Da trur jeg at jeg har bestemt meg, det blir ganske så sikkert import av sykkel fra Tyskland etter litt tips, triks og spark i raua fra folk her inne og andre plasser.. Jeg ser nå at det i skrivende stund står en grønn 2014 modell ZZR1400 til salgs for 13.000€ som tilsvarer ca 106.000kr...
Når jeg har regnet ut alt av avgifter på sykkel med norske skilter vil den totalt havne på 250.000kr noe som er en besparelse på 50.000kr..
Sykkelen står i Frankfurt og det er vell det eneste som er negativt med tanke på at tur/retur Stavanger er 2800km... Hvis dette nå blir aktuelt blir det en liten roadtrip da samboer også vil være med så med et kjapt overblikk av leiebil, mat(masse weissebier), ferje og hotell ligger jeg tett opptil 10.000kr for oss begge
Så, selv med en liten roadtrip på meg og sambo, med litt innkjøp av tysk weissebier, snop og cola blir besparelsen alikavell såpass mye at jeg strengt talt ikke ser noe negativt med det.
Eneste utfordringen jeg har er som følger.. Etter og ha googlet er det ingen banker som gir finansiering på import. Du kan ha et mellom firma som ordne logistikken og da får du finansieringen på plass men da ryker som regel det meste av besparelsen uansett.. Sykkel med MVA havner ca på 130.000kr og det har jeg i cash etter salg av forrige sykkel så hjem kan jeg få den uten og låne noe som helst penger.. Når den så skal ha skilter april neste år må jeg skaffe 120.000kr for og få betalt avgifene. Planen er etter litt googling og låne 120.000kr i forbrukslån uten sikkerhet og få den registrert. Når den blir registrert blir den registrert på samboer sitt navn.. SÅ kan jeg, siden sykkel er norsk søke et MC lån på 120.000kr og kjøpe den av samboer, sykkel blir min og hu får utbetalt 120.000kr som hun igjen bruker for og betale mitt forbrukslån.. :-)å
Dette er en metode som går igjen.. Hva trur dere folkens, gjennomførbart? :[-o<