du taper ift en som ikke har sykkel fra før.... men enig i at du ikke taper direkte, bare irriterende at du ikke får ta del i avgiftsreduksjonenJohnnyTh skrev:Du taper jo bare penger hvis du ikke skal kjøpe ny. Skal du ha ny sykkel så har jo dn og blitt tilsvarende billigere
2015 priser på nye sykler.
Re: 2015 priser på nye sykler.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: 2015 priser på nye sykler.
Jeg gleder meg til jeg skal tilbake til Korea i mars. Jeg får betalt i USD 

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: 2015 priser på nye sykler.
Får ikke håpe at USD får seg et kraftigfall til då. Tapte sjelv mangen tusen kroner for nokre årsiden då USD stupte fra 6.5 til 5.2kr på et par månder. Har og hørt spådomer fra folk som spådde krakken i 08 at dollaren kan gå rett at h i 2016 og vere knekt innen 2019.JohnnyTh skrev:Jeg gleder meg til jeg skal tilbake til Korea i mars. Jeg får betalt i USD
Re: 2015 priser på nye sykler.
Tja, da får jeg la være å jobbe for daler og heller ta kroner :)KawaJens skrev:Får ikke håpe at USD får seg et kraftigfall til då. Tapte sjelv mangen tusen kroner for nokre årsiden då USD stupte fra 6.5 til 5.2kr på et par månder. Har og hørt spådomer fra folk som spådde krakken i 08 at dollaren kan gå rett at h i 2016 og vere knekt innen 2019.JohnnyTh skrev:Jeg gleder meg til jeg skal tilbake til Korea i mars. Jeg får betalt i USD
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2015 priser på nye sykler.
Jeg gjorde et ganske bra kjøp jeg når jeg byttet sykkel. Min 1300 cruiser ble plutselig rundt 20.000,- rimeligere ett par mnd. etter jeg fikk innbyttesummen og siden jeg kjøpte Street'en FØR de reduserte avgiftene tredde i kraft og dette bare var en 675cc så ga jeg ca. 10.000,- mer for denne. Totalt sett så "tjente" jeg litt over 10.000,- på og ta innbytte med cruiseren og tapet måtte så klart forhandler ta. 

Re: 2015 priser på nye sykler.
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 690 Enduro R er vel ca 10.000 billigere enn i fjor. Avgiftsreduksjonen burde vel utgjøre mer enn dette? Burde ikke være særlig rom for prisstigning fra 2014 til 2015.
KTM 690 Enduro R er vel ca 10.000 billigere enn i fjor. Avgiftsreduksjonen burde vel utgjøre mer enn dette? Burde ikke være særlig rom for prisstigning fra 2014 til 2015.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: 2015 priser på nye sykler.
Skal ikke se bort i fra at sjappene vil ha litt høyere marginer ogsåPeik skrev:http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true
KTM 690 Enduro R er vel ca 10.000 billigere enn i fjor. Avgiftsreduksjonen burde vel utgjøre mer enn dette? Burde ikke være særlig rom for prisstigning fra 2014 til 2015.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2015 priser på nye sykler.
Hvor mye avgiftskuttet er i kroner og øre kommer vel ann på motorstørrelse? Er ikke sikker på om dte er antall hester/kubikk etc. som er utslagsgivende, men min gamle 1300 cruiser er i følge forhandler 28.000,- rimeligere i dag enn før kuttet. Mens en Street Triple 675cc kun er rundt 12.000,- rimeligere.
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: 2015 priser på nye sykler.
1000 kubikk R-sykkel er vel et sted mellom 35 og 40 000 billigere.
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: 2015 priser på nye sykler.
Overkommelig pris på Panigale 899 nå syns jeg. Kanskje dette er neste sykkelen
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?f ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/mc/new/object?f ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2015 priser på nye sykler.
Kw avgiftene er 0kr første 11kw og 250kr for resten.Bjerknez skrev:Hvor mye avgiftskuttet er i kroner og øre kommer vel ann på motorstørrelse? Er ikke sikker på om dte er antall hester/kubikk etc. som er utslagsgivende, men min gamle 1300 cruiser er i følge forhandler 28.000,- rimeligere i dag enn før kuttet. Mens en Street Triple 675cc kun er rundt 12.000,- rimeligere.
CCM avgiften er 0kr første 125cc, 32.14kr pr cc opptil 775cc og derfra 70.48kr pr cc.
Re: 2015 priser på nye sykler.
Blir litt spennendes å se effekten av avgifts reduseringen utover høsten. Her er en brukt 1200GSA mot en ny 1200GSA hos samme forhandler.
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=51576653
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?f ... rough=true
Spekker en opp 2015 med utsyret som står på annonsen så koster 2015 253 640kr mot 2014 til 258 000kr.
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=51576653
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?f ... rough=true
Spekker en opp 2015 med utsyret som står på annonsen så koster 2015 253 640kr mot 2014 til 258 000kr.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: 2015 priser på nye sykler.
Hørtes veldig billig ut. Da jeg kjøpte min i fjor ( GS ikke GSA) så stod det så fint at fra prisen var 228.000,- men jeg havnet på 290.000,- Bare navigasjonen som står på den brukte i annonsen koster nesten 7.000,-KawaJens skrev:Blir litt spennendes å se effekten av avgifts reduseringen utover høsten. Her er en brukt 1200GSA mot en ny 1200GSA hos samme forhandler.
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=51576653
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?f ... rough=true
Spekker en opp 2015 med utsyret som står på annonsen så koster 2015 253 640kr mot 2014 til 258 000kr.
Uansett skal det bli artig å se utover våren for dem som skal kjøpe ny sykkel. Kanskje kan det bli en "ny vår" for mange. Bare synd dette ikke slår like heldig ut for dem som trenger det mest. Jeg kunne sett for meg tilrettelegging for at rkeruttering skulle blitt billigere. Altså de med mindre effekt til de yngste som vil inn i sykkelmiljøet. Vi er en utdøende rase.
For oss som er etablerte er det kjekt å kunne spare 20.000,- på en ny sykkel til over 200.000,- , men det er gjerne ikke vi som trenger dette mest. Og for de som irriterer seg over at sykkelen de eier er mindre verdt, så slapp av. Dette er akkurat som med aksjer. Sykkelen er ikke blitt anderledes fordi den er falt med 20.000,- i verdi. Det er kun på papiret

