Hvis du er heldig skal du få prøve en Kawasaki der alt er riktig til neste år hehe.Bjerknez skrev:Haha, nå lo jeg jaggu meg godtKawagutten skrev:Bjerknez skrev:Min mening er at vindskjerm er noe dritt. Andre har helt sikkert motsatt mening.Rost skrev:Bare synd det er så lenge til våren....Bjerknez skrev:Enkelt å greitSuperMorten skrev:Det er egentlig bare en ting å si: Prøvekjør. Da vil du til slutt finne en sykkel som både du og lommeboka trives med
Kjempefint å få slike brukererfaringer. Hvordan var den på langkjøring med tanke på at det ikke er noen vindskjerm? Det er en av de få tingene jeg er litt skeptisk til. Sykkelen jeg kjørte på kjøreskolen hadde dette.hmhelland skrev:Jeg tok lappen i sommer, og kjørte da en ny cb650f. Var en veldig fin sykkel og ha opplæring på, kjekk på gocart-banen, veldig enkel i bytrafikken, letthåndterlig i kjøregården. Jeg er 194cm og satt relativt komfortabelt, men den var nok i minste laget for meg, det kjente jeg på "langturen" som varte 3-4 timer(?).
Prøv den! Hadde den passet kroppen min litt bedre, kunne jeg lett eid en cb650f. :)
Det finnes jo noe mellom låvedør og ingenting som fungerer bra![]()
Skjønner hva du sikter til her, men det jeg prøver å siner at jeg foretrekker en jevn luftstrøm kontra det bli utsatt for turbulens. Mulig jeg ikke har kjørt en sykkel med den perfekte vindskjerm ennå...
Honda CB650F som første sykkel?
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Re: Honda CB650F som første sykkel?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Kawagutten
Her er noe som er tatt ut fra bike test og høres ut som en grei første sykkel.
Førerposisjonen er oppreist og på ingen måte krevende. Salhøyden er 810 millimeter.
Jeg sitter mer i enn på motorsykkelen og har bra grep med beina rundt tanken, og til tross for mine 190 centimeter er det ikke trangt. Den 208 kilo tunge sykkelen er lettkjørt takket være det brede styret, gode styreutslaget og den lettdoserte clutchen.
http://www.bike.no/test/mctest/honda-cb650f" onclick="window.open(this.href);return false;
Førerposisjonen er oppreist og på ingen måte krevende. Salhøyden er 810 millimeter.
Jeg sitter mer i enn på motorsykkelen og har bra grep med beina rundt tanken, og til tross for mine 190 centimeter er det ikke trangt. Den 208 kilo tunge sykkelen er lettkjørt takket være det brede styret, gode styreutslaget og den lettdoserte clutchen.
http://www.bike.no/test/mctest/honda-cb650f" onclick="window.open(this.href);return false;
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- sankyo
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
MEN :
Enkelte kan oppleve rekkefireren som karakterløs, men personlig mener jeg at kompetanse er en karakter i seg selv
Enkelte kan oppleve rekkefireren som karakterløs, men personlig mener jeg at kompetanse er en karakter i seg selv
Live long and prosper 

-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Sist jeg kjørte Kawasaki ble jeg direkte flauHvis du er heldig skal du få prøve en Kawasaki der alt er riktig til neste år hehe.

Dog var dette en Scooter 300cc

- Kawagutten
Men den hadde bra vindskjermBjerknez skrev:Sist jeg kjørte Kawasaki ble jeg direkte flauHvis du er heldig skal du få prøve en Kawasaki der alt er riktig til neste år hehe.![]()

X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Den vindskjermen ville jeg sagd av med baufil hvis jeg måtte kjøre denne over lengre strekninger, hehe. Lå i rundt 120km/t på E6 med den og når jeg møtte et vogntog så følte jeg at jeg ble kastet av scooteren. "Vindfang" er et mer riktig prd å brukeKawagutten skrev:Men den hadde bra vindskjermBjerknez skrev:Sist jeg kjørte Kawasaki ble jeg direkte flauHvis du er heldig skal du få prøve en Kawasaki der alt er riktig til neste år hehe.![]()

