Jeg tok A2-lappen nå i høst etter ett år med lett-lappen. Jeg solgte Varaderoen min, og tenker på å kjøpe meg ny sykkel til neste sesong. Problemet er at det er så mye å velge i! :-)
Jeg er en 18 år gammel jente og ruver 165 cm over bakken, så den første begrensningen er setehøyde. Varaderoen hadde en setehøyde på 80 cm, og det ble litt voldsomt når jeg skulle manøvrere med liten fart. Da satt jeg gjerne og balanserte med tåspissene i bakken. Jeg var ellers veldig fornøyd med den, for den var komfortabel å kjøre og det var god plass til passasjer. Likevel var den selvfølgelig litt lat, særlig med passasjer bakpå. Kjører forresten særdeles forsiktig, så kraftig motor er ikke så viktig for meg.
Det jeg ser etter:
En solid firetakter som krever minst mulig vedlikehold, da jeg har nok med å smøre kjeden på sykkelen
En sykkel som er behagelig å kjøre med og uten passasjer, både på korte turer til butikken og på lengre turer med flere overnattinger
Jeg har egentlig tenkt på en senket BMW 650GS, men den har jo ikke det sprekeste utseendet. Sikler på Yamaha MT, Ducati Monster og slike sykler, og har også sett litt på Honda CB500F, men frykter disse er ubehagelige å kjøre på lengre strekker og har lite seteplass til passasjer.
Har dere noen tips til hva jeg kan se på?