Hvor lang skiskole tid trenger en

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Hvor lang skiskole tid trenger en

Legg inn av hakhap »

Hei,

Joanna og jeg vurderer å prøve oss på å stå på ski (alpint) og lurer på om det holder med 45 min leksjon eller en trenger mer for å begynne?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
cevillan
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900

Re: Hvor lang skiskole tid trenger en

Legg inn av cevillan »

hakhap skrev:Hei,

Joanna og jeg vurderer å prøve oss på å stå på ski (alpint) og lurer på om det holder med 45 min leksjon eller en trenger mer for å begynne?
Mitt tips er å benytte de 45 min til å få mest mulig instruksjoner som dere kan jobbe med selv etterpå. Det eneste som funker er mengdetrening, og det blir veldig dyrt hvis dere skal gjøre dette sammen med en instruktør. Book heller en time til senere når dere har fått øvd på egenhånd. Da stiller dere bedre rustet til å motta ytterligere instruksjoner, tips og triks.

Lykke til :thumleft

Hilsen gammel skiinstruktør

Brukeravatar
hakhap

Legg inn av hakhap »

cevillan skrev:
hakhap skrev:Hei,

Mitt tips er å benytte de 45 min til å få mest mulig instruksjoner som dere kan jobbe med selv etterpå. Det eneste som funker er mengdetrening, og det blir veldig dyrt hvis dere skal gjøre dette sammen med en instruktør. Book heller en time til senere når dere har fått øvd på egenhånd. Da stiller dere bedre rustet til å motta ytterligere instruksjoner, tips og triks.

Lykke til :thumleft

Hilsen gammel skiinstruktør
Takk for innspill :thumleft
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
norse900
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Legg inn av norse900 »

Jeg er jevnlig på Hovden, og fant ut at jeg skulle teste ut snowboard... Så saken var i bakken fulgte jeg godt med på ungdommene og fant ut av endel først. Da jeg skulle prøve meg "in real Life" så gikk det jevnt og trutt på trynet, men da kvelden nærmet seg, så klarte jeg endelig å stå ned fra topp til bunn uten at det skar seg. Fikk til og med applaus og rosende ord fra den oppvoksende generasjon. Tilfredsstillelsen av å tømme "The Bucket List" er ubetalelig!! Lykke til!!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

For 7 år siden tok jeg en 3 timers leksjon hos Skistar. Måtte få inn det grunnleggende. Da hadde jeg ikke kjørt siden jeg var 17. Når jeg tok kurset var jeg 44 år. På de 3 timene gikk jeg fra å ikke kunne nesten en dritt til å kjøre ned røde bakker. Jeg er selvsagt ikke noe god på ski nå heller, men jeg er på fjellet en 3-4 ggr i løpet av vinteren og greier meg skapelig både i Trysil og i Hemsedal og Salen. De bratteste (svarte) trekker jeg meg litt i så jeg holder meg til maks rødt

Det lille kurset var en god start, og det anbefaler jeg, også må du gjøre som Norse.....første dagen må du stå og stå selvom du blir sliten og litt lei. På slutten av dagen går det ganske skapelig... :-)å :-)

Skal foresten til Trysil i morra og stå et par dager. Fin hobby, mye fine chicks å glo på og sosialt med kompiser på knetta eller inne på hytta
Memento mori

Brukeravatar
hakhap

Legg inn av hakhap »

Barbarozza skrev:For 7 år siden tok jeg en 3 timers leksjon hos Skistar. Måtte få inn det grunnleggende. Da hadde jeg ikke kjørt siden jeg var 17. Når jeg tok kurset var jeg 44 år. På de 3 timene gikk jeg fra å ikke kunne nesten en dritt til å kjøre ned røde bakker. Jeg er selvsagt ikke noe god på ski nå heller, men jeg er på fjellet en 3-4 ggr i løpet av vinteren og greier meg skapelig både i Trysil og i Hemsedal og Salen. De bratteste (svarte) trekker jeg meg litt i så jeg holder meg til maks rødt

Det lille kurset var en god start, og det anbefaler jeg, også må du gjøre som Norse.....første dagen må du stå og stå selvom du blir sliten og litt lei. På slutten av dagen går det ganske skapelig... :-)å :-)

Skal foresten til Trysil i morra og stå et par dager. Fin hobby, mye fine chicks å glo på og sosialt med kompiser på knetta eller inne på hytta

Takk Takk for info. Er sånn 24 eller noe år siden jeg sist stod på ski og Joanna har aldri gjort det. Tenker vi begynner med en eller to 45 min leksjoner å ser hvordan det går :thumleft
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

45 min introduksjon av det mest elementære bør holde lenge. Fortsett egentrening i barnebakken, altså unngå brattheng før teknikken sitter godt. Gå gradvis opp i brattere bakker.
Mange har følt et tidlig overmot og tatt heisen til toppen, for så og komme bærende ned med skiene noen timer senere...

Brukeravatar
MLeikarnes
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S

Legg inn av MLeikarnes »

Hadde 45 min opplæring fra en Indianer (fra sør-amerika...) på Krystall Rally, Spåtind for 15 år siden, alt annet har jeg lært ved prøving og feiling, men nå er det mange år siden sist...

Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Svar