Det er vel hverken uniformen eller sveisen som er problemet ... det er vel heller merkevarebyggingen mange av disse klubbene har drevet målbevisst i mange år som viser seg å virke.
Selv om disse gutta ikke er noen trussel for mannen i gata, så kan det sikkert likevel føles ubehagelig å ha de i nabolaget.
Når man leser at 60-70% av dem sannsynligvis har narko- og voldsdommer på seg, så skulle vel litt enkel sannsynlighetsberegning si at noen av dem driver fortsatt med noe lyssky greier. Tilbakefallsprosenten er jo ganske høy.
Så da går folk rundt og tenker på de fælingene der inne i klubblokalet som i en vanvittig narkorus hamrer løs på hverandre. Men forbausende lite motorstøy til å være en motorsykkel-klubb, tenker de også.
Jeg har forståelse for at folk er skeptiske til å få de inn i et fra før rolig nabolag.
... eller finnes det ingen god grunn til å ikke ønske de som naboer?
Jeg tenker ikke på denne saken, men mere generelt
Jeg hadde forresten en småkjeltring i nabolaget for en stund siden ... det var såpass ubehagelig og utrygt at jeg begynte å låse ytterdøra når jeg reiste ferie. Ja, til og med når jeg dro på hytta i helgene låste jeg ...
kun for to netter
Sånn vil vi ikke ha det
Han kjørte hel.. eeh. Han kjørte ikke mc