Takk for det:)omaas skrev:Jeg er kjører nå på mitt 3. sett med Anakee 3 på Stelvioen og er godt fornøyd med de.
Har hatt brukt disse:
Pirelli Scorpion Trail som stod på sykkelen originalt, kanskje de beste å kjøre på asfalt, men var utslitt allerede på 10k.
Anakee 2, støyet mye, hanske gode på grus.
Anakee 3, Støyer litt mindre, men kan oppleves som litt stive på grus, gode på asfalt. De har en hardere gummiblanding midt på enn på sidene slik at på slutten av levetiden har de på framhjulet en tendens til å bli noe mere slitt på siden, i motsetning av andre dekk jeg har hatt som er blitt flate.
Vurderer Metzeler Tourance Next som neste dekk, bare for å ha prøvd de.
Velkommen til Trøndelag, du kan ta kontakt når du har flyttet, finnes det en masse grusveier som kan kjøres her i trøndelagTobben84 skrev:Har aldri kjørt på Tourance, må kanskje prøve det neste gang. Forhandleren jeg kjøper sykkel av ville helst levere med Michelin, så da ble det Anakee 3. De skal visstnok være veldig gode på Tiger 800 xc, kanskje pga relativt lav vekt? Jeg kjører nok 95/5 asfalt/grus, så jeg setter pris på at de er såpass asfaltfokuserte....
Er lite grusveier her i Stavanger området, men flytter til Trheim neste år. Der er det MER enn nok av det:)
Blir mer velkommen tilbake for min del, da visiten i Stavanger er mer midlertidig. Håper det er litt mer grusmiljø hjemme ja, så får vi ta en tur