Bilen starter ikke.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av mortenolb »

Apropos, er det sånn at når jeg kjøper et nytt batteri, så må jeg lade det? Om jeg allikevel må ha begge deler så kjøper jeg heller bare lader, og ser hvor lenge detta holder.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Sv: Bilen starter ikke.

Legg inn av MLeikarnes »

mortenolb skrev:Apropos, er det sånn at når jeg kjøper et nytt batteri, så må jeg lade det? Om jeg allikevel må ha begge deler så kjøper jeg heller bare lader, og ser hvor lenge detta holder.
De sjekker batteriet når du kjøper det, får en kvittering med hvor mye spenning det gir fra seg! :-D

-07 passat tror jeg faktisk har Commonrail diesel.....

Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Sv: Bilen starter ikke.

Legg inn av mortenolb »

MLeikarnes skrev:
mortenolb skrev:Apropos, er det sånn at når jeg kjøper et nytt batteri, så må jeg lade det? Om jeg allikevel må ha begge deler så kjøper jeg heller bare lader, og ser hvor lenge detta holder.
De sjekker batteriet når du kjøper det, får en kvittering med hvor mye spenning det gir fra seg! :-D

-07 passat tror jeg faktisk har Commonrail diesel.....

Sent from my Sony Xperia Z2
Skal fortsatt ikke si noe sikkert, men tror de som har det heter 2.0TDI CR. Tror de fikk det på 1.9TDI først.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av Bjerknez »

Ring NAF. Be dem ta med en pizza på veien :lol
Koster deg høyst 500,- i egenadel. Dem får nesten garantert start på bilen din og du slipper å gå ut døren. Nei, du trenger ikke være medlem for å ringe NAF.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:Ring NAF. Be dem ta med en pizza på veien :lol
Koster deg høyst 500,- i egenadel. Dem får nesten garantert start på bilen din og du slipper å gå ut døren. Nei, du trenger ikke være medlem for å ringe NAF.
Som sagt(eller sa jeg det?) har jeg veihjelp i forsikringa, som jo koster 500 i egenandel. Greia er vel at jeg ikke synes strømmen er verdt 500kr :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:Ring NAF. Be dem ta med en pizza på veien :lol
Koster deg høyst 500,- i egenadel. Dem får nesten garantert start på bilen din og du slipper å gå ut døren. Nei, du trenger ikke være medlem for å ringe NAF.
Som sagt(eller sa jeg det?) har jeg veihjelp i forsikringa, som jo koster 500 i egenandel. Greia er vel at jeg ikke synes strømmen er verdt 500kr :P
Det blir jo et regnestykke det... Hvis bilen må på verksted så måp jo noen taue den, og slikt er jo ikke gratis. Startkabler koster også noen hundrelapper hvis du ikke har det. Kanskje du kan bruke de 500,- du skulle brukt på en evt. date til dette? For daten er vel fucked uansett nå.. :lol

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av JohnnyTh »

Kjøp en vedlikeholdslader på biltema så kan du forlenge batteriets brukstid mye.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av LordShaft »

Ja du får 500 i egenandel på stedet.... Også kommer en lite hyggelig regning i posten etterpå... Fikk litt i overkant av 1500 i etter regning av NAF når kjærringa låste nøklene inn i bilen for få uker siden.

Note 4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av mortenolb »

Neida! Daten er tydeligvis "still on" om bilen min funker av boosteren i kveld. Får se da! Blir mer film-hjemme-hos-henne-date, da, men det er jo den type date jeg foretrekker! :lol

Tenkte å kjøpe vedlikeholdslader, ja. Kanskje jeg skal prøve det før batteri! Vet ikke om jeg kjører langt nok til at det er "greit" mtp. jobb. Har 3 mil hver vei.

Og apropos det, hvor langt/lenge "bør" jeg kjøre før jeg stopper igjen om jeg får start på den nå?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av JohnnyTh »

Hvis det er dårlig batteri så bør det lades. Hvor langt du eventuelt må kjøre vet jeg ikke.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av Kjellrf »

Et flatt batteri blir dårligere for hver time det er utladet...

Et flatt batteri som står i sterk kulde, vil fryse og sprekke...

Håper det ordner seg, lykke til!

Ellers har Honest John en oversikt over en rekke ting som kan være feil, på 2007 Passat. Flere av disse kan ha med startproblemer å gjøre. Dessverre ikke hyggelig lesning:

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/vo ... ction=good" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av Kmann »

mortenolb skrev:Neida! Daten er tydeligvis "still on" om bilen min funker av boosteren i kveld. Får se da! Blir mer film-hjemme-hos-henne-date, da, men det er jo den type date jeg foretrekker! :lol

Tenkte å kjøpe vedlikeholdslader, ja. Kanskje jeg skal prøve det før batteri! Vet ikke om jeg kjører langt nok til at det er "greit" mtp. jobb. Har 3 mil hver vei.

Og apropos det, hvor langt/lenge "bør" jeg kjøre før jeg stopper igjen om jeg får start på den nå?
Er du "heldig" og kommer deg dit så bør du hvertfall sørge for at bilen ikke starter når du skal dra igjen :lol :knegg

Men en smart ting er å vaske batteriet oppå med varmt vann og såpe, er det mye drit vil batteriet tømmes pga krypstrøm. Det er og lurt å ta av polene og pusse de blanke og skru de skikkelig til + fett.


Edit: Mange skrur og på alt av strømforbrukere og varmesete, vifte varmekabler osv osv og kjører 3 min i butikken, dynamoen klarer ikke lade opp igjen forbruket på små turer ++ kuldeeffekten.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av Tonys »

Ble det start?
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av kjellv »

Tonys skrev:Ble det start?
...eller like spennende...ble det noe på deg :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilen starter ikke.

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Tonys skrev:Ble det start?
...eller like spennende...ble det noe på deg :lol
:lol :lol

Ut fra situasjonen...NEPPE! :lol

Svar