Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Re: Sivilpoliti på motorsykkel *Video*

Legg inn av mortenolb »

Også i Sandefjord ja. Er ikke ekstremt oversiktlig der de tok den forbikjøringa, nei.

Har også fått en politibil fykende forbi uten blålys, midt på natta, i en fart jeg tolka som 200+. Riktignok lett å overdrive sånn så jeg skal ikke påstå noe fart, men jeg så ikke at de kom bak meg før jeg brått skimta noe lys i sidespeilet, og fikk lufttrykket som flytta vogntoget ut på hvitstripa, og de var nærmest borte foran meg. En kollega som kjørte et stykke lenger frem hadde også samme opplevelsen.

En dyktig sjåfør er vel vanskelig å vite hva defineres som :P Kommer vel an på hvem man spør. Jeg vil tørre å si at jeg er en erfaren sjåfør, om ikke annet, men jeg gjør stadig feil jeg også. Og om jeg skulle miste grepet på glatta er jeg nok en særdeles dårlig sjåfør :P

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja du tørr å si du er en erfaren sjåfør, ikke ta dette som kritikk... Men hva er det som avgjør at vi selv kan utnevne oss selv til erfarne sjåfører?

Note 4

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

LordShaft skrev:Ja du tørr å si du er en erfaren sjåfør, ikke ta dette som kritikk... Men hva er det som avgjør at vi selv kan utnevne oss selv til erfarne sjåfører?

Note 4
Lang erfaring.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha.... Ja ser jeg var uheldig med formuleringen i forrige innlegg.... Jeg vet da hva erfaren vil si.... Men er du nødvendigvis dyktig sjåfør, selv om du er erfaren?

Note 4

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Nei, det prøvde jeg å få frem :P Jeg vil ikke si jeg er en dyktig sjåfør, bare at jeg har mye erfaring i trafikken :P

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Det er vel en undersøkelse som viser at 80% av oss mener vi er blandt topp 20 av de beste sjåførene :scratch .... det er tett i toppen.
:-k Sjansen er jo ganske stor for at noen har rett :prf

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Tipper topp 20 er de 20 som sier de ikke er blant dem!

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

LordShaft skrev:Hahaha.... Ja ser jeg var uheldig med formuleringen i forrige innlegg.... Jeg vet da hva erfaren vil si.... Men er du nødvendigvis dyktig sjåfør, selv om du er erfaren?

Note 4
Jeg velger å tro det at jeg gjør mindre feil enn en som ikke har lang erfaring og f.eks. meg som har begynt å kjøre alt mulig i veldig tidlig alder og har vært yrkessjåfør i tillegg så vet jeg veldig godt at jeg er mye bedre enn en nybegynner,uten tvil :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Dere får bare diskutere. Jeg vet at jeg er på topp 20... :lol

Men seriøst, har ikke noe problem med verken sivil eller uniformert politi, bortsett fra at det er for få av de. Har kjørt 20k i året siden 2009, og har hittil aldri blitt stoppet, plaget eller trakassert. Derimot hilser de. Både bil og mc... :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:Dere får bare diskutere. Jeg vet at jeg er på topp 20... :lol

Men seriøst, har ikke noe problem med verken sivil eller uniformert politi, bortsett fra at det er for få av de. Har kjørt 20k i året siden 2009, og har hittil aldri blitt stoppet, plaget eller trakassert. Derimot hilser de. Både bil og mc... :knegg
Hvis du kjører så lite så blir det jo lenge mellom hver tur. :-) Hvor mye har du kjørt med bil da?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Har ikke vært plaga av dem jeg heller! Fått bot en gang, men det var jo ikke mer enn fortjent. Riktignok er det mer fordi jeg kjører "innafor" rett og slett fordi jeg ikke vil få bot eller miste lappen, ikke fordi jeg synes at det er "riktig" :P

Har selv kjørt ca. 135000km privat siden jeg fikk lappen for 6,5 år siden. Mest de siste par årene, dog. I tillegg kjører jeg et sted mellom 70-75000km på jobb i året.

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

Cutless skrev:Kosa meg litt når jeg så denne. Jeg lurer på om dette er noe som vi kommer til å se på norske veier etterhvert :-k

Hva synes dere om at han kontrollerer folk for mobilbruk når de står stille på rødt lys?

http://www.perthnow.com.au/news/western ... 06eae30c4c" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilbake til det tråden startet med. En er garantert ikke en bedre sjåfør med mobil i hånden enn uten.
Så kan en diskutere inn i evigheten sjåfører uten mobil :-)
Får håpe myndighetene har fokus på å luke ut edrue elementer som opptrer i trafikken som berusede sjåfører. Det er vel egentlig det som er viktigst for alles sikkerhet. Så får hver og en tenke over egen sikkerhet og om noe kan forbedres. Har hatt en regel som har fulgt meg fra jeg fikk mitt første mc sertifikat i 1984; stoler ikke på en kjeft. Og iom omtrent alle har mobil idag, så følges den regelen i fremtiden også!

Og en annen ting, det hjelper å få en bot innimellom. Da husker en bedre neste gang en er på vei i fella :D

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har nok kjørt så jeg fortjente bot og det som verre er mange ganger. Men hver eneste gang jeg har blitt tatt så har det vært på slike steder som var helt ufarlige.
84km/t på ei lang slette i Rogaland. 91km/t i påkjøringsfeltet vestover fra dyreparken. Midt i skogen i Fyresdal 71km/t rett før slutt på 60 sone på ei lang rett strekke. 76km/t mellom Statoil på Vigeland og rundkjøringen, 70 sone. Ikke en eneste gang følte jeg det var veldig fortjent.
Sikkert noen flere og men husker ikke flere
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

JohnnyTh skrev:Jeg har nok kjørt så jeg fortjente bot og det som verre er mange ganger. Men hver eneste gang jeg har blitt tatt så har det vært på slike steder som var helt ufarlige.
84km/t på ei lang slette i Rogaland. 91km/t i påkjøringsfeltet vestover fra dyreparken. Midt i skogen i Fyresdal 71km/t rett før slutt på 60 sone på ei lang rett strekke. 76km/t mellom Statoil på Vigeland og rundkjøringen, 70 sone. Ikke en eneste gang følte jeg det var veldig fortjent.
Sikkert noen flere og men husker ikke flere
...Ble du tatt i påkjøringsfeltet til motorveien?

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:

Hvis du kjører så lite så blir det jo lenge mellom hver tur. :-) Hvor mye har du kjørt med bil da?
Altså de 20 jeg nevnte var med mc. Kjører vel ca like mye med bil, og har gjort det siden 88..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar