
Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
-
- Innlegg: 22
- Registrert: 12 mar 2010, 22:00
- Motorsykkelen din: 98 yamaha xj900s
- Bosted: Haugesund
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Gratulerer
.

_______________________________________________
-82 Honda CB450SC
-98 Yamaha XJ900S Diversion
-82 Honda CB450SC
-98 Yamaha XJ900S Diversion
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Takk for det! Det er no dritt å få inn motoren i ramma, men går mye glattere hvis man monterer toppdekselet ETTER at motoren er kommet på plass. (Tips til "nestemann")...
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
norse900 skrev:Takk for det! Det er no dritt å få inn motoren i ramma, men går mye glattere hvis man monterer toppdekselet ETTER at motoren er kommet på plass. (Tips til "nestemann")...
Ligger en såkalt "ny" motor til salgs på finn.no. 20 000 nok.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Den bør være ny eller ihvertfall skikkelig overhalt. En hel sykkel i "god bruksstand" går for ca 20 000.gsx750_80 skrev:norse900 skrev:Takk for det! Det er no dritt å få inn motoren i ramma, men går mye glattere hvis man monterer toppdekselet ETTER at motoren er kommet på plass. (Tips til "nestemann")...
Ligger en såkalt "ny" motor til salgs på finn.no. 20 000 nok.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Hvilke skader kan en motor få av lang tids lagring? Vil feks simmeringer kunne tørke opp og ødelegges?Jompa skrev:Den bør være ny eller ihvertfall skikkelig overhalt. En hel sykkel i "god bruksstand" går for ca 20 000.gsx750_80 skrev:norse900 skrev:Takk for det! Det er no dritt å få inn motoren i ramma, men går mye glattere hvis man monterer toppdekselet ETTER at motoren er kommet på plass. (Tips til "nestemann")...
Ligger en såkalt "ny" motor til salgs på finn.no. 20 000 nok.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Ja, simringer blir hårde og morkne.
Det verste er at cylindrene og stempelringene kan ruste og at ringene ruster fast i cylinderveggen.
Det siste er jo ganske lett å oppdage.
Det verste er at cylindrene og stempelringene kan ruste og at ringene ruster fast i cylinderveggen.
Det siste er jo ganske lett å oppdage.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Noen som har tips til hvor jeg kan få fatt i midtstøtte til denne (Gsx750e)? Har en "herpa" som var med sykkelen, men skulle gjerne hatt en "hel".. Alternativt blir det vel å lage en selv, men det er jo ikke helt det samme.
Instrumentpanelet er fra en nyere modell, og har varsel-lys for sidestøtte. Har ikke bryteren, og ikke har jeg funnet noen heller (ebay ++) Antar jeg må "mekke til" noe her. Er det noen som har eksempler på hvordan dette er gjort? (Å finne opp kruttet på nytt er ikke alltid like effektivt...)
Instrumentpanelet er fra en nyere modell, og har varsel-lys for sidestøtte. Har ikke bryteren, og ikke har jeg funnet noen heller (ebay ++) Antar jeg må "mekke til" noe her. Er det noen som har eksempler på hvordan dette er gjort? (Å finne opp kruttet på nytt er ikke alltid like effektivt...)

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Støtte bør vel krangnes motor ha på lager.
Jeg har syntes at det var noe "merkelig" med sykkelen din, 80-modellen har hverken rund lykt eller det instrumentpanelet som din har.
Kikk litt på denne sida, særlig nederst.
http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX750E.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har syntes at det var noe "merkelig" med sykkelen din, 80-modellen har hverken rund lykt eller det instrumentpanelet som din har.
Kikk litt på denne sida, særlig nederst.
http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX750E.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Godt observert, Jompa! 
Jeg brukte en god del tid og hodekløing for å finne ut av dette, men det er altså en GSX750E(T) hvor rammenummeret og motornummeret stemmer overens med første utstedte vognkort. Frontlykta og instrumentpanelet er blitt byttet ut med nyere, og den ligner derfor ganske så mye på modellen som Jompa viser til. Det var da jeg begynte å "grave" dypere (etter råd og tips fra andre på forumet her) at jeg fant ut at sykkelen som jeg først trodde var -83 mod viste seg å være fra 1980. (12.06.1980), og "levde" sine første år på Andøya. Jeg har fått utskrift av originalt arkivkort fra før data-alderen gjorde sitt inntog, så at bevandrede MC- kjennere har lurt litt utfra bildene fortjener både applaus og beundring!!
Jeg har ikke vært flittig med å oppdatere, men håper å komme sterkt tilbake når den ruller. Satser på at det lar seg gjøre før jeg runder 1/2 100 (-og da begynner jeg jammen å få det travelt)
. 
(Forresten, -Sist jeg spurte Krangnes hadde de ikke...)

