Du skal være med en tur på valebøveien, du! Ikke så lang, men.
Litt av den, men ikke den beste delen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=0KtqN7-L1dc[/video]
Trollstigen og Geiranger 2015
Re: Trollstigen og Geiranger 2015
Trollstigen er mer for utsikten en veien, desuten så får en heller ikke noe gli på kjøringen når en må stoppe opp før kvar sving og sleppe biler og busser forbi. Geiranger er som nevnt mye bedre.mortenolb skrev:Jeg synes vel heller ikke at trollstigen var noen høydare å kjøre. Jeg er ikke så forbanna glad i hårnålsvinger. Skjønner ikke helt apellen! Krappe svinger hvor man kan ha litt fart, derimot!
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Den veien må du vise meg en dag mortenolb!
Ellers er jeg enig i at Trollstigen er mer for turen sin skyld og ikke aktiv kjøring.

Ellers er jeg enig i at Trollstigen er mer for turen sin skyld og ikke aktiv kjøring.

Vil nettopp kjøre trollstigen for turen/utsikten, litt sånn "for å ha gjort det"Bjerknez skrev:Den veien må du vise meg en dag mortenolb!![]()

Valebøveien er morosam, et par prell under leppa og litt Slayer på øra kan du kose deg Bjerknez

- MLeikarnes
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Jeg bruker å kjøre trollstigen mest når den akkurat har åpnet, før sneglehusene har kommet seg så langt nord! Og da går det fint med aktiv kjøring og forhvilerskrap i alle svinger! :-D
Men det er jo ikke mer enn en times kjøring fra meg og dit da...
Aursjøvegen anbefales for alle, trenger ikke noe avansert grussykkel for å kose seg der!
Sent from my Sony Xperia Z2
Men det er jo ikke mer enn en times kjøring fra meg og dit da...
Aursjøvegen anbefales for alle, trenger ikke noe avansert grussykkel for å kose seg der!
Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg stemmer i for prell under leppa, men musikk vil je gha meg frabedt. Kjører jo sykkel med godlyd skal du viteToven skrev:Vil nettopp kjøre trollstigen for turen/utsikten, litt sånn "for å ha gjort det"Bjerknez skrev:Den veien må du vise meg en dag mortenolb!![]()
Ellers er jeg enig i at Trollstigen er mer for turen sin skyld og ikke aktiv kjøring.![]()
Valebøveien er morosam, et par prell under leppa og litt Slayer på øra kan du kose deg Bjerknez

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bjerknez
- Kontakt:
Det har jeg aldri tvilt påojda skrev:Visst kan man kjøre i Trollstigen![]()
[video]https://www.youtube.com/watch?v=W6c83TWXpZw[/video]

Har vert på trollstigen Tre ganger med Cruiseren jeg hadde og jeg kom meg både opp og ned. Men mange av svingene var fulle av grus når jeg kjørte der :-)å
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Trollstigen er ikke så morsom å kjøre nei, med tanke på fart. Men jeg kan se for meg at veien etter trollstigen (på oversiden) kan være temmelig artig om den er tørr! Når jeg kjørte over der var det derimot 1 varmegrad og pissregn hele turen, så farten ble holdt til et minimum.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Selve Trollstigen kjører man selvf sakte, men på sørsiden og ned til Valldal eller ut til Liabygda, er det vei hvor man kan finne flyten i temmelig bra med svinger.
Dere bør absolutt vurdere hordan dere kommer til/fra Trollstigen, for det er de kilometrene som teller mest, spør du meg.
Vi pleier å ligge nært Trollstigen, også kjøre den opp før 0800. Da slipper en bussene og alt kaoset. Frokost på Valldal turisthotell duger og vel så det, samt lunsj i Geiranger nede ved kaien. Så opp til Dalsnibba, over Strynefjell og gjerne over Sognefjell og Tindevegen, eller ned til Sogndal kanskje. Videre ville jeg valgt Hemsedal hjem, dvs ned til Nesbyen også over til Rødberg og ned Numedal.
Dere bør absolutt vurdere hordan dere kommer til/fra Trollstigen, for det er de kilometrene som teller mest, spør du meg.
Vi pleier å ligge nært Trollstigen, også kjøre den opp før 0800. Da slipper en bussene og alt kaoset. Frokost på Valldal turisthotell duger og vel så det, samt lunsj i Geiranger nede ved kaien. Så opp til Dalsnibba, over Strynefjell og gjerne over Sognefjell og Tindevegen, eller ned til Sogndal kanskje. Videre ville jeg valgt Hemsedal hjem, dvs ned til Nesbyen også over til Rødberg og ned Numedal.
Fine forslag her, jeg har aldri kjørt dit, så best å lytte til erfarne turfolk.
Nå er jo ikke målet, målet. For å si det sånn. Men veien dit.
Vi må vel klare å få plotta inn en rute/rundreise når den tid kommer.
Jeg er også glad i litt "aktive" svinger, men ikke fartsprøver.
Gleder meg allerede, tror jeg må i garasjen snart for å se hvordan tankveska funker.
(Ser det jeg kommer over av norske turvideoer i mellomtiden)
Nå er jo ikke målet, målet. For å si det sånn. Men veien dit.
Vi må vel klare å få plotta inn en rute/rundreise når den tid kommer.
Jeg er også glad i litt "aktive" svinger, men ikke fartsprøver.
Gleder meg allerede, tror jeg må i garasjen snart for å se hvordan tankveska funker.
(Ser det jeg kommer over av norske turvideoer i mellomtiden)
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37
Har kjørt der flere ganger før, men blir gjerne med