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: 2015 priser på nye sykler.
No er ikke eg så veldig godt kjent med BMW og va som er va i ekstra utstyr.
Men mener å ha lest at 1200GS har blitt sån ca 30-35 000kr rimligere fra 2015.
Trur prisen på lappen er det største problemet når det gjelder rekruttering og ikke ny prisen på mc. Mener og at realistisk sett så kan en ikke senke avgiftene så mye mer på mc no pr dags dato.
Men mener å ha lest at 1200GS har blitt sån ca 30-35 000kr rimligere fra 2015.
Trur prisen på lappen er det største problemet når det gjelder rekruttering og ikke ny prisen på mc. Mener og at realistisk sett så kan en ikke senke avgiftene så mye mer på mc no pr dags dato.
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 30 okt 2011, 17:36
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E
Re: 2015 priser på nye sykler.
Avgiftene kan senkes enda mer. Sett fra et samfunnsøkonomisk synspunkter så er det veldig lønsomt å få over flere på 2-hjulinger. Dette vil medføre mindre køer, mindre utslipp, mindre slitasje på veier, mindre parkeringsproblemer.
Leste en undersøkelse på innsparinger for samfunnet ved en økning av 2-hjulinger på 4-5 % i storbyer som Paris etc. Dette ville medføre milliardinnsparing på veiutbygging o.a. I tillegg så ville den som bruker 2-hjuling sitte mindre i kø og minimal tid med å finne parkeringsplass nærme arbeidsplass osv.
Når man nå også vet at de 70 største skipene slipper ut mer co2 enn hele verdens bilpark, så er personbilen sterkt overdrevet som en miljøfiende !
Men kanskje favorisere A2 sykler, for det vil holde for de fleste av oss. Vi trenger strengt tatt ikke 1200 ccm osv. Men gud å deilig det er
Leste en undersøkelse på innsparinger for samfunnet ved en økning av 2-hjulinger på 4-5 % i storbyer som Paris etc. Dette ville medføre milliardinnsparing på veiutbygging o.a. I tillegg så ville den som bruker 2-hjuling sitte mindre i kø og minimal tid med å finne parkeringsplass nærme arbeidsplass osv.
Når man nå også vet at de 70 største skipene slipper ut mer co2 enn hele verdens bilpark, så er personbilen sterkt overdrevet som en miljøfiende !
Men kanskje favorisere A2 sykler, for det vil holde for de fleste av oss. Vi trenger strengt tatt ikke 1200 ccm osv. Men gud å deilig det er
