Mange mener at de som driver politikk allerede er gale....thewiz skrev:
Hadde blitt gal hvis jeg hadde jobbet i politikk.

Mange mener at de som driver politikk allerede er gale....thewiz skrev:
Jeg er heller ingen politiker, og har rotet bort mange timer på og finne fram i dette virvaret av dokumenter og referater.thewiz skrev:Ok, så for meg virker det som det kommer til å opprettholdes?
Hvordan kan dette ha seg når både FRP, Høyre, KRF og Venstre ønsker å fjerne den?
Fortsetter vi det regnestykket så skal du se at staten betaler DEG en god sum som takk for tinglysningenthewiz skrev:5,6% ?
Dokumentavgiften i dag er 2,5 %, så da mener du 5% av 2% ?
Dvs tilsvarende ingenting.
Klønete ordlegging av meg - mente 5,6 % reduksjon av nåværende ja.thewiz skrev:5,6% ?
Dokumentavgiften i dag er 2,5 %, så da mener du 5% av 2% ?
Dvs tilsvarende ingenting.
Elolz skrev:Jeg lurer litt på hvilken kurs en må betale i moms ved import. Ser det er omregningskurser på tollvesenet. Betaler en kursen for kjøpsdato, eller kursen ved momsing? For nå har ikke omregningskursen fulgt med hoppet etter kronefallet helt enda og er på 8,810 frem til 21.des. Isåfall kan en spare noen lapper om en er kjapp. Er denne svake kronen kommet for å bli tror dere, eller er dette noe som vil bli endret igjen om et par uker/mnd?
Drev å handlet litt i rigg-aksjer for noen år sia, å den gangen (ikke så veldig mange år sia) var detkjellv skrev:Ja det vil roe seg og stabilisere seg. Det er først og fremst oljeprisen på verdensmarkedet som er årsaken. Den har vært veldig høy lenge, så det er ikke sikkert vi er riktig "der" igjen så fort. Men uroen nå er ikke noe å ta på vei for.
På kort sikt har dette den effekten at import blir dyrere, mens eksport blir langt mer lønnsomt. AS Norge klarer seg godt.
Jeg er så gammel at jeg husker tiden FØR oljeeventyret startet. Norge måtte en gang devaluere, dvs skrive ned kronekursen i forhold til annen valuta. Det ga landet er konkurransefortrinn på eksportmarkedet en periode slik at vi kom oss på fote igjen. Den samme effekten har vi nå.ojda skrev:Drev å handlet litt i rigg-aksjer for noen år sia, å den gangen (ikke så veldig mange år sia) var detkjellv skrev:Ja det vil roe seg og stabilisere seg. Det er først og fremst oljeprisen på verdensmarkedet som er årsaken. Den har vært veldig høy lenge, så det er ikke sikkert vi er riktig "der" igjen så fort. Men uroen nå er ikke noe å ta på vei for.
På kort sikt har dette den effekten at import blir dyrere, mens eksport blir langt mer lønnsomt. AS Norge klarer seg godt.
jubel og optimisme når fatet passerte netopp 60 usd.
Norsk økonomi lever fett med en sånn pris på råoljen, vi har bare vært litt bortskjemte de senere årene![]()
Men det er klart det kan være greit å få ryddet litt i noen utgifter her å der :-)å
RuneMC skrev:AVGIFTSKUTTET SPIST OPP
http://www.bikeport.no/2015/01/14/avgif ... spist-opp/
...men samtidig registrerer jeg jo at BMW-forhandlerne fortsatt annonserer gunstige priser.![]()
Noen som vet hvor lenge det evt vil vare?
Har de bestilt et større parti nye MC'er / evt har kontraktsfestet pris i NOK med BMW?
UnderskrivesAJ skrev:Visstnok våryre tilstander, påstås det...:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 00&cHash=a" onclick="window.open(this.href);return false;
Med utsikter til at prisene kan øke utover våren...
Høres bra utkjellv skrev: UnderskrivesKjekt å være forhandler for tiden, nå skjer det mye
![]()
Prisstigningen kommer nok over hele fjøla i løpet av våren dersom ikke valutasituasjonen snur. Prislistene som kom ved nyttår har ikke tatt høyde for dette.
Lover bra. For min egen del er salgsøkningen allerede i år på rundt 200% sammenlignet med hele 2014AJ skrev:Høres bra utkjellv skrev: UnderskrivesKjekt å være forhandler for tiden, nå skjer det mye
![]()
Prisstigningen kommer nok over hele fjøla i løpet av våren dersom ikke valutasituasjonen snur. Prislistene som kom ved nyttår har ikke tatt høyde for dette..
Skal bli interessant å se nyregistreringstallene utover våren og sommeren :-) .
Selv tror jeg Yamaha kommer til å gjøre det bra i år. De nye MT-modellene er prisgunstige, ser bra ut og har gode specs.kjellv skrev:Lover bra. For min egen del er salgsøkningen allerede i år på rundt 200% sammenlignet med hele 2014AJ skrev: Høres bra ut.
Enig der!AJ skrev:Selv tror jeg Yamaha kommer til å gjøre det bra i år. De nye MT-modellene er prisgunstige, ser bra ut og har gode specs.kjellv skrev:Lover bra. For min egen del er salgsøkningen allerede i år på rundt 200% sammenlignet med hele 2014AJ skrev: Høres bra ut.
Her har Yamaha gjort en god jobb.
Ikke minst er den nye MT-09 Tracer en spesielt interessant nyhet, slik jeg ser det.
Dersom Honda har latt en større del av avgiftsreduksjonen komme kundene til gode, mens feks Kawasaki benytter sjansen til å holde samme priser som i fjor, dvs begunstigeHaymaker skrev:Enig der!AJ skrev:Selv tror jeg Yamaha kommer til å gjøre det bra i år. De nye MT-modellene er prisgunstige, ser bra ut og har gode specs.kjellv skrev:Lover bra. For min egen del er salgsøkningen allerede i år på rundt 200% sammenlignet med hele 2014AJ skrev: Høres bra ut.
Her har Yamaha gjort en god jobb.
Ikke minst er den nye MT-09 Tracer en spesielt interessant nyhet, slik jeg ser det.
Ser ikke helt hvorfor Honda har gjort det så sterkt i år da jeg føler de ikke har vært særlig spennende.
Men Honda er jo Honda. Forhandlere har vel gjort det sterkt over hele fjøla.
Gode poenger. Det kan naturligvis være en del av forklaringen.gsx750_80 skrev: Dersom Honda har latt en større del av avgiftsreduksjonen komme kundene til gode, mens feks Kawasaki benytter sjansen til å holde samme priser som i fjor, dvs begunstige
Kawasaki her til lands på bekostning av mc-førerne, kan det forklare en del av Honda's eventuelle suksess i vår.
Kawasaki satser kanskje på å utnytte kundenes eventuelle uvitenhet, kombinert med
at en del kunder kanskje, basert på misforståelse, TROR at også Kawasaki har begunstiget kundene på lik linje med enkelte andre merker.