Jeg har veldig lyst på en langtur igjen til sommeren og ser da mot Marokko. Er det noe av dere som har vært der med kjøretøy og vet hvor om stendig det er og hva som kreves på grensen?
Marokko er vel det landet i Afrika som er lettest å komme til. Hva med Tunisia?
Gode forslag om ruter i Spania tas og imot med takk.
Tur sørover, grenser og sånt.
Tur sørover, grenser og sånt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Re: Tur sørover, grenser og sånt.
Jeg satt og vurderte ferje fra Italia og over til Tunisia for og kjøre Algerie, Marokko til Spania. Jeg slo det i fra meg i fjor da Algerie ikke akkurat er mye turist vennlig om dagen. Her kidnappes vestlige hele veien og mange havner til slutt opp på liveleak eller youtube.. Lite hjelp med hva du spørr om men ta og Google Algerie å turist så er det mange ubehagelige x faktorer og ta hensyn til..
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Jeg har tenkt det samme, men hører Algerie er oppskrytt som turistdestinasjon i disse dager.Svolp skrev:Jeg satt og vurderte ferje fra Italia og over til Tunisia for og kjøre Algerie, Marokko til Spania. Jeg slo det i fra meg i fjor da Algerie ikke akkurat er mye turist vennlig om dagen. Her kidnappes vestlige hele veien og mange havner til slutt opp på liveleak eller youtube.. Lite hjelp med hva du spørr om men ta og Google Algerie å turist så er det mange ubehagelige x faktorer og ta hensyn til..
- Jarle
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Kontakt:
Husk at forsikringen på sykkelen mest sannsynlig ikke gjelder i Afrikanske land og derfor må du antakelig kjøpe forsikring på grensen.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Jeg vet den ikke gjelder i Tunisia. Usikker angående Marokko. Tror du har rett der. Lurer på hva det koster.Jarle skrev:Husk at forsikringen på sykkelen mest sannsynlig ikke gjelder i Afrikanske land og derfor må du antakelig kjøpe forsikring på grensen.
- Jarle
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Kontakt:
Jeg sjekket sist uke forsikring i USA og Canada.
Det kostet $272.90 inkl. service Fee for 3mnd.
Har ikke sjekket for Afrikanske land men det kan vell ikke være så store forskjeller.
Det kostet $272.90 inkl. service Fee for 3mnd.
Har ikke sjekket for Afrikanske land men det kan vell ikke være så store forskjeller.
Jarle
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Haeggis hadde jo en begivenhetsrik tur til Marokko for et par tre år siden, spør han.JohnnyTh skrev:Jeg har veldig lyst på en langtur igjen til sommeren og ser da mot Marokko. Er det noe av dere som har vært der med kjøretøy og vet hvor om stendig det er og hva som kreves på grensen?
Han hadde litt mer begivenheter enn det jeg håpet på, men god ide.jhn skrev:Haeggis hadde jo en begivenhetsrik tur til Marokko for et par tre år siden, spør han.JohnnyTh skrev:Jeg har veldig lyst på en langtur igjen til sommeren og ser da mot Marokko. Er det noe av dere som har vært der med kjøretøy og vet hvor om stendig det er og hva som kreves på grensen?
Her må dere spørre en marokkaner om gode turruter. kjørt med bil nedover men aldri med sykkel.
rutene som jeg synes var fine er:
1.
Oslo til Tyskland med båt, kjører ned til Montpellier og tar båt derfra til Marokko, Nador.
2.
skal du ha maksimal kjøring så kan man kjøre hele veien ned til Almeria og ta båt derfra til Marokko. ta gjerne båt til en by som heter Melilla, dette er en spansk by som ligger i Marokko (det samme som Gibraltar ligger i spania men er Britisk). båten er møkk men tar bare noen timer.
1 og 2
Turene rundt i marokko er mange men den jeg tar er å kjøre vest-over i landet mot vestkysten, rå ny vei og mye kult å se.
Når det gjelder forsikring så er det greit å si ifra til den marokanske ambassaden her til lands, hvis jeg ikke husker feil så måtte jeg si ifra til forsikringsselskapet at jeg skulle til Marokko, fikk da en lapp som jeg viste til ambassaden.
ALDRI LA NOEN FORSVINNE MED PASSET DITT VED GRENSEN MELILLA/NADOR.
rutene som jeg synes var fine er:
1.
Oslo til Tyskland med båt, kjører ned til Montpellier og tar båt derfra til Marokko, Nador.
2.
skal du ha maksimal kjøring så kan man kjøre hele veien ned til Almeria og ta båt derfra til Marokko. ta gjerne båt til en by som heter Melilla, dette er en spansk by som ligger i Marokko (det samme som Gibraltar ligger i spania men er Britisk). båten er møkk men tar bare noen timer.
1 og 2
Turene rundt i marokko er mange men den jeg tar er å kjøre vest-over i landet mot vestkysten, rå ny vei og mye kult å se.
Når det gjelder forsikring så er det greit å si ifra til den marokanske ambassaden her til lands, hvis jeg ikke husker feil så måtte jeg si ifra til forsikringsselskapet at jeg skulle til Marokko, fikk da en lapp som jeg viste til ambassaden.
ALDRI LA NOEN FORSVINNE MED PASSET DITT VED GRENSEN MELILLA/NADOR.