Har nå saumfart internett etter 1 stk ny (OEM) frontfelg - vuderer kjøp av brukt på Ebay. Men har også sendt e-post til flere selskaper og sitter igjen med ett "tilbud" på 7500,-!!!

Noen andre som har bedre alternativer?

Noen fra finn.no , der det muligens kan være aktuelle felger:CB03F03 skrev:Hei,
Har nå saumfart internett etter 1 stk ny (OEM) frontfelg - vuderer kjøp av brukt på Ebay. Men har også sendt e-post til flere selskaper og sitter igjen med ett "tilbud" på 7500,-!!!![]()
Noen andre som har bedre alternativer?
Enkelte ting kan man kjøpe billig fra Kina, uten at det går på bekostning av sikkerheten - ja. Men akkuratt felger, der skal det være orginalt :)MickeyMouse skrev:Kommer mye an på hva type/årgang sykkel man har, er mye å få kjøpt, som nye felger etc på ebay fra kina, ingen kan konkurrere med deleprisene og fraktprisene derfra.
Av erfaring bør man avstå plastdeler derfra, slik som kåpedeler, disse er ekstremt dårlige, ikke verdt å bruke penger og ressurser på, så ligg langt unna slike deler.
Myke plastdeler er det helt grei kvalitet på, og plastdeler som ikke trenger å tåle særlig. Lettmetall-deler og rustfrie mc-deler som eksosanlegg er også trygt å kjøpe.
Kan nevne ting jeg har fått fra kina, eksosanlegg som jeg er kjempefornøyd med, kåpedeler av myk-plast kan jeg ikke se eller merke forskjell på fra de originale delene, elektronikk som releer og LED og xenon osv er kjempebra (alt dette blir jo bare produsert i kina), og all type lettmetal-deler er bra. Alt dette til brøkdelen av hva man må gi ellers i verden, men man bør ta mange småordrer fremfor få store, dette for å få det hjem tollfritt.
Av bortimot 400 ordrer fra østen, er det bare 1% svinn (blitt feilsendt til andre deler av verden), som betyr at man kan stole på kinesere.
De man bør passe seg for å handle fra, er brukte deler fra usa, der er det lett å bli lurt, nesten hver eneste gang jeg har bestillt bruktdeler på ebay fra usa har det blitt et eller annet kluss. Ikke stol på amerikanere.
biker7 skrev:CB03F03: Her er nettadresse til dem jeg handlet framfelgen min fra: http://stores.ebay.com/d-dparts60?refid=store" onclick="window.open(this.href);return false; Bare positiv erfaring med dette kjøpet fra USA.![]()
Jeg personlig ville nok ikke handlet en uorginal felg fra Kina, slik Mikke Mus nevner.. Er nok mye bra og billige deler derfra, men kanskje ikke noen vits å ta en sjanse på en så viktig sikkerhetsmessig del som en framfelg til MC..