![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Bilde](http://www.ducati.ms/forums/attachments/streetfighter/438802d1409189509-streetfighter-848-continental-tkc80-pics-imageuploadedbymo-free1409189480.349588.jpg)
Men billig ble det til slutt IKKE. Til sammen 4.000,- for alle fire veskene inkl. frakt. :-)åToven skrev:Veskene så jo knall ut! Da må jeg grave litt i pengebingen her også, var litt skeptisk på om man fikk en US20 oppå US30 sammen med US10 på sidene, men den problemstillinga løste du for meg :-)
@:BjerksnezLordShaft skrev:Nå kan jeg bare prate for meg og kanten... Vi har begge testet grensene våres på pilot power 3...dette er definitivt de beste dekkene jeg noen gang har hatt.... De sitter som lim på tørt og har fantastiske egenskaper på vått føre. Jeg har ikke akkurat kneskrap på vått føre, men aldri opplevd nervøse dekk på veldig vått føre. Å jeg har kjørt aktivt fra Bergen til ålesund i pissregn.
Nå er det en evig diskusjon på at sport touring dekk, som pilot road 4 oppnår raskere optimal drifttemperatur på kalde veier, som vi som oftest har her i Norden. Sport dekk har fra tidligere hatt en optimal temp på ca 15 til 20 grader høyere enn touring dekkene. Selv om det ikke finnes et eneste bevis fra verken produsent eller folk på nettet... Tro meg, jeg har prøvd å finne info om hva som er optimal driftstemp på st dekk.
Når det er sagt... Så har jeg målt temperatur med hånden, og på normale dager (ca 16 grader i luften) føles sport dekkene akkurat like varm som st dekk. Men de har også hardere gummi.
Jeg er gira på å prøve pilot road 4 selv, på tross at de ikke anbefaler det på min sykkel.... Jeg "skal" ha sport dekk.
Note 4
Joda, jeg annser ikke meg selv som noen proff kjører som klarer å tyne sykkelen (som jeg skrev lenger opp) men det er noe med at jeg vil ha såpass gode dekk at hvis noe galt kommer til å sje så vil jeg BARE ha meg selv å takke. Uansett så koster jo disse dekkene så og si like mye, så man kan jo like godt kjøpe noe som er førsteklasses når man først kjøper... ?ojda skrev:@:BjerksnezLordShaft skrev:Nå kan jeg bare prate for meg og kanten... Vi har begge testet grensene våres på pilot power 3...dette er definitivt de beste dekkene jeg noen gang har hatt.... De sitter som lim på tørt og har fantastiske egenskaper på vått føre. Jeg har ikke akkurat kneskrap på vått føre, men aldri opplevd nervøse dekk på veldig vått føre. Å jeg har kjørt aktivt fra Bergen til ålesund i pissregn.
Nå er det en evig diskusjon på at sport touring dekk, som pilot road 4 oppnår raskere optimal drifttemperatur på kalde veier, som vi som oftest har her i Norden. Sport dekk har fra tidligere hatt en optimal temp på ca 15 til 20 grader høyere enn touring dekkene. Selv om det ikke finnes et eneste bevis fra verken produsent eller folk på nettet... Tro meg, jeg har prøvd å finne info om hva som er optimal driftstemp på st dekk.
Når det er sagt... Så har jeg målt temperatur med hånden, og på normale dager (ca 16 grader i luften) føles sport dekkene akkurat like varm som st dekk. Men de har også hardere gummi.
Jeg er gira på å prøve pilot road 4 selv, på tross at de ikke anbefaler det på min sykkel.... Jeg "skal" ha sport dekk.
Note 4
Ser jo at det er dekk-typer som diskuteres her, men ærlig talt![]()
Med en fartstid på 30-50 kjøretimer på "aktiv sykkel" er det
10, 20 ganger mer veigrep å hente på rett sporvalg og riktig gass/brems-håndtering
i H.H-svinger. En det man finner mellom gode asfalt-dekk
Jeg blir for all del ikke "disset" Ojda, jeg legger ikke skjul på at jeg har mye å lære her med tanke på riktig sporvalg etc. Jeg ser også argumentene dine. Bare så det er sagtojda skrev:Missforstå meg rett Bjerksnez, det var ikke for å "disse" deg jeg skrev det.
Men det er et faktum at mange av oss (undertegnede inkludert) har masse å hente
på å bruke sykkelen riktig ved høy-hastighets svingkjøring. Mye, mye mer enn
det man kan tjene på å gå fra det 3. beste til det beste dekket for aktuellt bruksområde.
Det at du har kort erfaring på aktuelle sykkeltype gjør selvfølgelig dette enda mer aktuellt,
men det gjelder nok i stor grad de fleste av oss. (Du kan bare prøve å kjøre riktig spor kontra helt "gæli" spor på vått føre). Det er masse veigrep å hente.