Jeg brukte en god del tid og hodekløing for å finne ut av dette, men det er altså en GSX750E(T) hvor rammenummeret og motornummeret stemmer overens med første utstedte vognkort. Frontlykta og instrumentpanelet er blitt byttet ut med nyere, og den ligner derfor ganske så mye på modellen som Jompa viser til. Det var da jeg begynte å "grave" dypere (etter råd og tips fra andre på forumet her) at jeg fant ut at sykkelen som jeg først trodde var -83 mod viste seg å være fra 1980. (12.06.1980), og "levde" sine første år på Andøya. Jeg har fått utskrift av originalt arkivkort fra før data-alderen gjorde sitt inntog, så at bevandrede MC- kjennere har lurt litt utfra bildene fortjener både applaus og beundring!!
Jeg har ikke vært flittig med å oppdatere, men håper å komme sterkt tilbake når den ruller. Satser på at det lar seg gjøre før jeg runder 1/2 100 (-og da begynner jeg jammen å få det travelt)


(Forresten, -Sist jeg spurte Krangnes hadde de ikke...)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Fin klassisk sykkel dette
Min nabo har nesten en som er helt lik. Men han har en 1980 modell GSXR 1100 som forøvrig er helt strøken. Har ikke peiling på det, men i følge han er dette en ganske sjelden sykkel å se på veien i dag og når denne sykkelen var ny var det i følge han noe av det råeste man kunne få tak i. Eller?
Er et bilde av den her, helt til høyre:


Min nabo har nesten en som er helt lik. Men han har en 1980 modell GSXR 1100 som forøvrig er helt strøken. Har ikke peiling på det, men i følge han er dette en ganske sjelden sykkel å se på veien i dag og når denne sykkelen var ny var det i følge han noe av det råeste man kunne få tak i. Eller?
Er et bilde av den her, helt til høyre:

- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Jeg vokste opp like ved Løvdahl (MC-butikk & verksted), og der stod syklene på rekke og rad utenfor da vi gikk hjem fra skolen. Det var mye rått, ja, men de jeg husker aller best var:
lettsykelen til yamaha (gul, seff)

Og definitivt Honda CB500'n (gull & svart)

Those weee the days
lettsykelen til yamaha (gul, seff)

Og definitivt Honda CB500'n (gull & svart)

Those weee the days

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Joda, GSX 1100 var nok noe av det vasseste man fikk fatt i, i 1980. Jeg kunne ikke kjøre moped, lovlig, på den tida. Men jeg husker at det gikk flere av disseBjerknez skrev:Fin klassisk sykkel dette![]()
Min nabo har nesten en som er helt lik. Men han har en 1980 modell GSXR 1100 som forøvrig er helt strøken. Har ikke peiling på det, men i følge han er dette en ganske sjelden sykkel å se på veien i dag og når denne sykkelen var ny var det i følge han noe av det råeste man kunne få tak i. Eller?
Er et bilde av den her, helt til høyre:
i Levanger-området den gang. Lokale helter som M****r, Oks**** og Ve****h kjørte alle på bakhjulet opptil flere hundre meter, gjennom flere gear, gjerne
i tettbebygde strøk. Det var utrolig tøft, minnes jeg. Kawasaki Z 1300 hadde også en spesiell status, men slike var ytterst sjeldne å se. CBX 1000 kan jeg knapt huske
fra den tiden, men flere Suzuki GS 750 / 1000, og noen 900 Bol D'Or. Z 1300 hadde flere hester (120), mot GSX 1100 sine 101 (?), men jeg ser ikke bort fra at
GSX'en var kjappere ut fra lyskryssene..
Det er ikke så mange GSX 1100 igjen.
Jeg har selv en GSX 750 fra '80, som jeg vurderer å selge til våren (evt før). Den ble kjøpt hos en forhandler i 2010. For tiden har jeg 7 mc og to biler, og får ikke brukt kjøretøyene ordentlig. Er noen interessert i en gammel GSX, er det bare å ta kontakt..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Ute etter midtstøtte? Eg har ei fra min gs750, veit ikkje om det er same men...
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Eg trur det er same støtta, så om du vil bli av med den, så er eg absolutt interessert!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Jeg hadde en 1981 GSX1100 på begynnelsen av 80-tallet. Ble solgt i 1985 til en kar fra Trøndelag. Jeg har en tjukk, original servicemanual for sykkelen hvis noen skulle være interessert. Min sykkel hadde hvit sports-sal og Kerker 4-1 anlegg.Bjerknez skrev:Fin klassisk sykkel dette![]()
Min nabo har nesten en som er helt lik. Men han har en 1980 modell GSXR 1100 som forøvrig er helt strøken. Har ikke peiling på det, men i følge han er dette en ganske sjelden sykkel å se på veien i dag og når denne sykkelen var ny var det i følge han noe av det råeste man kunne få tak i. Eller?
Er et bilde av den her, helt til høyre:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.