Mellom Stjørdal og Levanger, nærmere bestemt i Vudu-dalen, ligger Kortmans lysfabrikk, og nå også en "amerikansk" diner som serverer bla burgere.
Jeg har ikke besøkt denne restauranten, men har hørt rykter om at det har blitt storsuksess, så langt, og "tatt av" i langt større grad enn hva noen hadde
forventet.
For de som har anledning vil jeg tro at stedet kan være vel verdt et besøk. Innehaveren har også flere amerikanske biler, for de som måtte være interesserte.
Noen lenker:
http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 371722.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://naylors-in-norway.blogspot.no/20 ... ikken.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kortmanlys.no/public.aspx?pageid=78342" onclick="window.open(this.href);return false;
Kortmans lysfabrikk / Diner i Vudu-dalen, Åsen
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Kortmans lysfabrikk / Diner i Vudu-dalen, Åsen
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Re: Kortmans lysfabrikk / Diner i Vudu-dalen, Åsen
Det kan jo være godt med en feit burger av og til. Men jeg synes denne nesegruse beundringen og hyllesten av alt fra US er litt snodig, og på grensen til galskap i enkelte tilfeller.
Jeg jobbet med et par karer fra Agder som mente det samme som sitatet under. Bare enda mere entusiastisk.
"- Jeg liker alt som er amerikansk. Det er bare storslagent det meste som kommer derfra, sier ildsjel og amcar-entusiast Svend Otto Søyseth."
Den ene av de var kokk og hadde en del dødtid i løpet av dagen. Han benyttet enhver anledning til å helt ukritisk hylle alt som kommer fra den kanten.
Alt fra matkultur til bil og mc, politikere og presidenter uavhengig av politisk side. Helsesystemet, rettssystemet og organiseringen av arbeidsliv samtidig som han var ganske opptatt norske arbeidstakeres rettigheter. Våpenlovgivningen. Den militære innblandingen i alle verdens hjørner, Hollywood og rednecks. Michael Jackson og KKK. Bush og Obama.
Alt oppe på den samme pidestall, med disse to karene i knestående foran, med blanke øyne.
Han leste kun amerikanske nyheter, så kun på amerikansk-produserte tv-serier, og visste i grunnen minimalt om eget land.
Han hadde vekta og kroppsfasongen til den gjennomsnittlige amerikaner, og spiste som en amerikaner så fettet skvatt vegg i mellom.
Men et godt tradisjonsrikt norsk fiskemåltid kunne han ikke lage før etter at matroslærlingen hadde tatt han i skole.
Dette var kanskje en liten avsporing ... beklager det.
Men Dineren så jo meget gjennomført ut, og jeg kommer helt sikkert til å stoppe der for en burger når jeg er i området.
Takk for infoen
Jeg jobbet med et par karer fra Agder som mente det samme som sitatet under. Bare enda mere entusiastisk.
"- Jeg liker alt som er amerikansk. Det er bare storslagent det meste som kommer derfra, sier ildsjel og amcar-entusiast Svend Otto Søyseth."
Den ene av de var kokk og hadde en del dødtid i løpet av dagen. Han benyttet enhver anledning til å helt ukritisk hylle alt som kommer fra den kanten.
Alt fra matkultur til bil og mc, politikere og presidenter uavhengig av politisk side. Helsesystemet, rettssystemet og organiseringen av arbeidsliv samtidig som han var ganske opptatt norske arbeidstakeres rettigheter. Våpenlovgivningen. Den militære innblandingen i alle verdens hjørner, Hollywood og rednecks. Michael Jackson og KKK. Bush og Obama.
Alt oppe på den samme pidestall, med disse to karene i knestående foran, med blanke øyne.
Han leste kun amerikanske nyheter, så kun på amerikansk-produserte tv-serier, og visste i grunnen minimalt om eget land.
Han hadde vekta og kroppsfasongen til den gjennomsnittlige amerikaner, og spiste som en amerikaner så fettet skvatt vegg i mellom.
Men et godt tradisjonsrikt norsk fiskemåltid kunne han ikke lage før etter at matroslærlingen hadde tatt han i skole.
Dette var kanskje en liten avsporing ... beklager det.

Men Dineren så jo meget gjennomført ut, og jeg kommer helt sikkert til å stoppe der for en burger når jeg er i området.
Takk for infoen

- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Fantastisk sted dette - lett å kjenne igjen pga. alle lysene, brannbilene og ikke minst den amerikanske politibilen som står nede ved E6 - sikkert den eneste politibilen de ikke greide å ødelegge når de spilte inn Blues Brothers
Vi bruker å stoppe der på vår "driving-home-for-christmas" tur. Mor shopper lys og andre nødvendigheter mens jeg og guttene benytter oss av tilbudet om gratis gløgg og pepperkaker i toppetasjen.
Stedet er som et museum, og du trenger en time eller to for å ta det inn over deg - anbefales
Og nå med "Diner" og skikkelige burgere, en knapp times kjøring fra Trondheim?
- det blir mc-tur av sånt

Vi bruker å stoppe der på vår "driving-home-for-christmas" tur. Mor shopper lys og andre nødvendigheter mens jeg og guttene benytter oss av tilbudet om gratis gløgg og pepperkaker i toppetasjen.
Stedet er som et museum, og du trenger en time eller to for å ta det inn over deg - anbefales

Og nå med "Diner" og skikkelige burgere, en knapp times kjøring fra Trondheim?
- det blir mc-tur av sånt

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Sjølv om en tar til seg amerikansk mat så betyre det no fanden ikke at vi blir amerikanske. Dei du snakker om Jhn er et stort mindretall og ikke noe fare, slik som dei som elsker fransk mat og kultur. Ikke at eg meiner dei utgjør noe trussel.
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Neida, ingen blir amerikansk av en hamburger ... eller fransk av å spise froskelår .. eller ha fransk åpning i makkoen. De utgjør heller ingen trussel, det har jeg aldri hverken sagt eller ment.KawaJens skrev:Sjølv om en tar til seg amerikansk mat så betyre det no fanden ikke at vi blir amerikanske. Dei du snakker om Jhn er et stort mindretall og ikke noe fare, slik som dei som elsker fransk mat og kultur. Ikke at eg meiner dei utgjør noe trussel.
Jeg bare peker på et merkelig fenomen som kanskje ser ut til være mest utbredt i Agderfylkene, og kanskje deler av Rogaland ... det er ingen bastant påstand, det er bare et inntrykk jeg har, men som stadig blir sterkere etterhvert som jeg blir kjent flere fra disse områdene.
Det kommer kanskje av at hovedtyngden av utvandrerne kom fra nettopp Agder og Rogaland, i følge historikerne.
Om jeg tar feil, ja så tar jeg feil. Ingen katastrofe det.