Det du ikke vil tro er at jeg faktisk sjekket skrivemåten på nicket ditt fordi jeg ikkeBjerknez skrev:Jeg blir for all del ikke "disset" Ojda, jeg legger ikke skjul på at jeg har mye å lære her med tanke på riktig sporvalg etc. Jeg ser også argumentene dine. Bare så det er sagtojda skrev:Missforstå meg rett Bjerksnez, det var ikke for å "disse" deg jeg skrev det.
Men det er et faktum at mange av oss (undertegnede inkludert) har masse å hente
på å bruke sykkelen riktig ved høy-hastighets svingkjøring. Mye, mye mer enn
det man kan tjene på å gå fra det 3. beste til det beste dekket for aktuellt bruksområde.
Det at du har kort erfaring på aktuelle sykkeltype gjør selvfølgelig dette enda mer aktuellt,
men det gjelder nok i stor grad de fleste av oss. (Du kan bare prøve å kjøre riktig spor kontra helt "gæli" spor på vått føre). Det er masse veigrep å hente.
Det jeg derimot BLIR disset av er at du kaller meg "Bjerksnez" og ikke "Bjerknez"
Men jeg skal vel kanskje holde kjeft, siden jeg skrev ditt nick feil også.. med stor "O"ojda skrev:Det du ikke vil tro er at jeg faktisk sjekket skrivemåten på nicket ditt fordi jeg ikkeBjerknez skrev:Jeg blir for all del ikke "disset" Ojda, jeg legger ikke skjul på at jeg har mye å lære her med tanke på riktig sporvalg etc. Jeg ser også argumentene dine. Bare så det er sagtojda skrev:Missforstå meg rett Bjerksnez, det var ikke for å "disse" deg jeg skrev det.
Men det er et faktum at mange av oss (undertegnede inkludert) har masse å hente
på å bruke sykkelen riktig ved høy-hastighets svingkjøring. Mye, mye mer enn
det man kan tjene på å gå fra det 3. beste til det beste dekket for aktuellt bruksområde.
Det at du har kort erfaring på aktuelle sykkeltype gjør selvfølgelig dette enda mer aktuellt,
men det gjelder nok i stor grad de fleste av oss. (Du kan bare prøve å kjøre riktig spor kontra helt "gæli" spor på vått føre). Det er masse veigrep å hente.
Det jeg derimot BLIR disset av er at du kaller meg "Bjerksnez" og ikke "Bjerknez"
husket om det var S eller Z på sluttenVær nå fornøyd med at iallefall det ble riktig da
Kan anbefale PR4 på det sterkeste. På min sykkel, sammenlignet med Angel GT, var det som å gå på teppe kontra tregulv (samme trykk i dekkene). Og grepet ser ut til å være suverent, men det kan andre som sikkert presser grensene mer enn meg uttale seg bedre om.Bjerknez skrev:Ved siden av veskekjøpet over så sitter jeg å lurer på om jeg skal bestille meg et sett med dekk til Street'en. På våt vei kjører jeg uansett pent og langt i fra sykkelens/dekkenes smertegrense, men på tørr asfalt kommer jeg nok til å bli mer aktiv, selv om jeg nok ikke klarer å tyne sykkelen/dekkene til maksgrensen.
Det viktigste for meg er to ting og disse er også veldig selvmotsigende, men prioritet nr. 1 er grep på tørr asfalt da det er på tørr asfalt jeg stort sett kommer til å kjøre. Vertfall aktivt.
Det har jo vært mye skriverier i positiv grad rundt Mihelin Pilot Road 4 og Pilot Power 3. Er det disse to som ligger i tet når det kommer til mc dekk? Hvilke av disse to er best på tørr asfalt med tanke på grep i sving?
Tips om andre gode dekk som presterer på tørt føre mottas også![]()
Har vert snakk om dekk tidligere i denne tråden, men ønsker å ta opp diskusjonen rundt dette igjen da jeg kanskje får belyst noen punkter samt kanskje også får flere meldemmer med erfaringer som bidrar
Slik kan det også siesCutless skrev:Støtter tankegangen din Bjerknez. For å vri litt på argumentasjonen din så kan man jo si; jeg vil ha så gode dekk som er mulig for å ha større margin ift. feil man kan gjøre - eks dårlig sporvalg eller tvilsom gasskontroll.
Eller å "vri det en halv runde til" å tenke: Jeg vil kjøre svingene så korrekt som mulig,Cutless skrev:Støtter tankegangen din Bjerknez. For å vri litt på argumentasjonen din så kan man jo si; jeg vil ha så gode dekk som er mulig for å ha større margin ift. feil man kan gjøre - eks dårlig sporvalg eller tvilsom gasskontroll.