at demperne var 50% stivet opp og hadde 50% bedre demping.
Tror ďette blir en flott TDM-arving jeg

Jeg ser at det er flere som snakker noe nedsettende og tvilende om bakdemper og grusveiegenskaper til Tracer. Det skal bli litt spennende og se utover sesongen når folk har fått prøvd den i forskjellige element. Modellen er helt ny, knapt noen har prøvd annet enn prototypene ennå, så det er nok litt tidlig å dømme den.Ketil skrev:Ble mye i favør av Triumph herDet er uten tvil fine sykler med både sjel og stor kjøreglede. Tror nok det er litt mer enn plast og vindskjermen som skiller Tracer fra den "vanlige" MT 09. I følge denne testen https://www.youtube.com/watch?v=AdnLnCxGEtw oppgir journalisten at de blant annet har gjort en del endringer i oppsett på demperne. Det er også en annen sadel og et bredere styre på Tracer, men det er helt klart en touringvariant av MT 09 vi snakker om her og ikke en vesentlig annen sykkel. Motor, driverk, ramme og bremser er det samme.
Det er uansett flott å få respons og synspunkter, tusen takk! Det er mange meninger om hvilket merke og modell som er best, det gjør det jo bare artig og heldigvis finne det ingen eksakt fasit her. Til syvende og sist er det magefølelsen og hva man selv har mest tro på som teller mest.
I mine øyne hadde TDM`n to graverende manglerkjellv skrev:Jeg ser at det er flere som snakker noe nedsettende og tvilende om bakdemper og grusveiegenskaper til Tracer. Det skal bli litt spennende og se utover sesongen når folk har fått prøvd den i forskjellige element. Modellen er helt ny, knapt noen har prøvd annet enn prototypene ennå, så det er nok litt tidlig å dømme den.Ketil skrev:Ble mye i favør av Triumph herDet er uten tvil fine sykler med både sjel og stor kjøreglede. Tror nok det er litt mer enn plast og vindskjermen som skiller Tracer fra den "vanlige" MT 09. I følge denne testen https://www.youtube.com/watch?v=AdnLnCxGEtw oppgir journalisten at de blant annet har gjort en del endringer i oppsett på demperne. Det er også en annen sadel og et bredere styre på Tracer, men det er helt klart en touringvariant av MT 09 vi snakker om her og ikke en vesentlig annen sykkel. Motor, driverk, ramme og bremser er det samme.
Det er uansett flott å få respons og synspunkter, tusen takk! Det er mange meninger om hvilket merke og modell som er best, det gjør det jo bare artig og heldigvis finne det ingen eksakt fasit her. Til syvende og sist er det magefølelsen og hva man selv har mest tro på som teller mest.
Den har fått samme instrumentet som nye Super Tenere, eneste forskjell er skalering av turtall som nødvendigvis måtte endres. Men med den sittestilling, fotvinkel, bredt styre, flere kjøremodus og traction control tror jeg utgangspunktet er veldig bra også for grusvei.
Tracer er ikke lett å plassere i noen eksisterende kategori. Det var heller ikke TDM! Den har på samme måte som TDM litt av alt, og blir derfor en god allrounder. Den kan brukes til, og være godt til det aller meste slik TDM var og er. Jeg trodde den fikk ny og lengre svingarm enn MT-09. Men det gjorde den ikke. Bare bakramma som ble lengre for å gi lengre og bedre sal, og bedre komfort for to. Men med MT-09 sin korte svingarm og samme heftige motor blir den nok like bakhjulsvillig som sin ett år eldre bror. 27 hk mer enn TDM 900 skal nok gjøre jobben også vil jeg tro!
Personlig syntes jeg Race blue fargekomboen er veldig fin :) Syntes selv at sykkelen ser litt kjedelig ut på bildene, var noe helt annet å se den i virkeligheten!Bjerknez skrev:Min mening etetr å ha sett videoen er at den ser mer gjennomført ut enn MT09 med tanke på displayet. Virker som en fin touringsykkel med nok av krefter. Lyden synes jeg dog var litt tam til å være en slik type sykkel. Jeg synes slike sykler kler litt mer "smell" i potta. Noe ala Ducati Hypermotard etc. Fargemessig synes jeg den var litt kjedelig, men som sagt helt greit.
Personlig ville jeg nok ut fra utseendet mye heller gårr for en Tiger 800.
Det blir nok god lyd når du drar på litt og ellers ser den bra ut så har den falt i smak er det vel bare løp å kjøp.jongsanim skrev:Personlig syntes jeg Race blue fargekomboen er veldig fin :) Syntes selv at sykkelen ser litt kjedelig ut på bildene, var noe helt annet å se den i virkeligheten!Bjerknez skrev:Min mening etetr å ha sett videoen er at den ser mer gjennomført ut enn MT09 med tanke på displayet. Virker som en fin touringsykkel med nok av krefter. Lyden synes jeg dog var litt tam til å være en slik type sykkel. Jeg synes slike sykler kler litt mer "smell" i potta. Noe ala Ducati Hypermotard etc. Fargemessig synes jeg den var litt kjedelig, men som sagt helt greit.
Ser at MT-09 Akropovic potta passer til Tracer og, men utifra videoer ser det ut til at db-killer må ut for at den blir noe lyd uansett :-/
Hadde man bare hatt ubegrensede midlerKawagutten skrev:Det blir nok god lyd når du drar på litt og ellers ser den bra ut så har den falt i smak er det vel bare løp å kjøp.jongsanim skrev:Personlig syntes jeg Race blue fargekomboen er veldig fin :) Syntes selv at sykkelen ser litt kjedelig ut på bildene, var noe helt annet å se den i virkeligheten!Bjerknez skrev:Min mening etetr å ha sett videoen er at den ser mer gjennomført ut enn MT09 med tanke på displayet. Virker som en fin touringsykkel med nok av krefter. Lyden synes jeg dog var litt tam til å være en slik type sykkel. Jeg synes slike sykler kler litt mer "smell" i potta. Noe ala Ducati Hypermotard etc. Fargemessig synes jeg den var litt kjedelig, men som sagt helt greit.
Ser at MT-09 Akropovic potta passer til Tracer og, men utifra videoer ser det ut til at db-killer må ut for at den blir noe lyd uansett :-/
Ja, det er samme som på nye Super Tenere! Eneste forskjell er turtallsskaleringen, Traceren har noe høyere turtall enn Xtn.KawaJens skrev:Uten å ha peiling og bere tipper, men er ikke displayet fra xt1200?