Honda CB650F som første sykkel?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av LordShaft »

Nå er det i mine en øyne en grunn til at så få kjører nettopp street tripple....

Jeg fikk gleden av å kjøre kanten sin må i høst, og var på prøvekjøring i vår. Å etter min smak levde ikke kvaliteten helt opp til forventningene. Den perverse motorkaraften de prater om får du langt mer av i blandt annet ducati.

Der var slark eller dødgang i gass rullen, noe som var fryktelig ubehagelig for meg som er vant til tight og jevn gassrulle. (Honda, ducati og BMW som jeg har mest erfaring med)
Nå skal jeg ikke uttale meg om prisnivå i forhold til diverse konkurrenter.



Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Nå er det i mine en øyne en grunn til at så få kjører nettopp street tripple....

Jeg fikk gleden av å kjøre kanten sin må i høst, og var på prøvekjøring i vår. Å etter min smak levde ikke kvaliteten helt opp til forventningene. Den perverse motorkaraften de prater om får du langt mer av i blandt annet ducati.

Der var slark eller dødgang i gass rullen, noe som var fryktelig ubehagelig for meg som er vant til tight og jevn gassrulle. (Honda, ducati og BMW som jeg har mest erfaring med)
Nå skal jeg ikke uttale meg om prisnivå i forhold til diverse konkurrenter.



Note 4
Hvem har nevnt "pervers" motorkraft?

Dødgang i gassrulle har jeg verken merket noe til selv eller sett blitt kommentert på de testene jeg har lest...

Husk at nå kjører du en S1000RR så for deg så blir vel det meste annet skuffende med tanke på motorkraft.

Brukeravatar
hmhelland
Innlegg: 44
Registrert: 11 jun 2014, 14:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS - 2012
Sted: Stavanger

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av hmhelland »

Rost skrev: Kjempefint å få slike brukererfaringer. Hvordan var den på langkjøring med tanke på at det ikke er noen vindskjerm? Det er en av de få tingene jeg er litt skeptisk til. Sykkelen jeg kjørte på kjøreskolen hadde dette.
Var ingen problem i kjøreskoletempo ;)

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Anaxim »

Det nevnes noe om "dødgang i gassrulle" her. Det er vel som oftest ikke noe problem, det, i og med at det på 99% (?) av alle sykler er justering for slakken i gasswiren. Hvordan dette er på Triumph Street Triple vet jeg ikke, men skulle tro at det er justeringsmuligheter der også. Men jeg har registrert at det ikke er så mange som bryr seg om å justere vekk slakken, uansett sykkeltype...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Anaxim skrev:Det nevnes noe om "dødgang i gassrulle" her. Det er vel som oftest ikke noe problem, det, i og med at det på 99% (?) av alle sykler er justering for slakken i gasswiren. Hvordan dette er på Triumph Street Triple vet jeg ikke, men skulle tro at det er justeringsmuligheter der også. Men jeg har registrert at det ikke er så mange som bryr seg om å justere vekk slakken, uansett sykkeltype...
Tror ikke du skal vektlegge dette ved kjøp av sykkel etter min mening. Jeg merker vertfall ikke noe negativt med tanke på dette på min sykkel og hadde jeg hatt en halv centimeter dødgang så ville jeg fortsatt valgt Street Triple :thumleft

Rost
Innlegg: 24
Registrert: 09 des 2014, 09:34
Motorsykkelen din: CB650F

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Rost »

Hei igjen.

Tenkte jeg skulle dra å se på en CB650F om ikke så lenge for å se hvordan den virker. Noen som har erfaring med Honda forhandlere på østsiden av Oslo. Har så langt funnet Høiden MC senter ved Moss, Alf Graarud motor ved Sarpsborg og Oslo MC. Noen erfaringer med disse? evt andre i samme område eller ikke i all for lang avstand fra Oslo?

Har så langt bare vært i kontakt med Høiden, men er ikke videre imponert over servicen med tanke på kommunikasjon via mail.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av KawaJens »

Rost skrev:Har så langt bare vært i kontakt med Høiden, men er ikke videre imponert over servicen med tanke på kommunikasjon via mail.
Mangen bra servic instilte verksted er ikke så flinke når det gjelder mail, så på kun grunn av den erfaringen så ville eg ikke ha lagt meg opp noe mening. Ellers har eg ingen ting å tilføye.

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Anaxim »

Har gode erfaringer med Alf Graarud AS v/Sarpsborg. Nøyaktige og pålitelige. Hyggelige også. Spør etter Andrè (om han arbeider der fremdeles).

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av LoneRider »

Bjerknez skrev:Kan ikke bli mer enig. Vindskjerm har man ikke bruk for. Etter min mening.
Ta en tur på motorveiene i Danmark på en forblåst dag (de fleste) så vil du oppdage behovet for vindskjerm så sant du ligger over 120 :)

Toven

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Toven »

LoneRider skrev:
Bjerknez skrev:Kan ikke bli mer enig. Vindskjerm har man ikke bruk for. Etter min mening.
Ta en tur på motorveiene i Danmark på en forblåst dag (de fleste) så vil du oppdage behovet for vindskjerm så sant du ligger over 120 :)
For de èn til to gangene i året man gjør det så kanskje :knegg

Er vel mer en personlig smak, jeg liker ikke vindskjerm på de syklene jeg har prøvd.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Har kjørt en del på motorvei i 120km/t uten vindskjerm og jeg synes faktisk det er ganske behagelig. Får liksom litt mer frihetsfølelse og man slipper turbulens i stor grad.

Spesielt når det er varmt på sommeren så foretrekker jeg å bli litt avkjølt også.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av KawaJens »

Turbulens er no alt soørs vilken sykkel en kjører. Honda CB1000R så merket en godt trøkket i brystkassen ved ca 120kmt. Turbulens har eg ikke opplevd på gsxr, hayabusa, zzr, R1 og et par til.

Svar