Da blir neste sykkel en BMW S 1000 XR 2015, så hever jeg meg over det fleste her inneBjerknez skrev:Kamelon?L-NA skrev: Hvilken personlighet får jeg da?Bare lurte...

Da blir neste sykkel en BMW S 1000 XR 2015, så hever jeg meg over det fleste her inneBjerknez skrev:Kamelon?L-NA skrev: Hvilken personlighet får jeg da?Bare lurte...
Den siste setningen min skulle kanskje hatt en guling til slutt ... det var en fleip ... nesten.JohnnyTh skrev:Stort sett alltid hyggelige folk som kjører sykkel. Eneste må være de på ADV sykler, har opplevd at de ikke er så interesert i å sosialesere seg med oss på plastraketter.SuperMorten skrev:Jeg har det motsatte inntrykk. Når man er på tur og stopper, blir det alltid litt hyggelig snakk med han på HDn. Han på R-sykkelen litt lengre bort ser ikke på andre enn seg selv, og snakker ikke med noen. (Min erfaring fra et par-tre turer med Bastøy-ferja i sommer)jhn skrev: HD-eiere skiller seg ikke nevneverdig ut, hverken positivt eller negativt.
Kanskje bortsett fra at de fremstår som litt ekstra hårsåre i slike diskusjoner.
Mange lange timer på havet, og god tid til å sitte å se på FINN og "sikkle" på nye sykler, så går pendelen mellom hjerte og hjerne - hva valg av sykkel angår. Og selv om BMW igjennom GS`n har vert fullstendig uaktuelt, så frister denne BMW saken mer en jeg vil innrømme. Men når jeg drar inn i vurderingen momenter som "fakta" hva mine behov, bruk og eget design angår, så går det vel heller i retning av den sykkelen jeg allerede har, men noe litt nyere..... :-)LordShaft skrev:Klokt valg.... Vurderer denne sykkelen sterkt selv... Hvis ikke Ducati fristelsen blir for stor![]()
Note 4
Nå er det du som ikke har fulgt med i utviklingensimpson skrev:Hvorfor blander du inn slagstall?SuperMorten skrev:Her snakker vi fordommer som fordummer.simpson skrev:Harley som sykkel er ikke mye å skryte av.
De selger kun pga middelaldrende mannfolk som trådstarter selv sier, drømmer om 50-60 tallet, føler friheten osv.
Teknisk er de håpløst gammeldagse, latterlig dårlig effektive motorer, kjøreegenskaper som er i en klasse for seg selv..
Har ikke statistikken foran meg, men syns å huske noe om at HD ligger på topp 3 når det gjelder ny-salg. At den ikke passer deg er mye mulig, men veldig mange HD-vil ikke tilbake til hva de nå enn hadde tidligere...
Ikke kom å fortell at HD selger bra fordi det er sykkel av ypperste kvalitet, spekket med moderne nyvinninger og skikkelig frampå med ytvikling?
Det HD lager i dag, gjore japsene på 60-70 tallet.
Det finnes ikke noe mere "Harry" enn vokse folk på en HD som bråker noe hinsides, og ikke en gang drar skinnet av pølsa :-)å :-)å :-)å
Jo, og har du ikke sykkel kan du føle deg fri for sykkel.KawaJens skrev:Frihetsfølelse? Er vel like fri om en har mc eller ikke?
Hehehe, jeg var på noen treff på Kvenvik i yngre dager, så jeg husker de gutta der ganske godt.Jompa skrev:Da jeg var ung, for ca tredve år siden, kalte vi HDer for hasjmopeder.
Og det er et faktum at de få som kjørte HD lokalt røkte sterkere saker enn Petterøes nr 3.
De var en ytterst spesiell gruppe, og ganske få. Nærmest 1 %ere, som dyrket biker-stilen, hadde egne klubber og holdt seg unna oss som kjørte japse.
Og vi holdt oss unna dem. I hvertfall offisiellt. Traff man en av dem på tomannshånd kunne de vise seg å være trivelige typer bakom imaget.
Der traff du spikeren på hode.Jompa skrev: Enten lage sykler som matchet konkurrentene eller sørge for at flere ville ha HDen som den var.
Løsningen ble og selge biker-imaget til "vanlige" folk, og de lyktes 100 %.
Hvor mange millioner $ de brukte på markedsføringa aner jeg ikke, men de gjorde utvilsomt en kjempejobb når folk som ellers går i dress, eller kjeledress for den saks skyld, gjør sitt beste for å se ut som en kloning av Sonny Barker straks de setter seg på sykkelen.
Og så klager de over fordommer !?
Kunne godt tenkt meg en HD selv, har vel sagt det mange ganger ?
Ikke for imaget sin del, det måtte i såfall bli "biker-light" men for at jeg liker sykkelen for det den er,
tung, stor, gammeldags.
Jeg har ikke kjørt Sportster selv, men dette går vel i mitt hode under "miniatyr cruiser" og stiller ikke i samme kategori som en "ekte" cruiser som er langt større. Men for all del, vi er forskjellige og ingen cruisere er jo like.JohnnyTh skrev:Jeg opplevde ikke Sportsteren som spesielt behagelig. Riktig nok hadde man en forholdsvis behagelig sittestilling, men jeg likte den bakover lente stillingen. Den la litt for mye press på halebeinet. Armene var alt for høyt oppe og det viket som det ville blitt slitsomt i lengden. Mulighetene for å forandre stiling var og veldig begrenset. Jeg kunne heller ikke stå å kjøre. Da blir en cruiser uaktuell for meg.