Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av Cutless »

Kosa meg litt når jeg så denne. Jeg lurer på om dette er noe som vi kommer til å se på norske veier etterhvert :-k

Hva synes dere om at han kontrollerer folk for mobilbruk når de står stille på rødt lys?


http://www.perthnow.com.au/news/western ... 06eae30c4c" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av mortenolb »

Se hva på norske veier? Sivil på mc? Det har vi vel allerede!
Å stoppe folk på rødt lys med tlf er jeg ærlig talt ikke enig i. Det utgjør nøyaktig 0 % fare.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av Cutless »

Oj, det visste jeg ikke at vi hadde.. Aldri hørt om det før ihvertfall.

Er sikkert flere som er enig med deg på det, men synes det er veldig bra at de har fokus på uoppmerksomme sjåfører: "Assistant Commissioner Nick Anticich said the new fleet of unmarked bikes would strongly target inattentive driving, which he described as an “unacceptable phenomena.”"

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av mortenolb »

Det er jo greit nok det, når man kjører bør man se på veien, men akkurat i lyskryss, og særlig i australia hvor man blir stående der i flere minutter, etter hva jeg har skjønt, så ser jeg ikke helt problemet. Verste som kan skje er at du ikke kjører med en gang det blir grønt, men da er det uansett 1 sekund før personen bak tuter.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av mortenolb »

Og hva angår UP på sivil-mc, så har vi vel hatt det en stund. Sett en på E18 i Vestfold(så det fordi han stod på siden av veien med blålys), også en artikkel her, fra 2010:
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og- ... /10041774/" onclick="window.open(this.href);return false;

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av Banditmannen »

Cutless skrev:Oj, det visste jeg ikke at vi hadde.. Aldri hørt om det før ihvertfall.
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og- ... /10041774/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av Tommas »

Sivil politi på mc kostet meg 3 mnd uten kjørerett, så de finnes definitivt :-)

KawaKjetil

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av KawaKjetil »

Syntes sivil politi burde ha mye mer kontroller på bruk av mobiltelefon i trafikken. Så dette ønskes velkommen i Norge. Tror det er store mørketall i ulykkestatistikk hvor mobilbruk er direkte årsak.
Og dessverre har det beviselig skjedd tragiske ulykker som kunne vært unngått dersom mobilen ikke hadde lagt i hånden på føreren.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av KawaJens »

Skjønner ikke at folk ikke bruker handsfri.
Etter eg fikk installert bluetooth så har det blit så mykje lettare å få gjort andre ting.
Nå får eg rulla meg en røyk mens eg snakker i telefon og drikke caffe og av og tl hive ned på snack eller annent for :thumleft

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av jongsanim »

Jeg har -inntrykket- av at de som bruker mobil på rødt lys har mindre sperrer for å bruke det i bevegelse også, handler om å flytte grenser... Kan jeg gjøre det i 0 km/t kan jeg sikkert gjøre det i 5 km/t også, for da går det jo så sakte. osv.

Skulle gjerne sett dette på norske veier også, opplever daglig ubehagelige hendelser på grunn av bilisters mobilbruk, de to vanligste er for kort avstand bak meg, eller vinglete kjøring foran/ved siden av meg. Har ved noen anledninger prøvd å gjøre bilførere oppmerksom på at de vingler over hele veien og at det trolig skyldes at de har nesa ned i fanget, men -ingen- som har lagt ned mobilen av den grunn.. Vi trenger en holdningsendring, og en slik "aksjon" vil nok bidra til det.

Toven

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av Toven »

Sier ja-takk til flere sivilbiler/mc på veiene ihvertfall, ser altfor mange med mobilen i hånda som sveiver rundt omkring i kjørebanen. Bruk på rødt lys, tja, advarsel er jo greit nok men artig å se hvordan hun siste på videon ikke så at politiet stod ved siden av med lys på :lol Så det er jo noe i det : "You have no idea of what's going on around you" - vesentlig viktig når man er i trafikken

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av Bjerknez »

Må da være mye bedre med en mc enn en hest vertfall...

Det krever derimot at politiet får dispensasjon til å kjøre patrulje på steder der mc i utgangspunktet ikke har lov til å kjøre. Som i gågater etc. En mc må jo også være rimeligere i drift enn en hest samt at man også kan ta opp en evt. biljakt. Snakker ikke om å stanse bilen med en MC, men vertfall å kunne henge på mer eller mindre slik at andre patruljer med bil kan finne dne raskere etc.

Ser ikke poenget med at politiet noen steder skal bruke hest. Sikkert fint og flott i 17.mai toget rent estetisk, men hester driter over alt, lukter dritt og er så vidt meg bekjent langt dyrere i drift enn en MC.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev:
Ser ikke poenget med at politiet noen steder skal bruke hest. Sikkert fint og flott i 17.mai toget rent estetisk, men hester driter over alt, lukter dritt og er så vidt meg bekjent langt dyrere i drift enn en MC.

Dansk side men det samme gjelder vel i Norge: http://www.politihesten.dk/hvorfor-politiheste/

Du vet vel forresten hva som er den anatomiske forskjellen på en politihest og en vanlig hest ?

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av ojda »

Rune75 skrev:
Du vet vel forresten hva som er den anatomiske forskjellen på en politihest og en vanlig hest ?
Hadde vel noe med rasshølet å gjøre :-# :x
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Rune75 skrev:
Du vet vel forresten hva som er den anatomiske forskjellen på en politihest og en vanlig hest ?
Hadde vel noe med rasshølet å gjøre :-# :x
:lol :lol

Svar