Skal se litt nærmere på den, men i utgangspunktet kunne jeg nok tenkt meg noe med litt mindre plastkåpe.Anaxim skrev:Hei igjen. Nå ser jeg at det er kampanjetilbud rundt omkring på GSX 650 F, i svart er den helt nede i 91900,- og det mange steder. Så om du vil ha svart sykkel er det bare å forte seg...
Angående vindskjerming. Er det slik å forstå at dette er noe som først og fremst er greit å ha hvis lange strekninger på motorvei er aktuelt? men ved kjøring på "vanlige" norske veier sånn noenlunde innenfor fartsgrensa så er ikke behovet så stort? Ser for meg at det kan bli slitsomt med all vind i kroppen over lengre tid...
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Jeg har kjørt mye naken sykkel.... Jeg ser ingen behov for vindskjerm i Norge... Ligger du i 150 pluss i flere timer på motorvei i utlandet er det nok mange fordeler. Men her i Norge ser jeg bare ikke poenget.
Note 4
Note 4
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Kan ikke bli mer enig. Vindskjerm har man ikke bruk for. Etter min mening.
Jeg byttet bort min KTM 950SMR mye pga at det ikke var kåpe. Man blir sliten av å kompansere for vinden om en kjører langt. Ikke noe problem på svingete fine veier, men på transportetapper så savnet jeg det. For meg gikk ikke grensen på 150kmt, men på rundt 100-120 så begynner det å merkes. 150++kmt uten kåpe begynte å føles litt villt for meg selv om jeg liker fart. Tror sannelig ikke jeg hadde KTMen over 200 engang( på bane altså:)
Nei, like godt å kjøpe seg en skikkelig R sykkel med en gang
Nei, like godt å kjøpe seg en skikkelig R sykkel med en gang

---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Går du litt opp i pris, så har Alf Graarud kampanje på en Street Triple R:
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?f ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Usikker på om den prisen er med de nye avgiftene, men det virker sån. Hvis ikke kan du slå av ca. 10.000,- til. Kanskje mer...
Fantastisk sykkel på alle måter. Det skal sies at jeg er meget subjektiv
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?f ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Usikker på om den prisen er med de nye avgiftene, men det virker sån. Hvis ikke kan du slå av ca. 10.000,- til. Kanskje mer...

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Jeg mener det motsatte. Men nå er jeg en sånn som kun er ute etter nytelse og komfortBjerknez skrev:Kan ikke bli mer enig. Vindskjerm har man ikke bruk for. Etter min mening.

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Ser denSuperMorten skrev:Jeg mener det motsatte. Men nå er jeg en sånn som kun er ute etter nytelse og komfortBjerknez skrev:Kan ikke bli mer enig. Vindskjerm har man ikke bruk for. Etter min mening.

Selv om jeg føler komforten for min del er større uten vindskjerm

Skjønner at dette er mye smak og behag, så da må man vel nesten bare gå for det ene eller det andre og finne ut om man har valgt rett. Dette er vel noe som krever litt mer enn en liten prøvekjøring for å finne ut av. Nå kommer ikke jeg til å kjøre timevis på motorvei uansett, men noen transportetapper blir det jo helt sikkert.Bjerknez skrev:Ser denSuperMorten skrev:Jeg mener det motsatte. Men nå er jeg en sånn som kun er ute etter nytelse og komfortBjerknez skrev:Kan ikke bli mer enig. Vindskjerm har man ikke bruk for. Etter min mening.![]()
Selv om jeg føler komforten for min del er større uten vindskjerm![]()
Så faktisk så vidt på en street triple r i høst, men da var den helt uaktuell pga pris. Nå blir den jo noe rimeligere, men er enda litt i utenfor mitt budsjett. Men nå har jo budsjettet mitt økt etterhvert som jeg har sett mer og mer på sykler, tenkte i starten å kjøpe en brukt for rundt 50, men har nå oppjustert til ca 100 og er mest gira på ny. Så man vet jo aldri helt hvor det vil ende...Bjerknez skrev:Går du litt opp i pris, så har Alf Graarud kampanje på en Street Triple R: