland for å teste toppfart. Rundt 100 mil skulle unnagjøres på flekken :P :p

Til slikt bruk, timesvis i salen med 130 km/t ++, så er nok ikke multisykler det ideelle. Her er nok sykkel av typen du allerede har mest ideel slik jeg har erfart det.
Men om man kjører noen mil i høyhastighet 130+, og mens 80-90% av resten foregår i normale hastigheter under 130 så vil jeg påstå at en GS er ypperlig til svært lange turer.

Når jeg igjen skal kjøre nedover Europa, vil jeg nok av nyskjerrighet og opplevelsens skyld holde meg unna motorveien størsteparten av turen. Bergener nok noen dager ekstra for å kjøre landsbyveier.
Jeg gjør til og med dette her hjemme, ingen ting er for min del kjedeligere enn veier merken med en E foran. Her er det fylkesveier og riksveier som teller. Leter nok opp private veier som er tillat for offentlig ferdsel også :P :p
Men vi er foskjelige også angående opplevelser, akkurat som på sykkelfronten. Heldigvis finnes det noe for enhver smak :vs
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Å nei du, kom ikke her med ironi :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Den beste sykkelen for meg er den ultimate sport/turer, og da snakker vi om K1300S!

Bilde

Den har ett chassie som inngir enormt med tillit, er sylskarpt presist, trekker sterkt fra bunn til det tar av rundt 8000, jeg trenger ikke fikle med kjede, har fine modelltilpassede kofferter, og en god del "gadgets", som feks elektronisk justerbart chassie, fra styret..i fart :thumleft

Jeg har nu kjørt endel store sterke sykler, og det som spesielt gjør at K1300S står frem, er stabiliteten og den tilliten det formidler ved aktiv kjøring.
Dette er en sykkel som kanskje ser litt lang ut, men synet bedrar, den svinger lett!
Helt klart en kjempesykkel for aktiv kjøring, takler vel nesten det meste. Jeg har vel nevnt at jeg har prøvekjørt denne ved flere anledninger for gøyens skyld :P :p
For denne typen sykkel er det ganske genialt for oss som hater å smørre og stramme kjede. At den har lang akselavstand gjør vel den desto mer stabil i høye hastigheter utenfor vårt land. De elektroniske gadgets er jeg også svært glad i, noe jeg er kjempefornøyd med også på min "traktor". Måtte ha hele pakken :thumleft
Morsom sykkel som nesten går for godt, men dog en litt for begrenset sykkeltype på endel punkter etter mine behov. Men så var det den smaken da, den kan man jo som sett ikke enes om :vs

Svar